laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har en kompis som for noen år tilbake ble dumpet av kvinnen i sitt liv til fordel for en daværende venn av ham. Nå skal disse gifte seg og planlegger å be han som ble dumpa i bryluppet.. Jeg synes det er provoserende, usmakelig og teit..Og det er å gni det inn. Mange jeg kjenner synes derimot det er en "hyggelig gest"..(Fordi han kjenner mange der, også ved siden av brud/brudgom..) Jeg synes innimellom at dette kravet til "siviliserte løsninger" blir for mye.. Man skal ikke være sjalu, smålig eller bitter for noe lenger, bare heve seg over alt mulig. Og helst bli bestevenner med dama som lå med typen din forrige uke, selvfølgelig etter en voksen, oppklarende snakk, osv, osv..F.eks...Blæh.. Det er da kvalmende, er det ikke..Innimellom synes jeg vennene mine er så politisk korrekte og prektige at jeg får lyst til å slå dem.. Jeg vil ha rett til å være sur og barnslig uten å bli sett på som sær og vanskelig. det som er sært, synes jeg, er at han fyren har baller til å innvitere kompisen min i bryluppet sitt. Jeg håper kompis ikke velger noen "sivilisert" løsning, men at han derimot slår han hardt hvis han kommer over ham i en mørk bakgate. Han vil få min applaus... Hva synes dere da? Skal vi prektige oss rundt og bare vise aksepterte og "modene" følelser, mens vi nipper til latten, eller er det noen ganger til det beste å bare gi noen en velfortjent på tygga, og bli ferdig med det(eller ikke)? jeg vil ha rett til å hate. Så lenge jeg vil.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hvis jeg gifter meg med min kjæreste, vil jeg ikke la vær å be min venninne fordi hun også har vært sammen med min kjæreste... Det er vel opp til brudeparet å vurdere hvem de vil be, og hadde det vært et problem for dem ville de vel ikke bedt ham, og hvis det er et problem for han, så svarer han vel bare nei...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 "Jeg håper kompis ikke velger noen "sivilisert" løsning, men at han derimot slår han hardt hvis han kommer over ham i en mørk bakgate. Han vil få min applaus..." Hvorfor i helvete har han ikke gjort det tidligere? Er'n veik?Vi snakker om en fyr som har blitt reglrett rævpult av kompisen sin. Dette er utilgivelig, og grising - og da mener jeg virkelig grising - er helt på sin plass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Hvis jeg gifter meg med min kjæreste, vil jeg ikke la vær å be min venninne fordi hun også har vært sammen med min kjæreste... Det er vel opp til brudeparet å vurdere hvem de vil be, og hadde det vært et problem for dem ville de vel ikke bedt ham, og hvis det er et problem for han, så svarer han vel bare nei...? Selvfølgelig er det opp til brudeperet hvem de vil be, men jeg synes det var en jævlig skral avgjørelse av dem å komme frem til å be ham.. Alle tenkende, forbnuftige mennesker ville jo vite at han ikke har lyst til å gå. Han har allerede opplevd at fyren pulte damen hans og burde slippe å forholde seg til noen invitasjon fra det holdet.. Dette er jo noe de gjør for å kjøpe seg fri, vise hvor snille&hyggelige mennesker de er som ber alle, og alle bør være venner..Blæh.. Han på sin side taper, igjen, for enten han kommer eller ikke blir han sittende igjen som en sur&ekkel neandertaler, fordi han ikke forholder seg riktig til deres anmodning om"sivilisert, nå er vi alle venner"oppførsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei Hei, jeg skjønner at du ønsker din rett til å hate, en dette handler da ikke om deg, eller? Kompisen din er jo den som ble sviktet og det er vel opp til ham å avgjøre hvorvidt han ønsker å gå i dette bryllupet. Ikke deg. Du har sikkert støttet han når denne episoden inntraff, som jeg regner med er en tid tilbake, men hvorfor i all verden hater du? Jeg synes det er skremmende hvor mange som går rundt og er bitre og hatske på vegne av andre, som kanskje