Gå til innhold

Hvor mye skal en tåle av svigers?

Anbefalte innlegg

Gjest ensomikketrives
Skrevet

Ærlig talt , hvor god venn må man være med svigerfamilien sin ?

Hvis svigefamilien ødelegger mye av hverdagen p.g.a tanker kommentarer o.l, er det da lov å kutte dem mest mulig ut, eller skal man bare bite i det sure eplet......

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ikke tale om. Hvis sviger (på begge sider) oppvarter meg/oss med kjipe oppstøt blir det ingen julegaver fra oss, det har de allerede opplevd. Jeg setter min familie overst, altså kona og barna.

Skrevet

Hvorfor har du så mye kontakt med dem i hverdagen da?

Begynn å si fra til dem at du ikke liker måten de snakker på/oppfører seg.

Gjest Rusle
Skrevet

Ha minst mulig med dem å gjøre. Det kommer du lengst med.

Gjest Azlan
Skrevet

Eller du kan bearbeide ditt eget reaksjonsmønster slik at det blir lettere for deg å omgås dem.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg snakker med svigers, men det er MYE med dem jeg ikke liker. Da de var på besøk måtte jeg tåle SÅ mye (ingen hjelp, vi hadde nyfødt baby, skulle ha dåp). De er så gjerrige, og skal ha alt av oss. Jeg er feig og tør ikke si noe, men er hyggelig med dem... sender bilder av barna, selv om jeg sier at nå gidder jeg ikke siden de er sånn....

Gjest Humlepungen
Skrevet

Hadde min svigerfamilie vært slik hadde jeg sakte men sikkert dratt meg unna dem. Det er ikke noe vits med å menge seg mye med mennesker som ikke er imøtekommende eller er frekke. Ingen har rett til å få tråkke på deg som dem vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...