Gå til innhold

Til alle


Gjest Anne-  Kristine

Anbefalte innlegg

Gjest Anne-  Kristine

Hei!!

Jeg har vært her inne før, men har aldri skrevet innlegg selv.

Nå er tiden moden.

Jeg ble voldtatt for 10 år siden i april, men anmeldte aldri saken siden det ville blitt ord mot ord og jeg ikke har orket å gå gjennom det hele en gang til.

Til dere som anmelder voldtekten: DERE ER KJEMPE STERKE!!!

Jeg har kommet videre. Jeg har akseptert at det skjedde.

Jeg tenker ikke på det hver dag lenger, og det er godt.Når jeg tenker på det, blir jeg heller ikke fylt med angst, redsel og panikk.

Jeg sover godt om natten igjen og jeg har det bra.

Jeg skulle bare gjort noe med det tidligere.

Etter 2 år tok jeg kontakt med en lege som skaffet meg psykiatrisk hjelp i løpet av 10 dager. Gikk i terapi i 4 år.

Likevel falt ikke tingene på plass før jeg tok kontakt med Grete og begynte i en samtale gruppe i DIXI i Oslo. Da var det 8 år siden jeg hadde blitt

voldtatt.

Trodde da jeg begynte i samtale gruppa at det der det var ikke noe for meg. Likevel skjønner jeg nå at jeg har kommet videre

og har lagt det bak meg. Takket være Grete, Herdis i Oslo og alle jentene i gruppa mi.

Det var fantastisk merkelig å møte jenter som var like "gale" som meg. Rart, men godt å forstå at jeg hadde reagert HELT NORMALT på et forferdelig overgrep.

Jeg møtte en av jentene fra gruppa mi helt tilfeldig for en stund siden og jeg følte et enormt fellesskap med henne fordi vi har delt ting ingen andre kan forstå.

Det er altså sant. Livet går videre. Til alle dere som har det vanskelig nå kan jeg bare si at det nytter. Dere må ikke gi opp, og dere må tørre å være i smerten, tørre å snakke med andre, tørre å ta i mot hjelp. DIXI kan anbefales på det sterkeste.

Jeg ble fotografert under voldtekten av en mann jeg trodde bare var en venn. Etter noen timers fotografering inne i en leilighet klarte jeg å snakke meg ut av det.Kanskje reddet jeg mitt eget liv på den måten?

Det er jeg glad for. Jeg klarte å tenke.

Nå vet jeg at om jeg ikke hadde klart å leve meg gjennom all den smerten jeg har opplevd i ettertid ville jeg ikke vært hva jeg er nå.

Hendelsen lot meg vokse.Tida etterpå lot meg bli et sterkere menneske.

Det er bra jeg ikke ga opp.

Varme hilsener til alle dere fra

Anne-Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anne-  Kristine

Hei!!

Jeg har vært her inne før, men har aldri skrevet innlegg selv.

Nå er tiden moden.

Jeg ble voldtatt for 10 år siden i april, men anmeldte aldri saken siden det ville blitt ord mot ord og jeg ikke har orket å gå gjennom det hele en gang til.

Til dere som anmelder voldtekten: DERE ER KJEMPE STERKE!!!

Jeg har kommet videre. Jeg har akseptert at det skjedde.

Jeg tenker ikke på det hver dag lenger, og det er godt.Når jeg tenker på det, blir jeg heller ikke fylt med angst, redsel og panikk.

Jeg sover godt om natten igjen og jeg har det bra.

Jeg skulle bare gjort noe med det tidligere.

Etter 2 år tok jeg kontakt med en lege som skaffet meg psykiatrisk hjelp i løpet av 10 dager. Gikk i terapi i 4 år.

Likevel falt ikke tingene på plass før jeg tok kontakt med Grete og begynte i en samtale gruppe i DIXI i Oslo. Da var det 8 år siden jeg hadde blitt

voldtatt.

Trodde da jeg begynte i samtale gruppa at det der det var ikke noe for meg. Likevel skjønner jeg nå at jeg har kommet videre

og har lagt det bak meg. Takket være Grete, Herdis i Oslo og alle jentene i gruppa mi.

