Gå til innhold

Jenter - Når man begynner å bli brun, hva med sminken?

Anbefalte innlegg

Gjest Pimpernella

Hei, jeg har et evinnelig problem. Hva søren gjør en stakkars "litt-dollete"-jente, når hun begynner å bli brun, og den vanlige make-up-kremen ikke lenger passer i farge....men når hun fortsatt ønsker å jevne fargen litt....uten at brunfargen dekkes?

Er det da man bruker farget dagkrem? Blir ikke det da et slags skille på halsen, eller kjøper man altså en krem som er helt lik ens egen brunfarge?

Jeg syns nemlig ikke jeg trenger en dekkende make-up.krem like mye på sommeren som på vinteren. Da er det fint å vise huden igjennom...eh..på en måte.

Råd? Og anbefalinger av merker?

Fortsetter under...

Hvorfor skal du bruke brunkrem, når du er brun? Er det ikke finest å være naturlig solbrun da.

Har du kviser, eller andre ting du vil skjule forstår jeg. Da er vel det beste et løst pudder i samme tone, eller bittelittegrann lysere, som soleil sier - som den solbrune huden din har, det beste.

Gjest Pimpernella

Pudder er tingen!

Men jeg ønsker jo en jevnere farge...? Får man det med pudder? Bruker overhode ikke pudder pr i dag, og vet ingenting om hvordan det brukes....

Hm...å bruke ingenting blir helt feil for meg, for jeg får ikke jevn farge i ansiktet når jeg er brun...derfor er det jeg spør. Også blir jeg jo litt bortskjemt med en god makeup-krem på vinteren, som jevner og glatter huden min...

rufsetufsa

Men jeg ønsker jo en jevnere farge...? Får man det med pudder? Bruker overhode ikke pudder pr i dag, og vet ingenting om hvordan det brukes....

Hm...å bruke ingenting blir helt feil for meg, for jeg får ikke jevn farge i ansiktet når jeg er brun...derfor er det jeg spør. Også blir jeg jo litt bortskjemt med en god makeup-krem på vinteren, som jevner og glatter huden min...

En nyanse lysere enn huden anbefales. Spør på parfymeriet. :-)

Annonse

Gjest Maja_h

Jeg synes det er finest uten masse stæsj i ansiktet uansett jeg da,folk ser så uekte ut,akkurat som dokker,har du hudproblemer skal jeg ikke si no.

Når man blir brun om sommeren,er det helt naturlig,å ser friskt,ut hvis man har en ujevn farge.

Gjest Pimpernella

Jeg synes det er finest uten masse stæsj i ansiktet uansett jeg da,folk ser så uekte ut,akkurat som dokker,har du hudproblemer skal jeg ikke si no.

Når man blir brun om sommeren,er det helt naturlig,å ser friskt,ut hvis man har en ujevn farge.

Smak og behag, vet du ;-)

Selv liker jeg å være LITT stæsha, og ha en jevn farge i huden. Friskheten er der likevel - og enda friskere blir det med litt rouge ;-)

Jeg bruker bare pudder. Da slipper en å se sparkla ut, samtidig med at en får bort speilet i panna.

Underlagskremer og slikt har jeg prøvd, men får det ikke til pent.

Hvis du vet om en bra underlagskrem så bruk for all del den, men kjøp riktig farge.

Gjest Pimpernella

Jeg bruker bare pudder. Da slipper en å se sparkla ut, samtidig med at en får bort speilet i panna.

Underlagskremer og slikt har jeg prøvd, men får det ikke til pent.

Hvis du vet om en bra underlagskrem så bruk for all del den, men kjøp riktig farge.

Hva slags pudder? Solpudder, da, siden du er brun liksom?

Har du merke-tips?

Dette er jeg ikke inni i det hele tatt. Er kun vant med underlagskrem, jeg..og selvom jeg KUNNE ha brukt det om sommeren og, men i mørkere farge, så blir det litt for mye kliss om sommeren liksom...

Hm, pudder høres kanskje greiet ut. Vil gjerne vite mer om det der :-)

Ha! Endelig en fordel med ikke å bli brun uansett hvor bra sol det er! Makeupen min passer uansett!

På generell basis anbefaler jeg alltid dr. Hauscka, pga. snill profil mot både dyr, planter og huden, miljøvennlig, ikke-allergent, ikke-kjemisk etc. Dessuten står det ikke et digert konsern bak og blir rike på det jeg kjøper, det er jo positivt.

Helsekosten her i Norge, i andre land på fancy parfymerier og sånt. Bra design, og.

Annonse

Hvorfor skal du bruke brunkrem, når du er brun? Er det ikke finest å være naturlig solbrun da.

Har du kviser, eller andre ting du vil skjule forstår jeg. Da er vel det beste et løst pudder i samme tone, eller bittelittegrann lysere, som soleil sier - som den solbrune huden din har, det beste.

Løst pudder er ikke det beste for å dekke kviser, nei. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...