Gå til innhold

Hjelp meg litt her :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest olina

Stå tidlig opp. Uansett om du ønsker det eller ei.

Få mye frisk luft i løpet av dagen. Sykle eller gå til jobb. Bruk kroppen - og hodet. Slit deg ut slik at du er trett når kvelden kommer. Kanskje bidrar dette til å snu døgnrytmen. Prøv også å koble ut ALLE tanker når du skal sove.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104065-hjelp-meg-litt-her/#findComment-601093
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hjernen vil bl a ikke sove når du har ting der som må huskes til dagen etter.

Gjør som jeg når det er fullt av alt mulig:

Ta en kladdebok og skriv ned alt sammen, legg den på frokostbordet til dagen etter. Da slapper hjernen av etterpå, da den ikke trenger huske det. En lettlest roman er også bra, men ikke for lenge.

En variant av å telle sauer er å se for deg kort med tall på. Hver gang du puster ut skal du se for deg et kort med tall fra 1 til 11. Begynn med 1 og ved 11 skal du begynne på nytt. Hvis du fortsetter til 12, 13, 14 osv. dvs glemmer å begynne på nytt, da er du avslappet eller ukonsentrert. Det er et triks fra psykologien, og får ofte folk til å sovne uten å ville det, underlig nok.

Et annet underlig fenomen er å forestille seg en trakt med vann hvor vannet roterer ned, forsøk å få bildet av trakta og vannet til bli helt tydelig på netthinna. Mange blir helt oppslukt av vannbildet og sovner.

Noen mennesker er ikke i stand til å forestille seg noe som helst da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104065-hjelp-meg-litt-her/#findComment-601138
Del på andre sider

Gjest gjesp

Stå tidlig opp. Uansett om du ønsker det eller ei.

Få mye frisk luft i løpet av dagen. Sykle eller gå til jobb. Bruk kroppen - og hodet. Slit deg ut slik at du er trett når kvelden kommer. Kanskje bidrar dette til å snu døgnrytmen. Prøv også å koble ut ALLE tanker når du skal sove.

Tusen takk for tipsene!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104065-hjelp-meg-litt-her/#findComment-601141
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesp

Hjernen vil bl a ikke sove når du har ting der som må huskes til dagen etter.

Gjør som jeg når det er fullt av alt mulig:

Ta en kladdebok og skriv ned alt sammen, legg den på frokostbordet til dagen etter. Da slapper hjernen av etterpå, da den ikke trenger huske det. En lettlest roman er også bra, men ikke for lenge.

En variant av å telle sauer er å se for deg kort med tall på. Hver gang du puster ut skal du se for deg et kort med tall fra 1 til 11. Begynn med 1 og ved 11 skal du begynne på nytt. Hvis du fortsetter til 12, 13, 14 osv. dvs glemmer å begynne på nytt, da er du avslappet eller ukonsentrert. Det er et triks fra psykologien, og får ofte folk til å sovne uten å ville det, underlig nok.

Et annet underlig fenomen er å forestille seg en trakt med vann hvor vannet roterer ned, forsøk å få bildet av trakta og vannet til bli helt tydelig på netthinna. Mange blir helt oppslukt av vannbildet og sovner.

Noen mennesker er ikke i stand til å forestille seg noe som helst da.

Tror litt av problemet skyldes av at jeg har eksamen snart og jeg klarer ikke å slutte å tenke på det. Selv når jeg skal sove. Det er mye som står på spill denne gangen, men jeg vil ikke gå inn i detaljer, da det ikke har så mye med saken å gjøre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104065-hjelp-meg-litt-her/#findComment-601154
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...