Gå til innhold

Hva er vanlig timelønn for sykepleierstudenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på om du jobber kommunalt eller statelig.. Er det snakk om sommerjobb - da kommer det også veldig an på om du jobber i innlandet eller på attraktive sommersteder.. I innladet skrur de ofte opp lønnen for å rekruttere vikarer..

Det finnes ikke noe regulativ som gir deg rettigheter på en spesifikk timelønn, men du må gå i forhandlinger med potensiell arbeidsgiver. Etter andre året derimot går du som hjelpepleier og derved også hjelpepleie-avlønning...

Men som ferdig med 1 året vet jeg om folk som får alt fra lønnstrinn 10 (tilsvarer rundt 100 kr + tillegg) til de som blir avlønnet som ferdige sykepleiere...

Så gå i forhandlinger og kjemp for å få uttelling for det året du har tatt!

Lykke til!

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Det kommer veldig an på om du jobber kommunalt eller statelig.. Er det snakk om sommerjobb - da kommer det også veldig an på om du jobber i innlandet eller på attraktive sommersteder.. I innladet skrur de ofte opp lønnen for å rekruttere vikarer..

Det finnes ikke noe regulativ som gir deg rettigheter på en spesifikk timelønn, men du må gå i forhandlinger med potensiell arbeidsgiver. Etter andre året derimot går du som hjelpepleier og derved også hjelpepleie-avlønning...

Men som ferdig med 1 året vet jeg om folk som får alt fra lønnstrinn 10 (tilsvarer rundt 100 kr + tillegg) til de som blir avlønnet som ferdige sykepleiere...

Så gå i forhandlinger og kjemp for å få uttelling for det året du har tatt!

Lykke til!

Men rik blir du aldri :-(

Mannen min tjener det dobbelte som hjelpearbeider i en vanlig industribedrift.

hopp av, gjør noe annet. Bli lege

Men rik blir du aldri :-(

Mannen min tjener det dobbelte som hjelpearbeider i en vanlig industribedrift.

hopp av, gjør noe annet. Bli lege

Leger tjener ikke SÅ godt, med annet enn at de jobber i det private.. Og så jobber de også for den lønnen....

Sykepleierene har fått et skikkelig lønnsløft, og tjener da ikke så dårlig. Med en begynnerlønn på 250000 har man hvertfall så en klarer seg, og har råd til en sjokolade i blandt;)

Gjest ikke undertegnet

Leger tjener ikke SÅ godt, med annet enn at de jobber i det private.. Og så jobber de også for den lønnen....

Sykepleierene har fått et skikkelig lønnsløft, og tjener da ikke så dårlig. Med en begynnerlønn på 250000 har man hvertfall så en klarer seg, og har råd til en sjokolade i blandt;)

Lærerne fikk et skikkelig løft, ikke sykepleierne. Andre ler av oss, men så er vi jo kvinner da. Sjokolade er usunt.

Livslønna til en hjelpepleier og assistent er mye høyere. Jeg sitter i div forh. utvalg

Lærerne fikk et skikkelig løft, ikke sykepleierne. Andre ler av oss, men så er vi jo kvinner da. Sjokolade er usunt.

Livslønna til en hjelpepleier og assistent er mye høyere. Jeg sitter i div forh. utvalg

Jaja... Jeg synes det var et lønnsløft som hjalp, og det er en god begynnelse.. Om det får noen fortsettelse, vil tiden vise..

Uansett, det er vel ytterst få som blir sykepleiere pga lønna. Om lønn er hovedmotivasjon velger man trolig et annet yrke.. Det kommer vel trolig aldri til å bli mye penger å hente innen sykepleien...

Gjest ikke undertegnet

Jaja... Jeg synes det var et lønnsløft som hjalp, og det er en god begynnelse.. Om det får noen fortsettelse, vil tiden vise..

Uansett, det er vel ytterst få som blir sykepleiere pga lønna. Om lønn er hovedmotivasjon velger man trolig et annet yrke.. Det kommer vel trolig aldri til å bli mye penger å hente innen sykepleien...

Florence tiden er forbi. Man skal ha lønn til å leve av.

Fint yrke, gjøre noe for andre o.s.v javel. Selvsagt det, men....

Sykepleiere tjener mer innenfor feks. legemiddelindustrien som selgere osv.

Florence tiden er forbi. Man skal ha lønn til å leve av.

Fint yrke, gjøre noe for andre o.s.v javel. Selvsagt det, men....

Man kan da fint leve av en sykepleierlønn...

Og trivselsfaktoren er jo også relativ i denne sammenhengen.. Bedre å tjene 250000 for noe som føles som en hobby, enn å tjene en million for et arbeid du gruer deg til å møte hver dag....

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Og trivselsfaktoren er jo også relativ i denne sammenhengen.. Bedre å tjene 250000 for noe som føles som en hobby, enn å tjene en million for et arbeid du gruer deg til å møte hver dag....

Oj, hobby? Hvor jobber du? Nyutdannet?

Jeg kommer til å tjene en del mindre når jeg er ferdigutdannet enn jeg hadde som begynnerlønn i mitt forrige yrke.

Men, som du sier, man skal like jobben sin også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...