Gå til innhold

Noen som kjenner igjen disse bunadene/draktene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett to festdrakter/bunader i en konfirmasjon.

Den ene var FULL av rosa/lilla broderier, og enorme søljer(?) .. grunnfargen mener jeg var sort.

Den andre lignet på kystdrakten, med blomster (og en fugl på ryggen?) men hadde noen fargeforskjeller som gjorde at det ikke kunne være dem. Husker ikke helt spesifikt, desverre, er et par år siden.

Noen som vet navnet på disse to, hvis det finnes noe?

happy1365380345
Skrevet

Hei :)

Jeg har ikke peiling på bunader, men du finner sikkert bilder o.l hvis du tar et søk på nettet :)

Skrevet

Hei :)

Jeg har ikke peiling på bunader, men du finner sikkert bilder o.l hvis du tar et søk på nettet :)

jeg har allerede sett gjennom 170 ;p

happy1365380345
Skrevet

jeg har allerede sett gjennom 170 ;p

Og ikke funnet dem ;)

Jøjemej....

Skrevet

Kan den andre drakten være Fjelldrakten?

http://www.ullagarnogbroderi.no/Benedicte.htm

Jeg er ikke sikker på om denne er den ordentlige Fjelldrakten (på samme måte som Kystdrakten om du skjønner hva jeg mener), eller om dette bare er en annen fjelldrakt. Har hørt at Fjelldrakten skal være såååå fin, men jeg vet ikke helt om jeg synes den på bildene her var så enormt flott. Ikke miforstå, den var fin, men jeg hadde ikke kjøpt den selv. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...