i tillegg er ferdig med saken for lenge siden. Jeg hadde et slikt tilfelle for en tid tilbake. Min samboer og jeg tok en pause i forholdet, fordi han var utrolig sliten pga min sykdom. Jeg hadde da en venn som støttet meg i tykt og tynt gjennom denne tøffe tiden alene. Min samboer og jeg fant sammen igjen etter 3 mnd og vet du - min venn kan ikke tilgi min samboer for at han ønsket en pause i forholdet! Resultatet av dette er at vi tre ikke kan omgås og hver gang jeg treffer denne vennen er han rimelig snar til å fortelle meg at min samboer er en svikefull person. Mao jeg har tilgitt, fordi jeg forstår at man kan bli sliten når noen er syk, men ikke han! Evnen til å tilgi er viktig, fordi den er ensbetydende med å kvitte seg med hat og bitre, forsurende tanker og følelser - så det så! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Selvfølgelig er det opp til brudeperet hvem de vil be, men jeg synes det var en jævlig skral avgjørelse av dem å komme frem til å be ham.. Alle tenkende, forbnuftige mennesker ville jo vite at han ikke har lyst til å gå. Han har allerede opplevd at fyren pulte damen hans og burde slippe å forholde seg til noen invitasjon fra det holdet.. Dette er jo noe de gjør for å kjøpe seg fri, vise hvor snille&hyggelige mennesker de er som ber alle, og alle bør være venner..Blæh.. Han på sin side taper, igjen, for enten han kommer eller ikke blir han sittende igjen som en sur&ekkel neandertaler, fordi han ikke forholder seg riktig til deres anmodning om"sivilisert, nå er vi alle venner"oppførsel. Uansett hvordan vi ser på det, er det iallefall ikke ditt problem, og det kan jo hende fyren syns det var godt at noen fikk dama vekk fra han, og unner kameraten det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 "Jeg håper kompis ikke velger noen "sivilisert" løsning, men at han derimot slår han hardt hvis han kommer over ham i en mørk bakgate. Han vil få min applaus..." Hvorfor i helvete har han ikke gjort det tidligere? Er'n veik?Vi snakker om en fyr som har blitt reglrett rævpult av kompisen sin. Dette er utilgivelig, og grising - og da mener jeg virkelig grising - er helt på sin plass. :-)! Jeg synes og han fortjener grisebank. Men kompis har fått hardt tilsnakk av disse før omtalte p.k menneskene.. For vi gjør jo rett og slett ikke sånt.. Dessuten har han vel heller ikke kommet over ham i en bakgate enda.. Jeg mener invitasjonen er en tillegsprovokasjon.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Uansett hvordan vi ser på det, er det iallefall ikke ditt problem, og det kan jo hende fyren syns det var godt at noen fikk dama vekk fra han, og unner kameraten det... Jo, det er mitt problem, fordi hele problemstillingen bare illustrerer en oppadgående og ekkel tendens til opførselskorreksjon. Og kompis blir seffers ikke glad. Han blir mennesklig nok lei seg. Og etter det illsint og handler.. håper jeg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 :-)! Jeg synes og han fortjener grisebank. Men kompis har fått hardt tilsnakk av disse før omtalte p.k menneskene.. For vi gjør jo rett og slett ikke sånt.. Dessuten har han vel heller ikke kommet over ham i en bakgate enda.. Jeg mener invitasjonen er en tillegsprovokasjon.. Invitasjonen er helt grei. Jeg mener... De skal gifte seg. Det skjer vel ikke iløpet av jævla kort tid, altså har det gått en stund siden kompisen stjal dama. Isåfall er det jo meget mulig at han paret ikke tror fyren ser på det som noe probelem? Man trenger for øvrig ikke å måtte møte noen i en trang bakgate for å banke noen pga det der. Det er helt legitimt å grise noen pga det han gjorde. Alle ville forstått det, og det beste hadde vært å tatt han rett etter at han stakk av med dama hans. Det blir litt pinglete å vente i 3 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Det kommer jo litt an på hvor mange år som er gått og om de har fått snakket ut om saken. Er