Gå til innhold

Fæl psykologtime! (Ikke så veldig langt)

Anbefalte innlegg

Hadde min andre time hos psykolog på fredag.Første gang jeg var der, hadde jeg med min samboer. Grunnen til det er at jeg er redd for å være alene med psykologer og leger på et lukket kontor, siden jeg har blitt lagt hånd på av en lege tidligere. Den første timen jeg var hos denne psykologen, sa han klart i fra at han ikke var så interessert i å høre om hva jeg ahdde opplevd tidligere. Han ville bare komme til bunns i mitt problem. Derfor visste han ikke noe om det med legen.

Så på fredag var min samboer med igjen, men han fikk ikke være med inn.Med det samme jeg kom innenfor døren begynte kjeftingen hans: "Det er vel på tide å bli voksen nå. Kan jo ikke ha med følge til psykologen!" Så stilte hanmeg noen spørsmål, som jeg ikke skjønte.Og jeg sa ifra. Da fikk jeg til svar " Du får følge med når jeg prater til deg. I motsetning til deg så hører jeg etter når folk prater til meg!" Jeg begynte å grine. Han sier : Hva griner du for nå da? Det er ikke blitt sagt noe her som skal få deg til å grine."

Jeg forklarer han at jeg har hatt to dager hvor angsten har herjet vilt,jeg har sovet dårlig, og spist lite.Og jeg forteller min situasjon med legen tidligere. Da får jeg på pukkelen fordi jeg setter alle i helsevesenet i samme båt. Utover i timen så sa han noen ting jeg var enig i og noe jeg var uenig i. Da jeg sa at jeg var uenig, fikk jeg bare til beskjed at vi begge visste vel hvem som vurderte best av oss to.

På grunn av at jeg gråt, mente han at jeg burde vært sammen med 4-5 åringer, fordi jeg hadde reaksjoner som dem. Han fleipet til og med med om jeg hadde sluttet å bruke bleier!!

I etterkant ser jeg at han muligens gjorde alt dette for å teste ut hvor mye jeg tålte. Men er det ikke normalt å vente til det har gått et par timer? uansett synes jeg at dette var helt uakseptabel holdning av en psykolog. Har time igjen om 14. dager, men jeg er redd for å gå dit igjen alene. Er det riktig? Man skal vel ikke være redd for å gå til psykologen sin??

Meninger om dette mottas med stor takknemlighet. Er det noen av dere som har opplevd at psykologen har vært slik?

(Er også lagt inn under psykiatri)

Fortsetter under...

I en nær framtid, så kan det godt hende at du finner ut at denne opplevelsen, var bra for deg.

Det kan gjøre veldig vondt, å gå til behandling for psykiske lidelser.

Uttrykket "Med vondt skal vondt fordrives", har nok en relevans..

Lykke til!

petter smart

Sikker på at du ikke blingset litt og gikk til en pskyoPAT?

Dette hørtes meget rart ut. Det finnes behandlingsmetoder som går ut på å bryte ned en person for å finne årsakene til problemene og deretter bygge en opp etterpå, men dette skjer ikke før en diagnose er stilt og alt er avtalt.

Vedkommende virket utrolig barnslig og lite psykologisk. Du bør nok bytte psykolog.

Annonse

I en nær framtid, så kan det godt hende at du finner ut at denne opplevelsen, var bra for deg.

Lykke til!

Mulig.

Men når psykologen ikke vet noe av hva jeg har opplevd tidligere, så synes jeg det er rart at han kan gå slik til "angrep". Jeg er ikke i en slik tilstand at jeg takler det. Ikke i dag...

Gjest ikke undertegnet

Når en opplever slike ting burde en ta det opp med Pasientombudet eller Fylkeslegen.

Pasientombudet er (av egen erfaring) de som er mest velvillig innstilt til pasienten.

Hvis ikke slikt blir rapportert blir det heller aldri synliggjort hva vi som pasienter blir utsatt for!

Jg har hørt så mange historier om rare og sårende ting som har blitt sagt til pasienter, så dette forunder meg ikke i det hele tatt! Dessverre...

ja. da har jeg ringt legen og spurt om ny henvisning til en annen psykolog.

NOPE! Han ville ikke at jeg skulle flykte unna nå. Ville at jeg skulle reise dit neste gang og si ifra at jeg ikke finner meg i en slik behandling.Legen sa at mye av det nok også var skuespill. Det tror jeg også, men det var ubehagelig nok, og veldig nedverdigende.

hello!!! Jeg tør ikke å si det til psykologenmin i det hele tatt. Er overhode ikke trygg på han.

Hva gjør jeg nå?

Lykke til!

Nå tror jeg du "snakker over deg"! Tror ikke det er så mange i nonamor sin situasjon som trenger å møte en slik holdning!

Hva er logikken bak? Ha det jævlig, sørg for å få det enda jævligere så skal du se det blir bra? Nei...tror du tar litt feil! (Selv om det vel er flere måter å flå katter på!)

Har du selv erfaring fra psykiatrisk behandling hvor "vondt skal vondt fordrive" prinsippet har vist seg effektivt?

Nå tror jeg du "snakker over deg"! Tror ikke det er så mange i nonamor sin situasjon som trenger å møte en slik holdning!

Hva er logikken bak? Ha det jævlig, sørg for å få det enda jævligere så skal du se det blir bra? Nei...tror du tar litt feil! (Selv om det vel er flere måter å flå katter på!)

Har du selv erfaring fra psykiatrisk behandling hvor "vondt skal vondt fordrive" prinsippet har vist seg effektivt?

