Line Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Skjønner søren ta meg ingen verdens ting. Nå trenger jeg gode råd - fort! Jeg var ute for å hente inn ungene i kveld, og plutselig ringte et Oslonummer på mobilen. Det viste seg at det var fra Bluecom, adsl-leverandøren min. Klokka var rett før åtte?! "Ja... er jeg kommet til Line ***? Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at du har et beløp (ei regning) utestående hos oss" "Javel, har jeg det? Det var jeg ikke klar over..." "Jo, det har du. Og jeg vil gjøre deg oppmerksom på at regninga vil bli sendt til inkasso i morgen klokka halv fire, om du ikke får betalt den og fakset kvittering til oss innen den tid." Jeg skjønte absolutt ingenting, men sa at jeg måtte dra hjem og se om jeg fant denne regninga da, i bunken med papirer jeg har liggende på pulten. Jeg har som vane å legge alle regninger som kommer rett inn på nettbanken, så jeg har det ute av verden. I tillegg skriver jeg på hvilken dato de er betalt, og legger den rett i ei mappe jeg har i skuffen. Der var det ingen regning. Prøvde å ringe opp Bluecom igjen, men der var det bare en telefonsvarer som sa at "telefontiden er mellom klokka åtte og fire". Hvordan i all verden kan jeg få en slik telefon med "varsel", når jeg verken har mottatt noen regning (som jeg vanligvis får månedlig), purring eller inkassovarsel? Hadde jeg fått purring ville jeg garantert reagert, for det synes jeg er flaut. Skal man ikke også få andre gangs purring med advarsel, før det blir sendt til inkasso? Slikt noe har jeg ikke sett noe til... Enda et problem for meg nå er at jeg verken har printer eller faks, så da må jeg finne på en glup idé for å få sendt kvitteringen nedover? Er det noen som har forslag til hva jeg bør gjøre her? Jeg ble litt satt ut... 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Tror det er kommet en ny regel som sier at de ikke trenger sende mer enn en purring. Sjekk nettbanken din i morgen. Hvis du ser at du ikke har betalt på en stund, sender du firmaet en e-mail hvor du ber om beløp, konto og kid-nummer slik at du får betalt det du skylder. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Skyld på postverket. det blir borte post hele tiden. Men hvis du ringer i morgen og får kontonr og kidnr kan du betale med en gang over nettbanken. 0 Siter
Line Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Skyld på postverket. det blir borte post hele tiden. Men hvis du ringer i morgen og får kontonr og kidnr kan du betale med en gang over nettbanken. Jo, men jeg har jo ikke mottat noe som helst i posten. Da synes jeg aldeles ikke det er rett at jeg skal få bare noen timers varsel... Postverket roter litt noen ganger, det vet jeg, men TRE konvolutter fra samme leverandør i løpet av en måned?! Siste regninga betalte jeg 10. mars, da skulle vel den neste vært betalt rundt 10. april, vil jeg tro... 0 Siter
Line Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Tror det er kommet en ny regel som sier at de ikke trenger sende mer enn en purring. Sjekk nettbanken din i morgen. Hvis du ser at du ikke har betalt på en stund, sender du firmaet en e-mail hvor du ber om beløp, konto og kid-nummer slik at du får betalt det du skylder. Joda, skal ringe dem i morgen tidlig. Men likevel... jeg har verken fått regning eller purring, så det er noe galt som ikke er helt riktig her... 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jo, men jeg har jo ikke mottat noe som helst i posten. Da synes jeg aldeles ikke det er rett at jeg skal få bare noen timers varsel... Postverket roter litt noen ganger, det vet jeg, men TRE konvolutter fra samme leverandør i løpet av en måned?! Siste regninga betalte jeg 10. mars, da skulle vel den neste vært betalt rundt 10. april, vil jeg tro... Uansett, så er det viktigste å få betalt regninga så ring i morgen. Jeg har vært med på at to meldinger om pakke (samme pakka) ble borte og pakken sendt tilbake. Så det skjer 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Joda, skal ringe dem i morgen tidlig. Men likevel... jeg har verken fått regning eller purring, så det er noe galt som ikke er helt riktig her... Bytt leverandør. Merkelig at de ringer deg for å purre opp. Det har jeg aldri opplevd. 0 Siter