han derimot fremdeles bitter så stiller jo saken seg anderledes. Slike saker er alltid problematiske og mannfolk har ofte ett større behov for å gjøre noe fysisk når de får problemer. Det er mye mulig at det å få utløp for frustrasjonen og skuffelsen på den måten hadde hjulpet på bitterheten men det hadde ikke tatt vekk smerten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Hei Hei, jeg skjønner at du ønsker din rett til å hate, en dette handler da ikke om deg, eller? Kompisen din er jo den som ble sviktet og det er vel opp til ham å avgjøre hvorvidt han ønsker å gå i dette bryllupet. Ikke deg. Du har sikkert støttet han når denne episoden inntraff, som jeg regner med er en tid tilbake, men hvorfor i all verden hater du? Jeg synes det er skremmende hvor mange som går rundt og er bitre og hatske på vegne av andre, som kanskje i tillegg er ferdig med saken for lenge siden. Jeg hadde et slikt tilfelle for en tid tilbake. Min samboer og jeg tok en pause i forholdet, fordi han var utrolig sliten pga min sykdom. Jeg hadde da en venn som støttet meg i tykt og tynt gjennom denne tøffe tiden alene. Min samboer og jeg fant sammen igjen etter 3 mnd og vet du - min venn kan ikke tilgi min samboer for at han ønsket en pause i forholdet! Resultatet av dette er at vi tre ikke kan omgås og hver gang jeg treffer denne vennen er han rimelig snar til å fortelle meg at min samboer er en svikefull person. Mao jeg har tilgitt, fordi jeg forstår at man kan bli sliten når noen er syk, men ikke han! Evnen til å tilgi er viktig, fordi den er ensbetydende med å kvitte seg med hat og bitre, forsurende tanker og følelser - så det så! Jeg mener at eksemplet med kompis bare illustrerer hvordan ting har blitt. Han kommer jo til å bli mislikt nå, for de paret har spilt ett sleipt kort, som korrensponder helt med en type oppførsel jeg mener er trendy nå.. At man bare skal vise stuerene følelser og "bli ferdig med ting" Jeg mener at følelser er mer kompliserte enn som så.. Selvfølgelig er det flott å tilgi å bli venner, men alle situasjoner duker ikke for denslags løsninger. Noen ganger hater vi, med grunn og jeg mener det krever like stor aksept og forståelse som andre følelser. Jeg tror vi blir ulykkelige av at det kreves av omgivelsene våre at vi siviliserer også følelseslivet vårt.Noen ganger er det riktig å reagere "umodent":) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Invitasjonen er helt grei. Jeg mener... De skal gifte seg. Det skjer vel ikke iløpet av jævla kort tid, altså har det gått en stund siden kompisen stjal dama. Isåfall er det jo meget mulig at han paret ikke tror fyren ser på det som noe probelem? Man trenger for øvrig ikke å måtte møte noen i en trang bakgate for å banke noen pga det der. Det er helt legitimt å grise noen pga det han gjorde. Alle ville forstått det, og det beste hadde vært å tatt han rett etter at han stakk av med dama hans. Det blir litt pinglete å vente i 3 år. Paret vet sinnsykt godt at det er et problem.. Jeg lurer på hva de ønsker å oppnå med dette?! Han liker ikke det, og de liker faktisk ikke ham heller.. Så ergo må det være snakk om en gest.. Noen mener "hyggelig gest" Jeg mener gest som sier "fuck you" Jeg mener grunnene til smikk er bedre enn noen sinne.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Det kommer jo litt an på hvor mange år som er gått og om de har fått snakket ut om saken. Er han derimot fremdeles bitter så stiller jo saken seg anderledes. Slike saker er alltid problematiske og mannfolk har ofte ett større behov for å gjøre noe fysisk når de får problemer. Det er mye mulig at det å få utløp for frustrasjonen og skuffelsen på den måten hadde hjulpet på bitterheten men det hadde ikke tatt vekk smerten. Det har gått noen år, men jeg mener fortsatt at det var en kvalm og kjip ting å bestemme seg for.. Poenget er jo ikke at det har gått tid, men at han fortsatt har det