Gå til innhold

Oppkobling ADSL !!!!! Hjelp! Får ikke linje!

Anbefalte innlegg

Gjest tyri

Vi har ADSL fra Telenor. På modemet blinker lyset "line sync". Den skal lyse permanent når forbindelsen er i orden.

Alt er koblet etter skjema, og oppkoblingen fra Telenor er bekreftet pr brev.

Hva er feil???

(Vi har ISDN, og skal koble til trådløs link, men det har vel ikke noe med saken å gjøre?)

Fortsetter under...

Gjest Gas_Can

hva mener du med at dere har isdn? ISDN hører ikke sammen med ADSL, men tror nok du må sjekke litt opp hva av protokoller som er installert på maskinen. jeg har kabel men tror adsl går ut på det samme. Du trenger tcp-ip protokoll som er konfigurert til å motta IP adresse automatisk fra nettverket og den skal være bundet til et netverkskort som har auto instillinger ang. hastigheten (som regel 10mbit full duplex tror jeg) men for å gjøre det enkelt så har windows dette som standard. så jeg tror det ligger i feil instillinger. Prøv å kjør veiviseren for internett hvis det hele blir arabisk å lese.

Annonse

Etter at vi hadde fått bekreftelse to ganger fra Telenor ang linjeoppkobling (en muntlig og en skriftlig) at det var klar til bruk, viste det seg etter et unevnelig antal henvendelser til Telenor at vi ikke kunne få ADSL alikavæl. Det var ikke lagt kabel i dette strøket.

Nu har vi holdt på i nesten tre mnd for ingenting. ARGH.

Amatører!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...