Line Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Bytt leverandør. Merkelig at de ringer deg for å purre opp. Det har jeg aldri opplevd. Har aldri hørt om det før jeg heller. Reagerte litt på at fyren ringte etter stengetid, og samtidig ble jeg så stressa at jeg glemte å be om navnet hans. Mulig han sa det, men det blåste i telefonen akkurat da... Får høre med dem i morgen hva det egentlig er de driver med nå... alternativt har jeg Telenor eller Tele2... 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Har aldri hørt om det før jeg heller. Reagerte litt på at fyren ringte etter stengetid, og samtidig ble jeg så stressa at jeg glemte å be om navnet hans. Mulig han sa det, men det blåste i telefonen akkurat da... Får høre med dem i morgen hva det egentlig er de driver med nå... alternativt har jeg Telenor eller Tele2... Kanskje det er en dust som har rappet regningen din. Nå ringer han deg for at du skal sette inn penger på hans konto... *s* 0 Siter
Reg@l Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 For at det skal være hjemmel for inkasso må det være sendt ut 2 purringer, med minst tre ukers mellomrom. Et omtvistet krav kan ikke gå til inkasso. Dva at om du klager på regning o.l kan de ikke sende kravet til inkasso. Det hele høres merkelig ut, jeg hadde byttet selskap omgående. Det gjorde jeg forresten da jeg havnet i en tilsvarende sak med Site communication (mobiloperatør). 0 Siter
Line Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Kanskje det er en dust som har rappet regningen din. Nå ringer han deg for at du skal sette inn penger på hans konto... *s* Jeg er faktisk troende til å mistenke det, men nummeret han ringte fra var faktisk fra Bluecom... 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jeg er faktisk troende til å mistenke det, men nummeret han ringte fra var faktisk fra Bluecom... Bra du sjekket det. :-) 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Skyld på postverket. det blir borte post hele tiden. Men hvis du ringer i morgen og får kontonr og kidnr kan du betale med en gang over nettbanken. Du Dorthe? jeg skulle ikke under om ikke jeg har hatt deg på telefonen :-p Den der med å skylde på posten er det MANGE som tror er lur *stønn* 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Joda, skal ringe dem i morgen tidlig. Men likevel... jeg har verken fått regning eller purring, så det er noe galt som ikke er helt riktig her... Uansett om du ikke har mottatt regningen, så er du pliktig til å betale slike som kommer månedlig eller kvartalvis. Når det gjelder å faxe, så kan man vel få gjort det på posten tror jeg 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Du Dorthe? jeg skulle ikke under om ikke jeg har hatt deg på telefonen :-p Den der med å skylde på posten er det MANGE som tror er lur *stønn* Den er ikke bare lur, den er sann. I hvert fall her jeg bor ) 0 Siter
Sør Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Hei, 1) SLAPP AV! 2) Sjekk om du faktisk skylder dem noe i det hele tatt. 3) Ring dem imorgen og spør hva det gjelder, hvilken regning de påstår ikke er betalt, og hvilken dato den ble postlagt. 4) Hvis du skylder noe, be dem sende regningen en gang til, hvis du ønsker det. 5) Hvis de ikke er medgjørlige og høflige, bytt leverandør. 6) Ikke bytt til Tiscali - de forstatte å true med inkasso osv på regninger de hadde sendt flere ÅR etter at abonnementet var bekreftet oppsagt. 7) Ha en god natt! Med vennlig hilsen 0 Siter
soleil Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Det er da offentlig fridag i morgen? nei? Både jeg og schjærsten skal på skolen.. 0 Siter
birdie Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 nei? Både jeg og schjærsten skal på skolen.. Hm. "Bare" flaggdag, da. Bra - jeg har nemlig også et par regninger som bør fikses opp i.. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Du Dorthe? jeg skulle ikke under om ikke jeg har hatt deg på telefonen :-p Den der med å skylde på posten er det MANGE som tror er lur *stønn* TJa, posten har klart å ikke levere _6_ inkassoregninger til oss. Gudene må vite hvem de har sendt dem til. Men jeg og mange andre mistenker lindorff for å ha en svikt i fakturarutinene sine, og at de ganske enkelt ikke ble sendt. Desverre holdt det ikke i retten, alt som noen påstår de har sendt, ER sendt og HAR kommet frem. Med hjemmel i loven. *himle* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.