laguna1365380434 Skrevet 11. mai 2003 Skrevet 11. mai 2003 Sikkert ett spørsmål for spesiellt interesserte. Men altså, jeg har alltid trodd at "Ashes to ashes" handler om dop,depresjon og eksistensialisme (og litt om tristessen ved å gjennkjenne seg som tom og innholdsløs både med og uten) Dette nevnte jeg for typen helt tilfeldig, og han ler av meg og mener jeg er helt på jordet, uten å gi nærmerere forklaring på hva han eventuelt mener den handler om, og hvorfor jeg tar så feil.. Forklaring mottas med takk.. Hva handler den om? 0 Siter
birdie Skrevet 11. mai 2003 Skrevet 11. mai 2003 Er ikke det typisk, da, at man skal "dupere" noen som virker å ha peil ved å blåse av påstanden deres - uten å ha noe å backe det opp med? Ser ut som om du har rett, at Major Tom var en karakter Bowie skapte for å illustrere sitt dopbrukende jeg: http://www.straightdope.com/mailbag/mmajorto.html 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Skrevet 11. mai 2003 Er ikke det typisk, da, at man skal "dupere" noen som virker å ha peil ved å blåse av påstanden deres - uten å ha noe å backe det opp med? Ser ut som om du har rett, at Major Tom var en karakter Bowie skapte for å illustrere sitt dopbrukende jeg: http://www.straightdope.com/mailbag/mmajorto.html Nemlig! Takker!) Jeg ble veldig usikker her, men artikkelen du sendte styrker min tolkning.. Det er så typisk, han har det med å gjøre akkurat det der, få meg til å føle meg dust fordi jeg ikke skjønner et eller annet, uten å gidde å forklare hvordan han synes det skulle være i stedet.. 0 Siter
Prozak Skrevet 11. mai 2003 Skrevet 11. mai 2003 Nemlig! Takker!) Jeg ble veldig usikker her, men artikkelen du sendte styrker min tolkning.. Det er så typisk, han har det med å gjøre akkurat det der, få meg til å føle meg dust fordi jeg ikke skjønner et eller annet, uten å gidde å forklare hvordan han synes det skulle være i stedet.. Det må jo være fordi han føler at du truer intellektet hans, og det eneste forsvaret han har er å forsøke å få deg til å virke dum. Litt tragisk, spør du meg. ".................." 0 Siter
Zelig Skrevet 11. mai 2003 Skrevet 11. mai 2003 Jeg tenker sånn ca som deg om den låten -og synes forresten at typen din har en ganske snål måte å kommunisere på.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Skrevet 11. mai 2003 Jeg tenker sånn ca som deg om den låten -og synes forresten at typen din har en ganske snål måte å kommunisere på.. Fint..) Jeg var ganske sikker på min tolkning i utgangspunktet, men det hender typen vet saker og ting.. Og, ja, innimellom kommuniserer han underlig.. Den irriterer meg den der med ar han bare forteller at jeg tar feil ang.saker&ting og slett ikke kommer med noen naturlig oppfølging.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Skrevet 11. mai 2003 Det må jo være fordi han føler at du truer intellektet hans, og det eneste forsvaret han har er å forsøke å få deg til å virke dum. Litt tragisk, spør du meg. ".................." Det hender han er irriterende sånn.. forteller meg at noe er HELT dustete, eller feil, uten å forklare hvordan han mener det skal være.. Jeg blir sur på han for det, det er jo en litt kjip respons..) 0 Siter
Zelig Skrevet 11. mai 2003 Skrevet 11. mai 2003 Fint..) Jeg var ganske sikker på min tolkning i utgangspunktet, men det hender typen vet saker og ting.. Og, ja, innimellom kommuniserer han underlig.. Den irriterer meg den der med ar han bare forteller at jeg tar feil ang.saker&ting og slett ikke kommer med noen naturlig oppfølging.. Da hadde jeg startet en skikkelig krangel. Reagerer på folk som ikke skjønner hva slags signaler de sender (han virker jo dum, ikke lur som han tror, ikke sant, og skal attpåtil få DEG til å virke dum), og hadde det vært kjæresten min... DA.. Men jeg er visst streng sier noen Husker forresten den diskusjonen om husarbeid for en stund siden, der han kjæresten din kom litt dårlig ut -så muligens er jeg forutinntatt her. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Skrevet 11. mai 2003 Da hadde jeg startet en skikkelig krangel. Reagerer på folk som ikke skjønner hva slags signaler de sender (han virker jo dum, ikke lur som han tror, ikke sant, og skal attpåtil få DEG til å virke dum), og hadde det vært kjæresten min... DA.. Men jeg er visst streng sier noen Husker forresten den diskusjonen om husarbeid for en stund siden, der han kjæresten din kom litt dårlig ut -så muligens er jeg forutinntatt her. Han er stort sett fantastisk! Men vi har jo noen krangler, kommunikasjon er også vanligvis det hyppigste temaet.. Det er i grunnen hovedsaken selv i husarbeidkrangelen, for han har nemlig ikke noe behov for å utdype hvorfor det tydeligvis er naturlig at jeg rydder og han roter.. Grrr Han går, eller melder kort og greit at jeg tar feil, og bør være stille.. Jeg holder på å fly i flint av det.. Men utover denne mere uheldige siden er han den koseligste&kjærligste samboer som finnes, han er til og med veldig flink til å snakke(når han vil..)..Han er dessuten veldig morsom..) 0 Siter
Zelig Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Han er stort sett fantastisk! Men vi har jo noen krangler, kommunikasjon er også vanligvis det hyppigste temaet.. Det er i grunnen hovedsaken selv i husarbeidkrangelen, for han har nemlig ikke noe behov for å utdype hvorfor det tydeligvis er naturlig at jeg rydder og han roter.. Grrr Han går, eller melder kort og greit at jeg tar feil, og bør være stille.. Jeg holder på å fly i flint av det.. Men utover denne mere uheldige siden er han den koseligste&kjærligste samboer som finnes, han er til og med veldig flink til å snakke(når han vil..)..Han er dessuten veldig morsom..) Det er godt å høre. Morsom og snill er jo på topp 2 av egenskaper hos kjærester 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.