Gå til innhold

Jeg er lege, kan man være doler da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest bebba

Nei, så norsk som noen!

Nidur betyr også den lyden fra en elv eller en bekk som strømmer fram. Ofte brukt i poetisk sammenheng. Det kan bli brukt i noen sammenhenger om sammenhengende trafikklyd, men da er det noe sarkastisk over det. Så hvis du er noe som strømmer fram og holder på, passer nicket ditt bra.

Gjest Nidur

Nidur betyr også den lyden fra en elv eller en bekk som strømmer fram. Ofte brukt i poetisk sammenheng. Det kan bli brukt i noen sammenhenger om sammenhengende trafikklyd, men da er det noe sarkastisk over det. Så hvis du er noe som strømmer fram og holder på, passer nicket ditt bra.

Den med elven passet bra for meg!

Hvorfor vet du så mye om, og er så interessert i, nettopp dette?

• 2 måneder senere...

ittnoproblem... men kansje du skal presisere at du er her som bruker og ikke medarbeider på enkelte av foraene.

kansje avklare litt med de som jobber i forhold til å svare på rent medisinske spørsmål siden de sikkert har noen regelverk ol. siden dette også er en proffesjonel medisinsk tjeneste.

vælkømmin uansett...:)

Annonse

Gjest Hmmmmmmmmmmmmm

Hvordan kandu stille så krøkkete spørsmål hvis du har en lang legeutdannelse bak deg? Det lurer jeg på!

Selvfølgelig kan du dole du også. Men du skjønner vel at du må ta visse forholdsregler? Det vet vel du mer om enn oss som ikke har legeutdannelse skulle en tro? Dere diskuterer vel en del slike etiske forhold iløpet av utdannelsen. Og sammen med kolleger senere?

Dere har vel (håper jeg) fora hvor leger kan diskutere ting 'i tiden'? Noe internett såvisst er!

Gjest Herregud da mann

Hvis du ikke annonserer at du er lege, så vet jo ingen det. De tror du er en hvem-som-helst. Og tar ikke dine råd mer alvorlig enn hvem som helst andre her inne. Så hva er da problemet?

Bruker du 'dr' i underskriften og nevner at du er lege, så blir jo tilfellet et annet. Er det for å prøve å få litt mer tillit kanskje? I kraft av din tittel...

Kutt ut legeskrytet du, og svar som hvem som helst her inne!!!

Du, jeg er bankdirektør, kan jeg skrive på Dol da?

Hvis du ikke annonserer at du er lege, så vet jo ingen det. De tror du er en hvem-som-helst. Og tar ikke dine råd mer alvorlig enn hvem som helst andre her inne. Så hva er da problemet?

Bruker du 'dr' i underskriften og nevner at du er lege, så blir jo tilfellet et annet. Er det for å prøve å få litt mer tillit kanskje? I kraft av din tittel...

Kutt ut legeskrytet du, og svar som hvem som helst her inne!!!

Du, jeg er bankdirektør, kan jeg skrive på Dol da?

Ikke så sint, nå.

Misunnelig for at personen er lege eller? :)

Hva er foressten galt med å si om man er lege, jordmor eller fysioterapeut når man svarer i et innlegg. Det er jo greit å vite for den som får svaret.

Gjest Herregud da mann

Ikke så sint, nå.

Misunnelig for at personen er lege eller? :)

Hva er foressten galt med å si om man er lege, jordmor eller fysioterapeut når man svarer i et innlegg. Det er jo greit å vite for den som får svaret.

Ja, det er greit hvis det er relevant for spørsmålet!

Men når en vet hvor fornærmet leger blir når du ikke er enig med dem (erfaring!), så tror jeg hverken NHD eller andre fagpersoner her inne vil like at det kommer en profesjonell utenfra og går den i næringa! Leger er som kjent veldig uenige med hverandre om mye. Gå til tre leger og få tre forskjellige svar.

Men det kunne jo bli god underholding om Dr.Miranda med interesse for psykiatri, tok noen runder med NHD etter å ha sagt seg uenig i hans råd til en eller annen pasient! Det ville synliggjøre det problemet vi pasienter har når vi må forholde oss til flere fagpersoner samtidig.

Ja, det er greit hvis det er relevant for spørsmålet!

Men når en vet hvor fornærmet leger blir når du ikke er enig med dem (erfaring!), så tror jeg hverken NHD eller andre fagpersoner her inne vil like at det kommer en profesjonell utenfra og går den i næringa! Leger er som kjent veldig uenige med hverandre om mye. Gå til tre leger og få tre forskjellige svar.

Men det kunne jo bli god underholding om Dr.Miranda med interesse for psykiatri, tok noen runder med NHD etter å ha sagt seg uenig i hans råd til en eller annen pasient! Det ville synliggjøre det problemet vi pasienter har når vi må forholde oss til flere fagpersoner samtidig.

Jeg har aldri sett svar fra noen som påstår at de er leger, psykologer eller psykiatere på psykiatri. Ikke har jeg sett mer til dette Dr. Miranda- nicket heller.

Kan hende det er en konstruert problemstilling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...