Gjest Stilla Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Har blitt kalt inn til mitt første jobb interjuv. Er hvit bluse, bege bukse og er været fint svarte sandaler okei, ellers bege sko også. Lett og diskret sminket, det samme med parfymen. Men hva med håret, oppsatt eller løst? Gir oppsatt et stengt intrykk mens løst et "løst" inntrykk, hva er best? Er diskret lite smykke, og litt større øreringer greit, ingen ringer? Det er en vaskejobb for et rengjøringsfirma det gjelder så regner med at det ikke er super nøye da,vet ikke egngang om jeg vil ha jobben, men vi gå å sjekke litt ut og for øvelsens skyld. Finnes det noen store feil og feller jeg bør ungå, er det noe som er særs lurt å gjøre / si? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104462-jobb-interjuv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Er håret ditt lenger enn skulderlangt ville jeg hatt det i strikk / oppsatt. Ellers vil jeg tro at det som teller for en vaskejobb, er at du er frisk, har vært lite syk (hvis du aldri har vært sykemeldt / langtidssykemeldt osv er dette lurt å si, de kan ikke spørre så mye om slikt, men er selvsagt interessert), at du er pliktopfyllende, kommer på jobb tidsnok osv. Og at du lett ser hva som bør gjøres / trengs, uten å måtte bli fortalt det i detalj. Ber de om sterke sider, kan ryddig, ordentlig, sporty, effektiv osv være lure ting å trekke frem hvis det stemmer for deg. (Svake sider bør være ting som enten er positivt for arbeidsgiver ("vennene mine sier jeg er _for_ ryddig") eller ikke spiller noen rolle for arbeidsgiver (spiser mye sjokolade, gråter alltid på kino, leser slutten av boken før jeg er ferdig og lignende (for arbeidsgiveren) uvesentlige ting). Til andre jobber enn vaskejobber, bør du få noen til å lese korrektur på CV og søknad for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104462-jobb-interjuv/#findComment-605095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Er håret ditt lenger enn skulderlangt ville jeg hatt det i strikk / oppsatt. Ellers vil jeg tro at det som teller for en vaskejobb, er at du er frisk, har vært lite syk (hvis du aldri har vært sykemeldt / langtidssykemeldt osv er dette lurt å si, de kan ikke spørre så mye om slikt, men er selvsagt interessert), at du er pliktopfyllende, kommer på jobb tidsnok osv. Og at du lett ser hva som bør gjøres / trengs, uten å måtte bli fortalt det i detalj. Ber de om sterke sider, kan ryddig, ordentlig, sporty, effektiv osv være lure ting å trekke frem hvis det stemmer for deg. (Svake sider bør være ting som enten er positivt for arbeidsgiver ("vennene mine sier jeg er _for_ ryddig") eller ikke spiller noen rolle for arbeidsgiver (spiser mye sjokolade, gråter alltid på kino, leser slutten av boken før jeg er ferdig og lignende (for arbeidsgiveren) uvesentlige ting). Til andre jobber enn vaskejobber, bør du få noen til å lese korrektur på CV og søknad for deg. Dropp parfymen, du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104462-jobb-interjuv/#findComment-605098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Dropp parfymen, du. Og hvorfor la jeg det under feil innlegg? *gremm* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104462-jobb-interjuv/#findComment-605167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Er håret ditt lenger enn skulderlangt ville jeg hatt det i strikk / oppsatt. Ellers vil jeg tro at det som teller for en vaskejobb, er at du er frisk, har vært lite syk (hvis du aldri har vært sykemeldt / langtidssykemeldt osv er dette lurt å si, de kan ikke spørre så mye om slikt, men er selvsagt interessert), at du er pliktopfyllende, kommer på jobb tidsnok osv. Og at du lett ser hva som bør gjøres / trengs, uten å måtte bli fortalt det i detalj. Ber de om sterke sider, kan ryddig, ordentlig, sporty, effektiv osv være lure ting å trekke frem hvis det stemmer for deg. (Svake sider bør være ting som enten er positivt for arbeidsgiver ("vennene mine sier jeg er _for_ ryddig") eller ikke spiller noen rolle for arbeidsgiver (spiser mye sjokolade, gråter alltid på kino, leser slutten av boken før jeg er ferdig og lignende (for arbeidsgiveren) uvesentlige ting). Til andre jobber enn vaskejobber, bør du få noen til å lese korrektur på CV og søknad for deg. "Svake sider bør være ting som enten er positivt for arbeidsgiver ("vennene mine sier jeg er _for_ ryddig") eller ikke spiller noen rolle for arbeidsgiver (spiser mye sjokolade, gråter alltid på kino, leser slutten av boken før jeg er ferdig og lignende (for arbeidsgiveren uvesentlige ting)." Du skal være ærlig om dine negative sider, enig i at du ikke skal trekke fram det som eventuelt kan sette deg i et for dårlig lys. Men vær litt saklig og da! Det er IKKE av interesse at du gråter på kino! Hvis du sier det, driter du deg ut. Det er ikke relevant info i forhold til den jobben du skal utføre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104462-jobb-interjuv/#findComment-605213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.