Gå til innhold

Sniker dere på trikken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor langt jeg skal. Skal jeg to holdeplasser opp, betaler jeg aldri. Skal jeg litt lenger nedover til byen hender det jeg betaler fordi jeg vet at det ofte er kontroll på den ene holdeplassen. Men nå bruker jeg nesten aldri trikk eller buss men synes det er dritdyrt selv om jeg har halv pris.

laguna1365380434

Hehe, du tar virkelig for deg moraldebatten for tiden, laguna..først om moral og antall sexpartnere, så om arbeidsmoral og nå trikkemoral..

Nei, jeg sniker ikke. Har ikke nerver til sånt..:-)

Jepp.. Lærer ikke.. Synes vel det er litt morsomt å være kjerringa mot strømmen..

Folk blir jo bare så stramme og rette i pekefingeren;o)

Men jeg må vel gi meg snart nå, hvis ikke erter jeg vel på meg så mye kjeft at jeg ikke tør å komme tilbake.. Og det ville vært krise, så avhengig jeg har rukket å bli..:o)

laguna1365380434

Det kommer an på hvor langt jeg skal. Skal jeg to holdeplasser opp, betaler jeg aldri. Skal jeg litt lenger nedover til byen hender det jeg betaler fordi jeg vet at det ofte er kontroll på den ene holdeplassen. Men nå bruker jeg nesten aldri trikk eller buss men synes det er dritdyrt selv om jeg har halv pris.

Jeg betaler også alltid hvis jeg skal forbi Hausmannsgt, eller Tøyen..Klok av skade..

Men de flytter jo aldri på kontrollene sine heller, det kan umulig være smart politikk?

Annonse

Nei, egentlig ikke...

Det må sies at jeg kjører lite trikk, men den gangen jeg kjørte trikk regelmessig i ett års tid, så sneik jeg mye. Jeg regnet ut at jeg ville tjene penger på det om jeg f.eks. ble stoppet en gang i mnd. Jeg ble for øvrig aldri tatt.

Jeg finner det ikke umoralsk å snike på t-banen eller toget. Så lenge servicen disse viser er såpass elendig som den er, samt at det er møkkdyrt å benytte seg av tjenesten, så føler jeg at man kan snike med god samvittighet.

Menmen... Dette var mer relevant for meg når jeg var 16. Nå er det for pinlig å risikere å bli tatt, og det er isåfall grunnen til at jeg ikke gjør det.

laguna1365380434

Nei, egentlig ikke...

Det må sies at jeg kjører lite trikk, men den gangen jeg kjørte trikk regelmessig i ett års tid, så sneik jeg mye. Jeg regnet ut at jeg ville tjene penger på det om jeg f.eks. ble stoppet en gang i mnd. Jeg ble for øvrig aldri tatt.

Jeg finner det ikke umoralsk å snike på t-banen eller toget. Så lenge servicen disse viser er såpass elendig som den er, samt at det er møkkdyrt å benytte seg av tjenesten, så føler jeg at man kan snike med god samvittighet.

Menmen... Dette var mer relevant for meg når jeg var 16. Nå er det for pinlig å risikere å bli tatt, og det er isåfall grunnen til at jeg ikke gjør det.

Jeg ville også finne det pinlig.. Å bli tauet inn på den røde bussen, sammen med junkier og illsinte gamle damer er ikke ideellt..

Men det hender jeg fortsatt sniker,til tross for mine 29, om jeg er akutt blakk. Du trenger jo ikke akkurat å være synsk for å vite hvor kontrollørene stort sett befinner seg..:o)

Jeg betaler også alltid hvis jeg skal forbi Hausmannsgt, eller Tøyen..Klok av skade..

Men de flytter jo aldri på kontrollene sine heller, det kan umulig være smart politikk?

Hysj, kanskje det er en trikkekontollør som leser her ;o)

Datteren min ble tatt på perongen på Tøyen uten å skulle ta banen men møte en venninne. Hun hadde glemt månedskortet hjemme. Går det an?

Trikkekontollør må være den aller kjipeste jobben, rene Hitlerjugend.

laguna1365380434

Hysj, kanskje det er en trikkekontollør som leser her ;o)

Datteren min ble tatt på perongen på Tøyen uten å skulle ta banen men møte en venninne. Hun hadde glemt månedskortet hjemme. Går det an?

