Gå til innhold

Hva bør kjøpes i utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Kine Merete

Skal til sørEuropa, og lurer i den forbindelse på hva som bør kjøpes. Skal etter mest sannsynlighet til Hellas og Italia.

Hva bør satses på? Gull og sølv? Skinn? Sko?

Hva med medisiner, finnes det ting og tang man må ha respt på her hjemme, men som man får uten nedi der?

Andre tips??? Bør jeg feks kjøpe parfymen på flyet eller i selve landet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104315-hva-b%C3%B8r-kj%C3%B8pes-i-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært i Hellas og kan derfor ikke svare på så mye her, men vil bare si at du blir tatt for innføring av legemidler dersom du tar med deg medisiner fra utlandet og inn i Norge uten resept.

Men ja, dersom du vil ta sjansen på en klekkelig bot, så får du vel kjøpt det meste på apotekene der nede.

Gjest Morsk

Jeg har ikke vært i Hellas og kan derfor ikke svare på så mye her, men vil bare si at du blir tatt for innføring av legemidler dersom du tar med deg medisiner fra utlandet og inn i Norge uten resept.

Men ja, dersom du vil ta sjansen på en klekkelig bot, så får du vel kjøpt det meste på apotekene der nede.

Ikke helt riktig dette her.

Det er forskjellige regler om man kommer utenfra eller innenfra EØS-området.

Hellas ligger innenfor, og da har man lov til å ha med legemidler til eget bruk i rimelige mengder, unntatt narkotika og dopingdefinerte preparater.

Hellas ligger innenfor, og da har man lov til å ha med legemidler til eget bruk i rimelige mengder, unntatt narkotika og dopingdefinerte preparater.

Oki, du har sikkert rett, og jeg har rotet.

Annonse

Men da må man ha med skriv fra apoteket i Norge at man bruker medisinen. Jeg har nemlig blitt stoppet av svenske tullen med mine egne medisiner og ble anmeldt men saken ble henlagt av lensherren i Gøteborg.

I Hellas må du ha resepter for det meste hvis du ikke kjenner farmasøyten. Og det er narkotikasmugling å ta det med hjem. Ikke Clear eyes da.

I Athen har de mye fine klær og sko, på øyene er det bare turistsøppel.

Jeg og mitt reisefølge kjøpte slankemidler som er på resept i Norge, reseptfritt i Hellas.

Bra gikk inn på apoteket og spurte etter om de hadde det.

Og de hadde de. Var ikke fake, heller. Men like dyrt som om man kjøper det i Norge med resept. (Vi hadde ikke fått det på resept i Norge pga kravene som stilles)

Jeg og mitt reisefølge kjøpte slankemidler som er på resept i Norge, reseptfritt i Hellas.

Bra gikk inn på apoteket og spurte etter om de hadde det.

Og de hadde de. Var ikke fake, heller. Men like dyrt som om man kjøper det i Norge med resept. (Vi hadde ikke fått det på resept i Norge pga kravene som stilles)

Jeg vet det er mulig i spania men jeg visste ikke at det var mulig i Hellas.

Men dere kunne fått skikkelige problemer med tollen og det er ikke så bra.

Hva slags slankemidler er det?

Vi kjøpte Xenical. Det gjør at 30% av fettet du spiser skylles ut med avføringa.

Jeg ville heller satset på Reductil.

(En bør kun bruke slike midler om en er overvektig. En bør også sette seg inn i om man KAN bruke disse midlene, da de har bivirkninger og kan påvirke andre medisiner og psykisk og fysisk helse)

Et annet moment er at det er dyrt. Tror Xenical kosta rundt 800 kr for ei pakke i Hellas.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...