Gå til innhold

Min samboer liker ikke familien min...

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør vi med dette?

Vi har vært sammen i snart 5 år, og har 2 barn sammen.

Han synes ikke han kommuniserer bra med familien min. Derfor vil han ikke være med når jeg tar ungene med på besøk (50 mil unna) til min bror og svigerinne. Heller ikke vil han være med til sommeren når jeg besøker min mor.

Han skal ha ferie i august, og da blir det naturlig at vi drar til hans familie en stund, men jeg synes stemingen der er trykket (les: foreldre på 80 år og far med depresjoner). Det er sjelden eller aldri smil og latter i huset. Ungene får ikke være med på ting - de bor på landet, men ungene får ikke være med ut i båt, i fjøset etc - isåfall må jeg stå på å be om at vi får være med. Jeg liker meg mao ikke hos foreldrene hans, men drar dit et par uker pr år, er dessuten på besøk hos søsknene hans flere ganger pr år (hvor stemningen er det jeg kaller normal positiv og glad).

MEN jeg sier ikke til han at jeg ikke liker å være på hans hjemsted - synes det er noe ikke han trenger å høre. Synes jeg bør dra for ungenes og hans skyld.

MEN min samboer må TVINGES med til min familie, og det er sjelden det er aktuelt (barnedåp, kanskje til jul etc). Og han sier helt klart fra til meg at han ikke liker dem. Det sårer meg.

Kan/bør jeg gjøre noe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104284-min-samboer-liker-ikke-familien-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Iznogood

Hvorfor er du ikke ærlig mot ham og forteller at du ikke liker å være på hans hjemsted? Og samtidig forteller at du blir såret over at at mannen din ikke liker familien din? Han tar vel ikke skade av å høre hvordan du har det? Og hvorfor blir du såret over at han ikke liker familien din?Han giftet da seg ikke med dem.

Om du kan /bør gjøre noe? Ja, jeg mener at ærlighet er det beste.

Gjest p p p t

Mannen din er ikke tankeleser!

Han KAN aldri få vite hvordan du føler det hvis du ikke sier det.

Jeg synes du kan fortelle han akkurat det du har fortalt her.

En gifter seg heldigvis ikke med familien til sin kjære. Det er MANGE som ikke liker svigerfamilien. En gjør bare det beste ut av det.

Slik jeg tenker det, er det dårlig gjort overfor egne barna og bare kutte ut en side av familien. Derfor, for barnas skyld må BÅDE far og mor ta seg sammen og sørge for at den korte eller lengre tiden en er sammen med familie blir så hyggelig som mulig. Når barna er voksne, kan de velge selv hva de mener om de forskjellige familiesærheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...