vondt.. Synes ikke samfunnet har noe med å gi fasitsvar på hvor lenge det er tilatt å ha kjærlighetssorg/være lei seg. Jeg mener vi er inne i en trend der det er tilfelle og at det i tilegg finnes regler for korrekte og ukorrekte følelser.. Jeg skjønner ikke hva det er de ønsker å oppnå med en slik invitasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Paret vet sinnsykt godt at det er et problem.. Jeg lurer på hva de ønsker å oppnå med dette?! Han liker ikke det, og de liker faktisk ikke ham heller.. Så ergo må det være snakk om en gest.. Noen mener "hyggelig gest" Jeg mener gest som sier "fuck you" Jeg mener grunnene til smikk er bedre enn noen sinne.. Jeg mener at det å være langsint er en uting. Han burde gjort opp der og da, den dagen han fant det ut. Rabla skikkelig og sent fyren på sykehus i et par uker, og sånn blitt ferdig med det det. Fått sinnet ut av systemet. Ingen ville da klandret han. Begynner han derimot flere år etterpå og f.eks. fly på fyren så vitner jo bare det om hvor stakkarslig han er, og det er han som taper på det. Nei, enten griser man der og da og blir ferdig med det, eller så legger man det bak seg. Han burde bare si nei til bryllupet dersom det er et problem. Hva sier andre venner til dette? Hadde jeg gjort noe sånt mot en kompis så hadde både jeg og dama blitt utstøtt umiddelbart. Det er rimelig sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Det har gått noen år, men jeg mener fortsatt at det var en kvalm og kjip ting å bestemme seg for.. Poenget er jo ikke at det har gått tid, men at han fortsatt har det vondt.. Synes ikke samfunnet har noe med å gi fasitsvar på hvor lenge det er tilatt å ha kjærlighetssorg/være lei seg. Jeg mener vi er inne i en trend der det er tilfelle og at det i tilegg finnes regler for korrekte og ukorrekte følelser.. Jeg skjønner ikke hva det er de ønsker å oppnå med en slik invitasjon. Ja har han fremdeles vondt og er bitter så stiller jo saken seg i ett annet lys. Og da spesielt om brudeparet er klar over det, da kan det føles som direkte ondskapsfullt. Fra deres side er det kanskje ment som ett forsøk på å bygge en bro, men ting blir ikke alltid oppfattet slik det menes, det er i slike saker ekstra viktig å tenke seg nøye om. Det går jo an å snu på saken å si at de prøver å virke utad som om de er generøse og ikke bærer nag. Hvordan hadde han følt det om han ikke ble invitert da? Hadde det vært OK når alle andre blir invitert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg mener at det å være langsint er en uting. Han burde gjort opp der og da, den dagen han fant det ut. Rabla skikkelig og sent fyren på sykehus i et par uker, og sånn blitt ferdig med det det. Fått sinnet ut av systemet. Ingen ville da klandret han. Begynner han derimot flere år etterpå og f.eks. fly på fyren så vitner jo bare det om hvor stakkarslig han er, og det er han som taper på det. Nei, enten griser man der og da og blir ferdig med det, eller så legger man det bak seg. Han burde bare si nei til bryllupet dersom det er et problem. Hva sier andre venner til dette? Hadde jeg gjort noe sånt mot en kompis så hadde både jeg og dama blitt utstøtt umiddelbart. Det er rimelig sikkert. Omgås kompisen din dette paret? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Jeg mener at det å være langsint er en uting. Han burde gjort opp der og da, den dagen han fant det ut. Rabla skikkelig og sent fyren på sykehus i et par uker, og sånn blitt ferdig med det det. Fått sinnet ut av systemet. Ingen ville da klandret han. Begynner han derimot flere år etterpå og f.eks. fly på fyren så vitner jo bare det om hvor stakkarslig han er, og det er han som taper på det. Nei, enten griser man der og da og blir ferdig med det, eller så legger man det bak seg. Han burde bare si nei til bryllupet dersom det er et problem. Hva sier andre venner til dette? Hadde jeg gjort noe sånt mot en kompis så