Trikkekontollør må være den aller kjipeste jobben, rene Hitlerjugend.

Ja, det må være en sur jobb..Å ta seg selv alvorlig virker det fortsatt som de klarer godt..

Hvis dattern din stikker innom med månedskortet på traffikkanten, slipper hun forresten boten..:o)

tigertrollet

Jepp.. Lærer ikke.. Synes vel det er litt morsomt å være kjerringa mot strømmen..

Folk blir jo bare så stramme og rette i pekefingeren;o)

Men jeg må vel gi meg snart nå, hvis ikke erter jeg vel på meg så mye kjeft at jeg ikke tør å komme tilbake.. Og det ville vært krise, så avhengig jeg har rukket å bli..:o)

Diskusjonsforum tåler slike utspill vettu:)

Det som er så latterlig er at folk signerer "anonymt" med én gang de skal slenge dritt eller mener noe som de er redd for å bli konfrontert med.

Jeg vil poengtere at jeg _ikke_ vil vedkjenne meg å være skinnhellig selv om jeg ikke skrev antall partnere. Det vil jeg ikke ha på meg. Det var ikke løgn, men en spøk. ;-P

Ja, det må være en sur jobb..Å ta seg selv alvorlig virker det fortsatt som de klarer godt..

Hvis dattern din stikker innom med månedskortet på traffikkanten, slipper hun forresten boten..:o)

Det er lenge siden såhun var under aldersgrensa så jeg måtte ikke betale.

Jeg fikk et latterlig brev i postkassa om at Oslo Sporveier var klar over unge menneskers umoral og at jeg måtte snakke henne til rette *LOL*

Jeg gjorde selvfølgelig det. Fortalte henne at månedskort og nøkler tar du alltid med deg når du går ut...

laguna1365380434

Diskusjonsforum tåler slike utspill vettu:)

Det som er så latterlig er at folk signerer "anonymt" med én gang de skal slenge dritt eller mener noe som de er redd for å bli konfrontert med.

Jeg vil poengtere at jeg _ikke_ vil vedkjenne meg å være skinnhellig selv om jeg ikke skrev antall partnere. Det vil jeg ikke ha på meg. Det var ikke løgn, men en spøk. ;-P

Vet du, akkurat deg mistenker jeg overhodet ikke for å være skinnhellig..

Annonse

petter smart

Stjeler du i matbutikker også? Kanskje litt hvitevarer og sånt også?

Synes en servicen er for dårlig, prisene for høye osv. får en heller la være å ta trikken.

Så lenge mange tenker som deg og SDD (og mange mange andre) så vil ikke servicen bli bedre eller prisene gå ned, fordi de taper masse penger snikere. Hadde alle betalt hadde lønnsomheten gått opp og prisene kunne gått ned.

mariaflyfly

I utgangspunktet ikke. Har månedskort. Men det hender at jeg har glemt å fornye det, og derfor kjørt uten et par dager. Det siste halvåret har jeg blitt flink til å fortelle Sporveien hvor misfornøyd jeg er med tilbudet deres, så ved enhver anledning har jeg sendt en e-post. De er sikkert møkklei meg på kundesenteret der nå, men når jeg ihvertfall betaler for tilbudet, hadde det vært greit om det sto litt mer i samsvar med den prisen man betaler.

Nei, aldri, det har jeg rett og slett ikke samvittighet til. En gang jeg hadde ukeskort så jeg tilfeldigvis mens jeg satt på trikken at det hadde gått ut en halvtime før. Jeg bestemte meg likevel for å sitte helt til jeg skulle av, men var overnervøs hele veien. 750 kroner i bot vil nok svi ganske kraftig. Jeg ble tatt en gang da jeg hadde glemt tremånederskortet i en annen jakke, heller ingen hyggelig opplevelse selv om jeg da slapp med 50 kroner i gebyr.

Jo, fordi de sørger for at folk som kjører den strekningen alltid har kort. Det er f.eks. alltid kontroll på Grønland hver fredag i rushtiden etter jobb. Stortinget har også ofte kontroller. Jeg vet at stoppet der jeg bor er startstedet for de fleste kontroller på den banen, der er det kontroller hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...