Gjest Linn Mari Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Er ei jente(!) som i perioder får litt hår på haken. Pleier gå til hudpleier å få dem fjernet, eller evt trekke dem ut med pinsett selv. Men så har jeg vært giddaløs, og barbert heller...Slapp av, det er svært lite det er snakk om. Uansett så har jeg fått en del kviser på haka plutselig. Pleier aldri ha det. Kan det komme av barbering? 0 Siter
Gjest huden Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Du kutter antagelig av "skalken" på nupper i huden som stikker ut rundt hårsekker og da setter det seg infeksjon i huden. Sørg for godt renhold før og etterpå. 0 Siter
petter smart Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Du kutter antagelig av "skalken" på nupper i huden som stikker ut rundt hårsekker og da setter det seg infeksjon i huden. Sørg for godt renhold før og etterpå. Det er jo en grunn til at menn bruker aftershave..... 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Barbering gir kviser ja. Sørg for at høvelen er ren. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Det er jo en grunn til at menn bruker aftershave..... Å? For å hindre infeksjon? Har jeg aldri tenkt på.... 0 Siter
petter smart Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Å? For å hindre infeksjon? Har jeg aldri tenkt på.... Trodde du det bare var for å lukte godt? Grunnen til at det som regel inneholder alkohol og er såpass sterkt er for å lukke evt sår/kutt og forhindre infeksjoner. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Trodde du det bare var for å lukte godt? Grunnen til at det som regel inneholder alkohol og er såpass sterkt er for å lukke evt sår/kutt og forhindre infeksjoner. Ja, jeg har faktisk tenkt på after-shave kun for godluktens skyld.... Så enfoldig kan en kvinne være! :-) Lærer stadig noe nytt her på DOL.... 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Å? For å hindre infeksjon? Har jeg aldri tenkt på.... Desinfeksjon er den ene grunnen til at man før i tida brukte kokende vann til barbering. Den andre grunnen er at det myker opp busta. Ved å bruke varm, våt klut over ansiktet i 10 min før barbering, blir jobben enda lettere, og barberbladene holder dobbelt så lenge. I dag bør man barbere seg _etter_ dusjen, da er busta myk og bakteriene få. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.