Gjest jeg har en sprø mor som vil gjøre det - æsj Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Er det lov i Norge??? 0 Siter
soleil Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Det er lov. Nå blir du kanskje ste-søsken med dine tremenninger? Eller hvordan var det? 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg synes det er altfor tett familie! Liker det ikke.. Nesten incest, jo. 0 Siter
Gjest jeg har fortsatt en sprø mor Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Det er lov. Nå blir du kanskje ste-søsken med dine tremenninger? Eller hvordan var det? Ja æsj, tenk på det da! Hjelp! 0 Siter
Gjest hun er fortsatt helt sprø Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg synes det er altfor tett familie! Liker det ikke.. Nesten incest, jo. Helt enig. Kjempekvalmt. Og det har jeg sagt til henne. Nå kommer de nok ikke til å gifte seg, men at de i det hele tatt er involvert med hverandre på den måten synes jeg er skikkelig......ekkelt! 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Helt enig. Kjempekvalmt. Og det har jeg sagt til henne. Nå kommer de nok ikke til å gifte seg, men at de i det hele tatt er involvert med hverandre på den måten synes jeg er skikkelig......ekkelt! Kjenner til en jente som har foreldre som er søskenbarn. Søsteren har **** fordi foreldrene er så tett i slekt. Om de får barn vil jo besteforeldrene til barna bli bare to/de samme.... ikke fire/ to par. Om du forstår? Ble dette rett? 0 Siter
Gjest egron Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Helt enig. Kjempekvalmt. Og det har jeg sagt til henne. Nå kommer de nok ikke til å gifte seg, men at de i det hele tatt er involvert med hverandre på den måten synes jeg er skikkelig......ekkelt! Herregud, la nå din mor leve sitt eget liv uten at du skal dømme henne. Hva så om hun knuller fetteren sin, de skal sikkert ikke ha barn sammen uansett? 0 Siter
Gjest ikke sign Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Herregud, la nå din mor leve sitt eget liv uten at du skal dømme henne. Hva så om hun knuller fetteren sin, de skal sikkert ikke ha barn sammen uansett? Det var grovt sagt! 0 Siter
molli Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Det er det nærmeste slektsleddet som er tillatt giftemål for, ja. Men det er ikke akkurat anbefalt... Smaker av innavl, spør du meg:-) 0 Siter
Gjest egron Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Det var grovt sagt! Hva var så grovt med det?? 0 Siter
soleil Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Hva var så grovt med det?? Det er enkelte som syns det er for grovt å si KNULLE. Var det ikke knulle du skrev? Hva er så galt med å skrive "knulle", tenker du? Ikke noe galt i det. Knulle er et fint ord. 0 Siter
tiliti Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Helt enig. Kjempekvalmt. Og det har jeg sagt til henne. Nå kommer de nok ikke til å gifte seg, men at de i det hele tatt er involvert med hverandre på den måten synes jeg er skikkelig......ekkelt! Hehe, min mor hadde også et forhold til sitt søskenbarn. Som da også var gift med noen andre. Men det gikk over. 0 Siter
fresja Skrevet 9. mai 2003 Skrevet 9. mai 2003 Jeg hadde to søskenbarn som var gift med hverandre; dessverre døde den ene fra 4 små barn. Barna er voksne nå og sånn noenlunde normalt utrustet, selv om den ene ikke hører til de klokeste. Barn av søskenbarn kan arve dobbel dose av diverse defekter og vel også av positive ting. Nå er kanskje din mor så gammel at hun ikke har tenkt å få flere barn. 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 9. mai 2003 Skrevet 9. mai 2003 Jeg hadde to søskenbarn som var gift med hverandre; dessverre døde den ene fra 4 små barn. Barna er voksne nå og sånn noenlunde normalt utrustet, selv om den ene ikke hører til de klokeste. Barn av søskenbarn kan arve dobbel dose av diverse defekter og vel også av positive ting. Nå er kanskje din mor så gammel at hun ikke har tenkt å få flere barn. Det er svært vanlig i mange land å gifte seg med søskenbarn, tror ikke det er mer arvelige sykdommer som rammer barna der en ellers. De fleste tar vel kanskje slike ting i betraktning før de gifter seg?! Om man tenker slik, så blir jo de barn av foreldre som ikke er i slekt, arvetagere til mulige to forskjellige arvesykdommer. Kan vel være like risikabelt det 0 Siter
fresja Skrevet 9. mai 2003 Skrevet 9. mai 2003 Kjenner til en jente som har foreldre som er søskenbarn. Søsteren har **** fordi foreldrene er så tett i slekt. Om de får barn vil jo besteforeldrene til barna bli bare to/de samme.... ikke fire/ to par. Om du forstår? Ble dette rett? Besteforeldrene til evt barn er søsken, barna vil få fire besteforeldre. Jeg synes ikke at doble søskenbarn skal gifte seg eller få barn sammen, det blir for mye slekt. Da er f.eks mødrene søsken og fedrene brør. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. mai 2003 Skrevet 9. mai 2003 Kjenner til en jente som har foreldre som er søskenbarn. Søsteren har **** fordi foreldrene er så tett i slekt. Om de får barn vil jo besteforeldrene til barna bli bare to/de samme.... ikke fire/ to par. Om du forstår? Ble dette rett? Nei, det ble ikke rett. Søskenbarn har ett sett felles besteforeldre, hvilket betyr at om disse to søskenbarna får barn sammen så får dette barnet 3 sett oldeforeldre og ikke 4, det får alikevel 2 sett besteforeldre. Søskenbarn har ikke samme foreldre, da er de i såfall søsken og de har ikke lov til å gifte seg! 0 Siter
Atene Skrevet 9. mai 2003 Skrevet 9. mai 2003 Det er svært vanlig i mange land å gifte seg med søskenbarn, tror ikke det er mer arvelige sykdommer som rammer barna der en ellers. De fleste tar vel kanskje slike ting i betraktning før de gifter seg?! Om man tenker slik, så blir jo de barn av foreldre som ikke er i slekt, arvetagere til mulige to forskjellige arvesykdommer. Kan vel være like risikabelt det Der tar du feil. Det ble gjort en undersøkelse i Oslo nylig, og forekomsten av arvelige sykdommer var dobbelt så stor hos barn av søskenbarn som hos andre. Nå er det dobbelte av et lite tall fortsatt et ganske lite tall, så problemet er ikke stort. Men det finnes. 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 9. mai 2003 Skrevet 9. mai 2003 Der tar du feil. Det ble gjort en undersøkelse i Oslo nylig, og forekomsten av arvelige sykdommer var dobbelt så stor hos barn av søskenbarn som hos andre. Nå er det dobbelte av et lite tall fortsatt et ganske lite tall, så problemet er ikke stort. Men det finnes. Undersøkelse gjort i Oslo *fnis* Da regner jeg med at de som var med i den undersøkelsen var Pakistanere for det meste? Siden det er relativt få Pakistanere her til lands, så gifter de seg som regel med den søskenbarnet som også er her i landet Har de gjort en slik undersøkelse kontra undersøkelse på resten av dem som har arvlige sykdommer? da ville det jo bli et mer riktig bilde. Tror ikke den ene gruppen kommer bedere ut av det en den andre, om man skulle undersøke de to opp mot hverandre på verdens basis 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.