Gå til innhold

Hygiene, overnattingsgjester

Anbefalte innlegg

Gjest Sur-og-lei

Jeg er sint og kvalm. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Her er saken;

Vi har noen slektninger som bor på en annen kant av landet. Flere ganger i året kommer de til vår by, for å besøke familie og venner o.l. Familien har et par unger.

Mannen i familien vasker konsekvent IKKE fingrene etter dobesøk - barna er preget av dette, og mora er ikke så nøye hun heller. Da er det _veldig_ festlig å få "hjelp" på kjøkkenet med matlaging, etc - ikke sant? Eller at de roter rundt i godterskåla på bordet *pjuk*

Det henges fram håndduker til alle de besøkende - disse blir knapt brukt i løpet at besøket, som vanligvis varer 4-8 dager.

Jeg tror det ligger grådighet i dette. Ungene er opplært hjemmefra, til at det som far/mor anser som "unødig" vannbruk, ikke må forekomme. Familien drar som regel til badeland en gang på uke - og jeg har inntrykk av at det er kun er i denne forbindelse, at de blir rene.

Jeg ønsker ikke å ha disse menneskene til å overnatte under mitt tak. Flere har bemerket at de er skitne, og ikke har med seg nok klesskift, og ingen ønsker å ha dem i huset - men føler seg presset.

Hva skal vi gjøre? Jeg gruer meg til neste gang de melder sin ankomst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102390-hygiene-overnattingsgjester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest s og v

Kanskje foreslå før middag " nå er det snart middag. Kan alle gå og vaske hender!!" Og så får familien din gå med godt eksempel..

Er ungene/voksne direkte skitten, sånn at skitten synes, eller er det mer at der ser ut til at de ikke nærmer seg vann? Er ungene skittne, hadde jeg sent de i badekaret sammen med mine unger.Ev. to og to hvis de er store.

Men må ellers innrømme at jeg ikke alltid vasker hender selv. Men jeg vasker meg alltid straks etter "skittent arbeid" Eller hvis jeg føler meg skitten.

Du må bare ta det opp med dem, helst på en pen måte.

Kanskje de ikke vet bedre? Man skulle selvsagt tro at alle nå i år 2003 faktisk hadde litt greie på hygiene, men dersom de ikke har det så er det kanskje på tide at noen lærer dem.

Dårlig hygiene er en uting, og jeg hadde rett og slett ikke taklet det du her skriver.

Kanskje foreslå før middag " nå er det snart middag. Kan alle gå og vaske hender!!" Og så får familien din gå med godt eksempel..

Er ungene/voksne direkte skitten, sånn at skitten synes, eller er det mer at der ser ut til at de ikke nærmer seg vann? Er ungene skittne, hadde jeg sent de i badekaret sammen med mine unger.Ev. to og to hvis de er store.

Men må ellers innrømme at jeg ikke alltid vasker hender selv. Men jeg vasker meg alltid straks etter "skittent arbeid" Eller hvis jeg føler meg skitten.

"Men må ellers innrømme at jeg ikke alltid vasker hender selv"

Mener du da før et måltid, eller etter dobesøk?

".............."

Gjest pjuuuk

Det er nå det siste jeg ville gjort, latt mine gullende rene unger bade sammen med møkkahauger.

Du kan ikke være riktig klok??

Gjest s og v

Det er nå det siste jeg ville gjort, latt mine gullende rene unger bade sammen med møkkahauger.

Du kan ikke være riktig klok??

Etter "store ting" på do vasker jeg hender, noen ganger etter "smått". Jeg vasker alltid hender før matlaging.

Jeg hadde foretrukket å vaske mine barn sammen med møkkabarn hvis de skulle være i mitt hus. For å ikke snakke om å spise med samme bord..Vannet kan man jo eventuelt skifte ut underveis. Dessuten dusjer jeg alltid ungen etter bad. Synes det er ekkelt med badevannet som er stillestående.

Annonse

Gjest klar tale

Du har fått mange gode råd her, men jeg legger merke til det siste du skriver, nemlig at du ikke ønsker å ha de under ditt tak.

Da sier dere ifra at det desverre ikke passer med besøk. Enklere kan det ikke gjøres. Det er noe dritt med slektninger som tror de kan invadere andres hus og bli der i 4 til 8 dager. Hadde det vært en natt så, men så lenge. Jeg ville sagt ifra, funnet på en eller annen nødløgn eller noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...