hadde både jeg og dama blitt utstøtt umiddelbart. Det er rimelig sikkert. Han kan bare si nei hvis det er ett problem? Hvorfor sender de den i det hele tatt da? Finnes det noe god forklaring på det, utover at de ønsker å være blodig storsinnede. Det i seg selv gjør jo han til en taper i deres lille storsinnet spill, for han vil jo neppe dukke opp med ermet fullt av vitser og godt humør, det skjønner alle.. Er det noe som helst poeng i slik invitasjon? utover det å provosere og rippe? Og selvfølgelig reinvaske sammvittigheten sin i samme slengen.. Å bli sammen med noen andre er en ting. Jeg skjønner at kompis ble lei&sint da, men da var det jo tross alt en valid årsak. Hun var forelsket i vennen hans, så de to kunne ikke være sammen mer. Kjedelig&leit selvsagt men sånt skjer.. Dette er det derimot ingen mening i, og mannen burde fått være i fred. synes jeg. Vennene mine synes som sagt ikke som meg.. Det er jeg og kompis som skiller odss ut over latten, fordi vi mener det må være tilatt å IKKE tilgi noen, selvom alt selvfølgelig er hyggeligere og mer dannet, i de situasjoner man kan.. En ekkel og smakløs illustrasjon til hvor veloppdragent det er forventet at alle skal oppføre seg hele tiden.. P.S Jeg er heller ikke langsur, men mener at folk må ha rett til å få være det, om de føler seg tilstrekkelig tråkka på.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Omgås kompisen din dette paret? Nei, ikke nå lenger, de missliker hverandre sterkt.. Men paret og kompis, har mange felles venner. Mange skal dit.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Ja har han fremdeles vondt og er bitter så stiller jo saken seg i ett annet lys. Og da spesielt om brudeparet er klar over det, da kan det føles som direkte ondskapsfullt. Fra deres side er det kanskje ment som ett forsøk på å bygge en bro, men ting blir ikke alltid oppfattet slik det menes, det er i slike saker ekstra viktig å tenke seg nøye om. Det går jo an å snu på saken å si at de prøver å virke utad som om de er generøse og ikke bærer nag. Hvordan hadde han følt det om han ikke ble invitert da? Hadde det vært OK når alle andre blir invitert. Det hadde jo vært mye bedre.. Han kan jo selvfølgelig(og vil jo heller ikke) bestemme at de IKKE skal giftes.Så langt er alle enige.. Men jeg synes det er dødsprovoserende og uomtenksomt og direkte lite snilt gjort å sende en invitasjon til akkurat ham.. Og jeg kan ikke forstå annet enn at motivasjonen fra deres side også er skral, men de føler seg vel antagelig storsinnede e.l Og det er det jeg synes er kvalmt..Blæh Men for all del, gifte seg må de gjerne, både for min og kompis sin del:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Det hadde jo vært mye bedre.. Han kan jo selvfølgelig(og vil jo heller ikke) bestemme at de IKKE skal giftes.Så langt er alle enige.. Men jeg synes det er dødsprovoserende og uomtenksomt og direkte lite snilt gjort å sende en invitasjon til akkurat ham.. Og jeg kan ikke forstå annet enn at motivasjonen fra deres side også er skral, men de føler seg vel antagelig storsinnede e.l Og det er det jeg synes er kvalmt..Blæh Men for all del, gifte seg må de gjerne, både for min og kompis sin del:) Dersom de ikke omgås til vanlig heller jeg mer og mer til den oppfatning at dette er gjort for å bøte på en dårlig samvittighet og kanskje prøve å bygge bro for at det ikke skal være så pinlig å møtes hos felles kjente. Det at dette skulle være en god anledning for dette oppfattes dermed som mer bittert for den som ble sviktet naturlig nok. Misforstått omsorg er noe av det verste som fins. Jeg forstår at det føles krenkende å bli invitert når følelsene fremdeles er som de er. Sliter ikke dette egentlig mer på ham og deg enn på noen andre undrer jeg meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102352-kvalmende-korrekt/#findComment-585963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.