Gå til innhold

Skatt og inntekt og sånn ..

Anbefalte innlegg

Gjest uvitendeidag

Lurer på hvordan en person som driver sitt eget firma (ikke AS), kan stå oppført i skattelisten med 0 i formue, og en inntekt (og skatt) på nivå med en person under fattigdomsgrensen. Vedkommende har _den_ villaen og _den_ bilen, fine klær etc. Hvordan går det an?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103891-skatt-og-inntekt-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jobber du der?

Nei, men mange kolleger i bransjen kommer derfra.

Selv er jeg mektig irritert på næringsdrivende som jobber svart og kanskje til og med er uføretrygdet ved siden av. Også på trailersjåfører som bygger et helt hus av penger fra smugling.

Selv er jeg mektig irritert på næringsdrivende som jobber svart og kanskje til og med er uføretrygdet ved siden av. Også på trailersjåfører som bygger et helt hus av penger fra smugling.

Slike finnes overalt. Irritasjonen din kommer nok av at du ikke klarer å sno deg like bra selv :-p

Desuten: Staten eier ikke nåde selv! Ta meg for eksempel, jeg ba spesifikk om å bli heller tukket litt mer i skatt for å unngå restskatt.

Men nå fikk jeg restskatt så det holder! og staten er ikke nådig i hvordan de skal få de tilbake :(

Hadde jeg kunnet, så hadde jeg glatt jobbet svart i dette skatte helvete :(

Ulv I Faarikaal

Slike finnes overalt. Irritasjonen din kommer nok av at du ikke klarer å sno deg like bra selv :-p

Feil, jeg liker å sove om natta. En personlig konkurs på grunn av skjønnsligning og straffeskatt kan ta livet av folk. Momsunndragelse er fengsel, vi har fremdeles gjeldsfengsel i Norge.

Og så kan jeg invitere til bokettersyn med kaffe og kjeks. De har ikke vært her enda etter 15 år.

Ulv I Faarikaal

Desuten: Staten eier ikke nåde selv! Ta meg for eksempel, jeg ba spesifikk om å bli heller tukket litt mer i skatt for å unngå restskatt.

Men nå fikk jeg restskatt så det holder! og staten er ikke nådig i hvordan de skal få de tilbake :(

Jeg blir også sur av at kemneren kan gå etter døende mennesker og alenemødre for å få tak i en skammelig liten sum.

En ærlig tannlege fikk bokettersyn, de holdt på flere uker og innkasserte kr 1433 i straffeskatt. jævlig god betaling for 20-30 timer jobb.

Det er faktisk straffbart å bevisst betale for mye i skatt, siden dette vil påføre samfunnet for økte utgifter (renter til deg).

Renter på restskatt er foresten på grensen til være ågervirksomhet...

Annonse

Det er faktisk straffbart å bevisst betale for mye i skatt, siden dette vil påføre samfunnet for økte utgifter (renter til deg).

Renter på restskatt er foresten på grensen til være ågervirksomhet...

Men er det ikke det 'alle' gjør, klemmer til med en prosent ekstra?

Feil, jeg liker å sove om natta. En personlig konkurs på grunn av skjønnsligning og straffeskatt kan ta livet av folk. Momsunndragelse er fengsel, vi har fremdeles gjeldsfengsel i Norge.

Og så kan jeg invitere til bokettersyn med kaffe og kjeks. De har ikke vært her enda etter 15 år.

SLeng noen kalde pils fram og jeg tar gjerne et lite bokettersyn jeg !!??

Men er det ikke det 'alle' gjør, klemmer til med en prosent ekstra?

En prosent er selvsagt ikke for mye for en "vanlig" skatteyter.

Loven er nok der for å hindre spekulasjon, og å bruke din "skattekonto" i kapitalplasseringsøyemed. (Det kan nok være fristende for mange, pga. rentenivået som er høyere enn ved banksparing)

En prosent er selvsagt ikke for mye for en "vanlig" skatteyter.

Loven er nok der for å hindre spekulasjon, og å bruke din "skattekonto" i kapitalplasseringsøyemed. (Det kan nok være fristende for mange, pga. rentenivået som er høyere enn ved banksparing)

Snedig. Jaja, det blir neppe noe annet enn teori for meg uansett.

Gjest uvitendeidag

Inntektskatt reduseres ved å ha mange fradrag, og spesielt for enkeltmannsforetak o.l., så kan man lett få det til.

Formue trylles vekk ved å ha gjeld, eller ved å ha formuen i objekter med lav skatteverdi, som f.eks bolig.

Det er ikke noe hokus pokus ved det.

Takk for svar !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...