Gå til innhold

betennelse og spiseforstyrrelse


Gjest skummelt

Anbefalte innlegg

Gjest skummelt

Har nå i fire (el. fem) år hatt oppstøt flere ganger om dagen så å si hver dag. I det samme tidsrommet har jeg lidd ( og fremdeles lider) av tvangsspising ( konstant smertefull overspising uten frivillig oppkast)(kom etter 1-2 år m. anorexi) BLir bare verre og verre. Fram til i sommer har jeg ikke brydd meg videre med oppstøtene av di " de jo ikke var farlige"("fikk dem jo fordi jeg spiste for mye for fort")I begynnelsen av juni i sommer, fikk jeg vedvarende smerter i brystet(har hatt disse tidl. år, men da ikke vedvarende) Etter div. undersøkelser fikk jeg påvist "svært hissig" spiserørsbetennelse. Vet ikke egentlig hvor alvorlig denne er.(legen sa det trolig kom som en følge av "slarkete" lukkemuskel. men visste ikke sikkert. ingen brokk. Jeg fortalte ikke om tvangsspisingen og de mangeårige daglige oppstøtene). Nå tar jeg "Losec" og overspiser som aldri før( håpløst!). Er litt overvektig. Jeg har lest at langvarig (flere år) alvorlig reflukssykdom(gjerne med sp.r.betennelse) kan medføre celleforandringer og vid. kreft i spiserøret. Og da blir jeg ...engstelig. Bør jeg få tatt en celleprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -skummelt. Langvarig betennelse i spiserøret kan helt riktig være farlig. Årsaken til problemene ligger i spiseforstyrrelsene dine,og det er svært viktig at du forteller om disse til legen din,slik at du kan få hjelp til å løse selve problemet,som er kanskje like allvorlig.

Du kan også forhøre deg under forum spiseforstyrrelser,da de kanskje kan gi deg råd ift. behandling der du bor.

Jeg anbefaler på det sterkeste at du rådfører deg med legen din for videre hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...