Ditt spørsmål:

"Har du selv erfaring fra psykiatrisk behandling hvor "vondt skal vondt fordrive" prinsippet har vist seg effektivt?"

Svaret er ja, med to personer. En i min familie, og en i nær omgangskrets.

Men jeg mener ikke at det er oppskriften for ALLE med psykiske lidelser.

Ditt spørsmål:

"Har du selv erfaring fra psykiatrisk behandling hvor "vondt skal vondt fordrive" prinsippet har vist seg effektivt?"

Svaret er ja, med to personer. En i min familie, og en i nær omgangskrets.

Men jeg mener ikke at det er oppskriften for ALLE med psykiske lidelser.

Du har nok rett i at det kan være effektivt for mange.

Men da har vel psykologen satt seg litt inn i pasientens bakgrunn først?

Vet du noe om det? Nå tenker jeg på de to du kjente, vet du om psykologen har bust ut, uten noen form for advarsel, plan eller informasjon om pasienten?

Det kunne ha vært interessant å vite....

Med vennlig hilsen

ja. da har jeg ringt legen og spurt om ny henvisning til en annen psykolog. NOPE! Han ville ikke at jeg skulle flykte unna nå. Ville at jeg skulle reise dit neste gang og si ifra at jeg ikke finner meg i en slik behandling.Legen sa at mye av det nok også var skuespill. Det tror jeg også, men det var ubehagelig nok, og veldig nedverdigende.

hello!!! Jeg tør ikke å si det til psykologen min i det hele tatt. Er overhode ikke trygg på han. Hva gjør jeg nå?

Annonse

Gjest til nonamor

ja. da har jeg ringt legen og spurt om ny henvisning til en annen psykolog. NOPE! Han ville ikke at jeg skulle flykte unna nå. Ville at jeg skulle reise dit neste gang og si ifra at jeg ikke finner meg i en slik behandling.Legen sa at mye av det nok også var skuespill. Det tror jeg også, men det var ubehagelig nok, og veldig nedverdigende.

hello!!! Jeg tør ikke å si det til psykologen min i det hele tatt. Er overhode ikke trygg på han. Hva gjør jeg nå?

Gå, og vis ham at du tør. Det er nok de han vil? Det var nok en test for å se hvordan du ville reagere? Siden du ikke kan bytte også. Så gå (alene), og vis at du er villig til å jobbe med deg selv og bli bedre. Lykke til:)

Gjest til nonamor

Gå, og vis ham at du tør. Det er nok de han vil? Det var nok en test for å se hvordan du ville reagere? Siden du ikke kan bytte også. Så gå (alene), og vis at du er villig til å jobbe med deg selv og bli bedre. Lykke til:)

Men jeg hadde forresten ikke likt å høre det han sa.. var frekt!

Gjest N hard F

Ikke for og være frekk, men jeg synes ikke slike innlegg hører hjemme her på åpent forum, da dette ikke er et psyliatriforum.Slik jeg har oppfattet det, er dette et forum for lette hverdagslige og uformelle ting og tang.

Jeg ser du skriver at du har lagt ut innlegget på psykiatri også,men måtte nevne dette alikevel.

På psikiatrisiden får du vel hjelp av psykolog og likesinnede...

Ikke for og være frekk, men jeg synes ikke slike innlegg hører hjemme her på åpent forum, da dette ikke er et psyliatriforum.Slik jeg har oppfattet det, er dette et forum for lette hverdagslige og uformelle ting og tang.

Jeg ser du skriver at du har lagt ut innlegget på psykiatri også,men måtte nevne dette alikevel.

På psikiatrisiden får du vel hjelp av psykolog og likesinnede...

Det var da fælt da!!

Grunnen til at jeg har lagt det her i tillegg til på psykiatri er fordi jeg vil ha svar fra andre som IKKE sliter, i tilegg til de svarene jeg får på psykiatrien.

Hvis du henger deg opp i slike ting som du har nevnt, så er det mange innlegg du bør svare på nedover her.

Tipper Webmaster kommer hvis dette ikke passer her, jeg.

Ha en bekymringsfri dag!

Gjest N hard F

Det var da fælt da!!

Grunnen til at jeg har lagt det her i tillegg til på psykiatri er fordi jeg vil ha svar fra andre som IKKE sliter, i tilegg til de svarene jeg får på psykiatrien.

Hvis du henger deg opp i slike ting som du har nevnt, så er det mange innlegg du bør svare på nedover her.

Tipper Webmaster kommer hvis dette ikke passer her, jeg.

Ha en bekymringsfri dag!

Wops,så hårsår!

Jeg har ikke sett flere slike innlegg her,så jeg tror ikke det er så mye og finne.Og om noen som ikke sliter ønsker og svare på psykiatripasienters innlegg, så kan du være sikker på at de finner veien inn til psykiatriforum.

Tror ikke webmaster gidder og bry seg med slike bagateller, men jeg synes alikevel det var på sin plass og påpeke det,ok? :)

Wops,så hårsår!

Jeg har ikke sett flere slike innlegg her,så jeg tror ikke det er så mye og finne.Og om noen som ikke sliter ønsker og svare på psykiatripasienters innlegg, så kan du være sikker på at de finner veien inn til psykiatriforum.

Tror ikke webmaster gidder og bry seg med slike bagateller, men jeg synes alikevel det var på sin plass og påpeke det,ok? :)

Ok, det.

men jeg ser at det er folk som har svart her, som ikke har vært på psykiatrien å svart, uten at de kommenterer det.

Muligens jeg er litt hårsår i dag, men det er heller ikke så lett å lese tonefallet i ting som blir skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...