Gå til innhold

Selvtillit og personlighet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kentaur

For å være seriøs for en gangs skyld: Psykoterapeut, terapeut og sexolog er ikke beskyttede titler. Hvem som helst kan ta de titlene.

Helt sprøtt.

Skrev et innlegg om det for noen dager siden.

Hoi! Der var det nesten så jeg gikk fem på og sendte inn mailadressen, gitt!

Kentaur,

Psycho terapeut

(Vel, kanskje ikke terapeut, da.)

For å være seriøs for en gangs skyld: Psykoterapeut, terapeut og sexolog er ikke beskyttede titler. Hvem som helst kan ta de titlene.

Helt sprøtt.

Skrev et innlegg om det for noen dager siden.

Sexolog... det ligger vel i sakens natur at den tittelen flyter.

Men terapeut og psykoterapeut høres seriøst nok ut. Hmmm...

Gjest Kentaur

Hehe.. jeg tror nok at du greier å være morsom IRL også hvis du bare slapper av og ikke henger deg opp i at du ikke kan - hvis du skjønner hva jeg mener. Dropp selvhøytideligheten og navlebeskuelsen.

Du skal vite det at folk som gjør seg til og fjaser i vei bare forteller mellom linjene at deres 'egentlige' personlighet ikke er noe tess.

Jeg foreslår derfor at du rett og slett er deg selv, smiler, snakker og lytter i passe doser. Ikke snakk om deg selv som en ynkelig type, men kjør heller ikke på med høy skrytefaktor. Gi et redelig kompliment hvis det passer seg sånn. Og for all del, _ikke_ snakk om ekser og kjærlighetssorg... uff, mange menn gjør det og det er skikkelig turn-off.

Det du snakker om her har med selvtillit å gjøre, troen på at man har verdi også utenfor det profesjonelle. Det er nok der det mangler mest, og jeg synes det er vanskelig å gjøre noe med det.

Gjest ikke undertegnet

Skuffelser kan jeg tåle, og jeg er selvsagt forberedt på at det tar tid.

(Et problem med treningen er vel at du må være selskapsløve for å få anledning til å trene, og jeg er vel mer en forskremt liten selskaps-pusekatt for øyeblikket. )

Og å finne en som er som meg... da må jeg nok gjøre sjekkingen selv! Jeg får angst bare ved tanken, det er enklere å forholde seg til damene som tar initiativ (selv om det jo ikke er så vellykket, da. )

Du får finne en liten forskremt selskaps-pusekatt av hunkjønn da vet du. Finnes mange usikre der også. De er sikkert kjempetakknemlig for det minste lille initiativ.

En må slutte å hige etter mer enn en kan forvente. Er en lite populær må en lete blant andre som er lite populære. Er en mindre pen, må enlete etter andre som er mindre pene. Har en lav selvtillit må en lete blant andre som også har det.

Dessverre så er det slik. De selvsikre går etter sine likesinnede. Ikke noe å gjøre noe med det!

Annonse

Gjest Kentaur

Du får finne en liten forskremt selskaps-pusekatt av hunkjønn da vet du. Finnes mange usikre der også. De er sikkert kjempetakknemlig for det minste lille initiativ.

En må slutte å hige etter mer enn en kan forvente. Er en lite populær må en lete blant andre som er lite populære. Er en mindre pen, må enlete etter andre som er mindre pene. Har en lav selvtillit må en lete blant andre som også har det.

Dessverre så er det slik. De selvsikre går etter sine likesinnede. Ikke noe å gjøre noe med det!

Mye fornuft i det! Synes bare ikke det er så lett å finne andre selskaps-pusekatter ;-) Kanskje de stikker seg bort de som jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...