Gå til innhold

Kan barbering gi kviser?

Anbefalte innlegg

Gjest Linn Mari

Er ei jente(!) som i perioder får litt hår på haken. Pleier gå til hudpleier å få dem fjernet, eller evt trekke dem ut med pinsett selv. Men så har jeg vært giddaløs, og barbert heller...Slapp av, det er svært lite det er snakk om.

Uansett så har jeg fått en del kviser på haka plutselig. Pleier aldri ha det.

Kan det komme av barbering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104010-kan-barbering-gi-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest prust

Trodde du det bare var for å lukte godt?

Grunnen til at det som regel inneholder alkohol og er såpass sterkt er for å lukke evt sår/kutt og forhindre infeksjoner.

Ja, jeg har faktisk tenkt på after-shave kun for godluktens skyld.... Så enfoldig kan en kvinne være! :-)

Lærer stadig noe nytt her på DOL....

Ulv I Faarikaal

Å? For å hindre infeksjon? Har jeg aldri tenkt på....

Desinfeksjon er den ene grunnen til at man før i tida brukte kokende vann til barbering. Den andre grunnen er at det myker opp busta. Ved å bruke varm, våt klut over ansiktet i 10 min før barbering, blir jobben enda lettere, og barberbladene holder dobbelt så lenge.

I dag bør man barbere seg _etter_ dusjen, da er busta myk og bakteriene få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...