Gå til innhold

Otto og mobbing..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg leser med en blanding av vantro og humør at Otto Jespersen og torsdagsklubben skal ha skylda for at kidsen stadig blir slemmere med hverandre..

Jasså..?

Det er vel en rimelig billig og desperat løsning på hvorfor snørrungene blir mer og mer uspiselige..

Mobbing har mange mulige forklaringsmodeller, jeg mener at torsdagklubben knapt er en, og i allefall ikke en spesielt vektig en..

Og hva skjedde desuten at unger innimellom kan gå å legge seg? Hvis det er så at en mistenker Tv-programmer til å være roten til sneipens eventuelle ondskap..?

Må torsdagsklubben dø?

Er torsdagsklubben gøy?

Eller er det på tide å forby alt på TV som ikke passer for aldergruppen 5-14, og erstatte det med lærerikeprogrammer med ubestridelig moral og gode sluttpoenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

rufsetufsa

Torsdagsklubben er moro for riktig aldersgruppe.

Vi, som foreldre, må begynne å ta mer ansvar for oppdragelse av våre egne barn.

Det virker som om mer og mer blir overlatt til skoler, barnehager og SFO.

Foreldre må da skjønne at selv om man kanskje har litt lite tid med barna sine trenger barna grenser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-600064
Del på andre sider

Gjest Ofoq

Jeg er for god humor som IKKE går på bekostning av navngitte personer. Å fleipe med grupper er ok, bare en tenker seg om litt, men å harselere med andre som Torsdagsklubben gjør synes jeg er flaut å være vitne til rett og slett.

Får håpe noen i andre programmer tar på seg oppgaven å skikkelig drite ut de tre i Torsdagsklubben direkte på TV, så kan de få smake sin egen medisin.

Silje så ikke ut til å like det SÅ godt da Thomas kalte henne P4-madrassen feks. Og det var bare ETT ord. Tenk å tatt tak i det med P4-madrassen og latt Otto smøre ut en femminutters tale om saken. DA tenker jeg Silje hadde likt seg da. Det er slik de behandler sine egne ofre.

Siden voksne rundt om kring i stuen ler av slik humor, både på torsdagskvelden og ellers, så farger det barnas forhold til mobbing. Grensene tøyes noe skikkelig. JEG synes det er synd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-600067
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er for god humor som IKKE går på bekostning av navngitte personer. Å fleipe med grupper er ok, bare en tenker seg om litt, men å harselere med andre som Torsdagsklubben gjør synes jeg er flaut å være vitne til rett og slett.

Får håpe noen i andre programmer tar på seg oppgaven å skikkelig drite ut de tre i Torsdagsklubben direkte på TV, så kan de få smake sin egen medisin.

Silje så ikke ut til å like det SÅ godt da Thomas kalte henne P4-madrassen feks. Og det var bare ETT ord. Tenk å tatt tak i det med P4-madrassen og latt Otto smøre ut en femminutters tale om saken. DA tenker jeg Silje hadde likt seg da. Det er slik de behandler sine egne ofre.

Siden voksne rundt om kring i stuen ler av slik humor, både på torsdagskvelden og ellers, så farger det barnas forhold til mobbing. Grensene tøyes noe skikkelig. JEG synes det er synd.

Hvem bestemmer hva som er god humor da? Du? Bondevik?

Det finnes avknapp på tv apparatet, og det går faktisk an å sende unger til sengs eller å si nei til å la de se det de vil..

Skal alt på Tv være barnevennelig og passe på å ikke støte noen? Minner ikke det om sensur..?

Det finnes sikkert gode grunner til å diskutere TV programmer, men hvor vidt barn tar skade av de, når de er beregnet på voksne, og som til og med går sent er ikke en av de..

Det er foreldrenes udiskutable ansvar å navigere sine barn til de aktivitene/tv programmene som passer for dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-600128
Del på andre sider

laguna1365380434

Torsdagsklubben er moro for riktig aldersgruppe.

Vi, som foreldre, må begynne å ta mer ansvar for oppdragelse av våre egne barn.

Det virker som om mer og mer blir overlatt til skoler, barnehager og SFO.

Foreldre må da skjønne at selv om man kanskje har litt lite tid med barna sine trenger barna grenser.

Nemlig:o).. Det er måte på hva som må revurdes av "hensyn" til barna..

Enkelte ting er ikke lagt opp til å være barnevennelig i det hele tatt, og det er fint.. Verden skal være et sted med variasjon..

Ellers er jeg selvfølgelig for at barn får sine hensyn fult i varetatt, så lenge det er på arenaer dette er relevant..

Det er foreldrene som må lære seg å sette grenser for ungene sine der det er behov for det.

Det er ikke slik at alt annet i verden må justeres, bare fordi det sikkert er kjipt å måtte si nei..

Mener jeg:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-600135
Del på andre sider

Gjest Elis_31

Det er vel ikke snakk om hvem som skal bestemme hva som skal være morsomt. Men om vi skal tilate at man henger ut personer. Innrømmer gladelig at jeg ser på torsdagsklubben og har hatt mang en god latter, men bismaken kommer mer og mer...og jeg synes de går for langt over streken.

Det er jo ikke bare torsdagsklubben som skal ha skylden for at barn mobber, men det er jo en samfunnsutvikling. Og jeg tror vi blir påvirket. Ikke minst barn enten de er store nok til å være våken til kl 2200 eller ikke.

Det er greit at vi som voksne skal bestemme hva barna våre skal se på tv. Likvel må vi kunnne diskutere hvilke verdier vi vi ha i samfunnet vårt.

Jeg synes ikke uthenging av personer er greit!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-600142
Del på andre sider

Annonse

Det finnes avknapp på tv apparatet, og det går faktisk an å sende unger til sengs eller å si nei til å la de se det de vil..

Skal alt på Tv være barnevennelig og passe på å ikke støte noen? Minner ikke det om sensur..?

Det finnes sikkert gode grunner til å diskutere TV programmer, men hvor vidt barn tar skade av de, når de er beregnet på voksne, og som til og med går sent er ikke en av de..

Det er foreldrenes udiskutable ansvar å navigere sine barn til de aktivitene/tv programmene som passer for dem.

Helt enig, laguna.

Det er faktisk noe som kalles personlig ansvar - både for hva ungene dine ser på TV, og for hva en selv går rundt og kaller andre mennesker.

Torsdagsklubben eller ikke torsdagsklubben er forsåvidt totalt irrelevant - er folk ekle med hverandre så ER de det, og får ta ansvar for det selv.

Og kidsen trenger ikke se alt på TV, nei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-600693
Del på andre sider

Gjest Ofoq

Du har rett i det du sier, men det var ikke poenget mitt!

Poenget var at den uheldige påvirkningen Torsdagskvelden og lignende (som det er mye av i samfunnet nå) har på oss alle, kommer enten vi vil eller ei. De fleste sier at de ikke er påvirket av reklame heller. Men de kjøper det de har sett når de ser det i butikken!

Hvordan mennesker kan ta til seg det som er galt som noe somer rett, har vi sett før. En form for massehypnose. Hitler var flink der...

Dessverre er magne mennesker slik at de må beskyttes mot seg selv, derfor min bekymring!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-600741
Del på andre sider

Gjest Thomas Gj

Bra innlegg Ofoq!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103965-otto-og-mobbing/#findComment-601412
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...