Det var fantastisk merkelig å møte jenter som var like "gale" som meg. Rart, men godt å forstå at jeg hadde reagert HELT NORMALT på et forferdelig overgrep.

Jeg møtte en av jentene fra gruppa mi helt tilfeldig for en stund siden og jeg følte et enormt fellesskap med henne fordi vi har delt ting ingen andre kan forstå.

Det er altså sant. Livet går videre. Til alle dere som har det vanskelig nå kan jeg bare si at det nytter. Dere må ikke gi opp, og dere må tørre å være i smerten, tørre å snakke med andre, tørre å ta i mot hjelp. DIXI kan anbefales på det sterkeste.

Jeg ble fotografert under voldtekten av en mann jeg trodde bare var en venn. Etter noen timers fotografering inne i en leilighet klarte jeg å snakke meg ut av det.Kanskje reddet jeg mitt eget liv på den måten?

Det er jeg glad for. Jeg klarte å tenke.

Nå vet jeg at om jeg ikke hadde klart å leve meg gjennom all den smerten jeg har opplevd i ettertid ville jeg ikke vært hva jeg er nå.

Hendelsen lot meg vokse.Tida etterpå lot meg bli et sterkere menneske.

Det er bra jeg ikke ga opp.

Varme hilsener til alle dere fra

Anne-Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ritva, Dixi Oslo

Hei Anne-Kristine:)

Blir så glad hver gang jeg leser innlegg om håp og trivsel. -At det går an å kjempe seg videre...at det går an å leve videre når man tør å akseptere det vonde, finne motet til å ta i mot hjelp...kjempe for livet sitt..at det nytter...at livet er godt å leve hvis man slipper det til. Ønsker deg masse lykke til videre på livets vei:)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ritva, Dixi Oslo

Hei Anne-Kristine:)

Blir så glad hver gang jeg leser innlegg om håp og trivsel. -At det går an å kjempe seg videre...at det går an å leve videre når man tør å akseptere det vonde, finne motet til å ta i mot hjelp...kjempe for livet sitt..at det nytter...at livet er godt å leve hvis man slipper det til. Ønsker deg masse lykke til videre på livets vei:)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Kristine

Hei Anne-Kristine:)

Blir så glad hver gang jeg leser innlegg om håp og trivsel. -At det går an å kjempe seg videre...at det går an å leve videre når man tør å akseptere det vonde, finne motet til å ta i mot hjelp...kjempe for livet sitt..at det nytter...at livet er godt å leve hvis man slipper det til. Ønsker deg masse lykke til videre på livets vei:)

Vennlig hilsen

Takk Ritva!!! :)))

Det nytter virkelig!

Det er jeg et levende eksempel på.Håper jeg kan bruke denne

erfaringen til noe godt og positivt videre.

Livet har så mye godt å by på.

Blant annet det å føle seg full av fred og morgen.

Vennlig hilsen

Anne-Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Kristine

Hei Anne-Kristine:)

Blir så glad hver gang jeg leser innlegg om håp og trivsel. -At det går an å kjempe seg videre...at det går an å leve videre når man tør å akseptere det vonde, finne motet til å ta i mot hjelp...kjempe for livet sitt..at det nytter...at livet er godt å leve hvis man slipper det til. Ønsker deg masse lykke til videre på livets vei:)

Vennlig hilsen

Takk Ritva!!! :)))

Det nytter virkelig!

Det er jeg et levende eksempel på.Håper jeg kan bruke denne

erfaringen til noe godt og positivt videre.

Livet har så mye godt å by på.

Blant annet det å føle seg full av fred og morgen.

Vennlig hilsen

Anne-Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for den fine tilbakemeldingen! Takk for ros mht. DIXI, det var så godt å lese, for det viser hvor berettiget DIXI er! Så herlig å høre at du har det bra nå - det gleder meg noe så inderlig! Jeg unner det alt vel!! Send meg en mail da vel!

Kjempediger klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den fine tilbakemeldingen! Takk for ros mht. DIXI, det var så godt å lese, for det viser hvor berettiget DIXI er! Så herlig å høre at du har det bra nå - det gleder meg noe så inderlig! Jeg unner det alt vel!! Send meg en mail da vel!

Kjempediger klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...