Gå til innhold

Stavefeil i prospektet vårt - påpeke det eller ikke?

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilsendt utkast til prospekt fra megleren vår, i forbindelse med at vi skal selge vår leilighet i en firemannsbolig.

Når jeg leser igjennom, så fanger blikket mitt automatisk opp ting som stavefeil og feil tegnsetting (kommabruk og slikt). Jeg kan ikke noe for det, det skjer helt automatisk.

Jeg irriterer meg alltid over sånne ting som stavefeil. Og megleren får så klekkelig betalt av oss for å gjøre denne salgsjobben, så da har jeg vel rett til å forlange å få et feilfritt produkt, inkl.prospektet??

Megler skriver for eksempel: "...leiligheten er moderene og innbydene oppusset".

Det er en "e" for mye i moderne, og en "d" for lite i "innbydende".

Jeg tipper mannen min vil fnyse av meg og si vi skal la det bare være. Han mener sikkert det er flisespikkeri å føre på korrigeringer på sånt.

Det synes ikke jeg!

Hva synes du? Skal vi ikke forvente at en megler i det minste kjører stavekontroll på dokumenter hun lager til prospekt!??

Fortsetter under...

Gjest selje

Jeg henger meg ALLTID opp i stavefeil sjøl, og hadde vel antagelig sagt ifra.

Som prospektiv kjøper hadde jeg straks, og uten å ville det, fått mistillig til megler med slike grove feil. En tenker liksom "å jaså, kan ikke stave engang, hva slags meglerhus er dette".

Sånn er det. Si fra, du trenger ikke si at DU er så nøye, men at du vet at kundene er nøye!

Hvis det er bare et utkast så er det vel akkurat meningen at dere skal si fra om feil - da gjelder det vel både faktafeil og skrivefeil. Jeg også legger raskt merke til skrivefeil - ikke at jeg vil la være å kjøpe leiligheten dog.

Har dere kjøpt dere noe nytt ?? Stort ? Langt unna? osv.??

Ørkenvandreren

Jeg er helt enig med deg.

Forøvrig;

Her i byen finnes det en megler som er ren underholdning. Når vi ser Postbankens logo i annonsene, sjekker vi alltid om "støvsuger-Clas" er megler på objektet, for da er det gjerne nok å mores over. Begriper ikke at noen kan velge en slik mann til å selge sin største formuespost.

Annonse

Jeg sa fra om den type feil da jeg fikk utkastet til prospekt sist jeg solgte leilighet.

Det er i din interesse at prospektet er så bra som mulig, ergo må du kunne si fra.

At meglerne burde være så proffe at de hadde korrekte prospekt er en helt annen sak, her er det mye rart ute og går.

Gjest ikke undertegnet

Hvis megleren protesterer, så får du si overlegent at du satser på en kundegruppe som vil reagere på slike 'uregelmessigheter'. (hehe)

Selv så ville jeg som kjøper merket meg det i negativ retning. Ikke til forkleinelse for deg eller huset ditt, men mine tanker om megleren ville gått i rett nedadstigende linje.

Jeg har ikke lest de andre svarene du har fått, men jeg blir gal av sånt! Klag du og forlang at de retter feilene. Når jeg leser dokumenter (omtrent uansett hva det er) med masse feil så trekkes helhetsintrykket voldsomt ned.

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen!

Nå har jeg påført korrigeringene, inkl.stavefeilene, og mannen min har levert prospektet til meglerkontoret.

Takstmannen hadde til og med greid å skrive feil husnummer et sted...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...