Gå til innhold

Ryggplager


katarina

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk for noen år siden prolaps i 5. skive med L5 rotaffeksjon, som gjorde at jeg fikk drop-fot i venstre fot. Jeg gjennomgikk en kur med Brexidol som hjalp veldig der og da. Problemet mitt nå er at jeg stadig får "tilbakefall" med ryggvondt og stråling både ned til høyre og venstre fot, det er svært lite som skal til før jeg får tilbakefall. Jeg har ikke blitt fulgt opp av legen etter Brexidol-kuren.

Egentlig kan jeg vel si at jeg har problemer med HELE ryggen, spesielt med stramme og vonde muskler i nakke-/skulderparti i tillegg til korsryggen/ bekkenet. Dette blir egentlig uholdbart for meg i lengden, da jeg stadig blir sykemeldt. Hva kan gjøres med min tilstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -katarina. Ryggen må sees på som et organ,og problemer i korsryggen vil over tid ofte føre til stivhet/vondt

andre steder i ryggen.Du har hatt et skiveprolaps,og jeg vil anbefale at du oppsøker lege for ny undersøkelse med evt. CT/MR bilder for kartlegging av prolapset.Du bør også få oppfølging med fysikalsk behandling og øvelser.Brexidol kan gjerne brukes,men dette behandler ikke selve prolapset.

Det er også viktig å se på hvordan du jober,sitter,og sover.Daglig ergonomi er svært viktig.

For en sikker vurdering må du rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...