salome Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jeg har fått i oppdrag å servere en gjeng mennesker en velkomstdrink. Og dette er et felt jeg kan lite om... Rammebetingelser: Forhåpentligvis en solrik forsommerkveld (altså litt friskt tror jeg). Det er en del folk som ikke kjenner hverandre noe særlig, så det kan gjerne være noe som "smeller" litt og løsner på stemningen. I tillegg trenger jeg et alkoholfritt alternativ til sjåfører, gravide og avholdsfolk. 0 Siter
vin Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Her er det en del forslag :http://home.no.net/drinker/sider/%20drinker/punch.html Uten alkohol , kan du lage en punch på samme måte , eller :http://www.barkart.no/ 0 Siter
KaVa Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 http://www.webtender.com har mange gode forslag! På en sommerdag, synes jeg drinken "Sex on the beach" er glimrende! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Enkel og GOD: champagne og appelsinjuice... eller hva med jordbærvodka blandet med noe forfriskende (sitronbrus)? 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Du lager drinkene i en sånn bowl, det blir kult og har oppi litt fruktbiter fra appelsin, kiwi, eple, jordbær osv, også har du en øse som du øser opp i glassene med. Den alkoholfrie kan være jus blandet med brus. Sitronbrus og appelsinjuice er jo en klassiker, sammen med fruktbiter og kansje en parasoll så blir det riktig så stilig. Dem med alkohol kan du lage på samme måte med sprite opp med ønsket mengde sprit alt etter hvor lystige du vil drinken skal gjørde de. Champange/mosserendes vin eigner seg vel også til dette. Husk å servere drinken kald og med masse isbiter i! 0 Siter
Prozak Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 En god ice-breaker drink: 50/50 cognac/brandy og champagne/musserende vin. "................" 0 Siter
punkyB Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 En god ice-breaker drink: 50/50 cognac/brandy og champagne/musserende vin. "................" Å fy faen sier jeg bare - tror jeg foretrekker konjakken og sjampisen hver for seg. Selv om det utroligste faktisk smaker godt. Smakte noe greier - tror det var Jeger og Battery - var faktisk ikke så ille. 0 Siter
Vincent Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Tips: Ikke lag velkomstdrink for alkoholsterk. Det kan få en del uheldige konsekvenser for endel gjester som er vant til alkohol. Festen blir hyggeligre, gjestene bryter ikke så fort opp, osv. (De blir påvirket nok likevel) Prøv å lag de alkoholfrie utseendemessig så like de alkoholholdige som mulig (samme glass, samme farge, samme garnityr). Det er ikke videre moro å stå der med et "norgesglass" appelsinjuice, mens de andre har flotte cocktailer. Ha en trivlig fest! 0 Siter
Nemesis Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Å fy faen sier jeg bare - tror jeg foretrekker konjakken og sjampisen hver for seg. Selv om det utroligste faktisk smaker godt. Smakte noe greier - tror det var Jeger og Battery - var faktisk ikke så ille. Jäger i kakao er faktisk heller ikke ille... Trodde de køddet med meg først! 0 Siter
Vincent Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jäger i kakao er faktisk heller ikke ille... Trodde de køddet med meg først! Har du prøvd Akkabai? Akevitt og Baileys - like deler. 0 Siter
favn Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Enig med Vincent under her, _ikke_ lag sterk velkomstdrink. Rå drink som åpning er ganske vulgært, litt 'fest på lokkalet'. Det er dessuten alltid noen som hiver innpå så snart de får sjansen og da har du drita folk før du rekker å blunke. Alkoholfritt må også være fristende, Vincent har fine tips. 0 Siter
Retz Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 3 deler Campari 2 deler Bitter lemon 2 deler farris 2 deler Champagne 1 del Lime Den har jeg komponert sjøl. Den heter Retzezipp. :-) :stolt: 0 Siter
tonie Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 3 deler Campari 2 deler Bitter lemon 2 deler farris 2 deler Champagne 1 del Lime Den har jeg komponert sjøl. Den heter Retzezipp. :-) :stolt: Og drikker man den blir man Retzåhappy? :-) 0 Siter
Retz Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Og drikker man den blir man Retzåhappy? :-) Jepp. Da ztiger man retzå det er til himmelz. 0 Siter
tonie Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jepp. Da ztiger man retzå det er til himmelz. Og dagen etter er man retzåfyllesjuk og trenger retzåmange Paracet............. 0 Siter
Retz Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Og dagen etter er man retzåfyllesjuk og trenger retzåmange Paracet............. Jævlig mange parazet. Pluzz en ny runde retzezipp. :hick: 0 Siter
tonie Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jævlig mange parazet. Pluzz en ny runde retzezipp. :hick: Jeg hadde trengt noen zånne. Det var da zom zvarte med den bollen du! :-/ 0 Siter
Retz Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jeg hadde trengt noen zånne. Det var da zom zvarte med den bollen du! :-/ Jeg er nezten helt zikker på at vezle Bolle elzker retzezipp. Nezten helt. :nikke: 0 Siter
Zirine Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jeg er nezten helt zikker på at vezle Bolle elzker retzezipp. Nezten helt. :nikke: Hvor mange av de dyrebare plantene mine må jeg hugge ned og tilbrede til du kommer? *klynk* 0 Siter
Retz Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Hvor mange av de dyrebare plantene mine må jeg hugge ned og tilbrede til du kommer? *klynk* Zirca zju. Ja? :zmile pent: 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.