Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lærer

Har vært til intervju på en skole. Jeg har vært sykemeldt i syv - åtte måneder og var til samtale med attføringskonsulent i januar. Saken ble sendt tilbake til skolen min eller rektor og først i neste uke skal jeg til samtale med attføringskonsulent og rektor. Alle tilsettinger er foreløpig stoppet i kommunen p.g.a overtallige lærere. Jeg får derfor ikke vite noen ting om denne jobben foreløpig, siden jeg ikke kunne si noe annet enn at jeg hadde fast stilling å gå tilbake til.

Hva i huleste kan jeg gjøre nå, legen skrev en attest i januar på at jeg bør skifte arbeidssted, men at jeg godt kan jobbe videre som lærer. Jeg bare må på et eller annet vis få denne stillingen som passer så bra for meg. Jeg kan ikke gå tilbake til den samme skolen igjen, og aller minst den samme rektoren. Bør jeg ringe attføringskonsulenten, tillitsvalgt hos fagforeningen, legen min, trygdekontoret eller?

Noen gode råd mottas med takk. Jeg må foreta meg noe straks i morgen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103766-f%C3%A5-jobb-p%C3%A5-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lærer

jeg villa ha ringt attføringskonsulenten på aetat jeg.h*n er jo pliktig til å hjelpe deg når du trenger råd.

men du vil fortsette som lærer da? på attføring har du jo muligheten til omskolering eller videreutdanning.

Ja jeg vil jobbe videre som lærer. Jeg har en høy utdannelse og har meget små sjanser for å få betalt videreutdanning, hvorfor skal jeg omskoleres til noe annet jeg sannsynligvis ikke får jobbet med? Det har vist seg at dette er ikke så enkelt, jeg vil gjerne ha en annen type pedagogisk jobb hvor jeg kan bruke utdannelsen min og det kan jeg ikke. Jeg tjener nå nokså bra og vil ikke gå over til et eller annet mye dårligere betalt. Det er idiotisk å gå over til å jobbe på et sentralbord når legen sier at jeg har alle forutsetninger til å klare den jobben jeg har interesse for.

Ja jeg vil jobbe videre som lærer. Jeg har en høy utdannelse og har meget små sjanser for å få betalt videreutdanning, hvorfor skal jeg omskoleres til noe annet jeg sannsynligvis ikke får jobbet med? Det har vist seg at dette er ikke så enkelt, jeg vil gjerne ha en annen type pedagogisk jobb hvor jeg kan bruke utdannelsen min og det kan jeg ikke. Jeg tjener nå nokså bra og vil ikke gå over til et eller annet mye dårligere betalt. Det er idiotisk å gå over til å jobbe på et sentralbord når legen sier at jeg har alle forutsetninger til å klare den jobben jeg har interesse for.

da må du da få hjelp til å skifte skole.

men er det sånn at det er rektor som er skyld i at du ikke kan ha den arbeidsplassen du har nå,så er det rart at ikke det blir lagt inn klage på h*n,så forholdene blir bedre for deg.

er sikker på at aetat kan hjelpe deg videre. har du vært i kontakt med de tidligere da?

Gjest lærer

da må du da få hjelp til å skifte skole.

men er det sånn at det er rektor som er skyld i at du ikke kan ha den arbeidsplassen du har nå,så er det rart at ikke det blir lagt inn klage på h*n,så forholdene blir bedre for deg.

er sikker på at aetat kan hjelpe deg videre. har du vært i kontakt med de tidligere da?

Jeg har ikke vært i kontakt med aetat, bare attføringskonsulenten i skoleetaten. Har ventet i et halvt år på at noe blir gjort og det som har skjedd var at jeg fikk møte med han i januar, han sendte saken tilbake til skolen. Etter det har jeg ikke hørt noen ting til nå at jeg har fått innkalling til et møte med attføringskonsulent og rektor. Kanskje jeg skal siden vente fire måneder til på neste møte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...