Gå til innhold

Sniker dere på trikken?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Stjeler du i matbutikker også? Kanskje litt hvitevarer og sånt også?

Synes en servicen er for dårlig, prisene for høye osv. får en heller la være å ta trikken.

Så lenge mange tenker som deg og SDD (og mange mange andre) så vil ikke servicen bli bedre eller prisene gå ned, fordi de taper masse penger snikere. Hadde alle betalt hadde lønnsomheten gått opp og prisene kunne gått ned.

Eller de kunne hatt anstendige bilettpriser i utgangspunktet..?

Nå sniker jeg ikke så ofte..(Men var notorisk tidligere), jeg sykler gjerne i stedet for å trikke..

Mat&hvitvarer betaler jeg kontant, men det gjør nok lite fra eller til..Mine kriminelle tilbøyeligheter er massive, jeg skulker og sniker på trikk.. Jeg øller til og med på Kuba om sommern Og det er det er forbudt det..!;)

Dessuten har jeg fått bot av politiet for rågjengeri.. Det er faktisk ikke ende på kjeltringstrekene.. Så huff&forby om alle skulle være som meg..:o)

Fortsetter under...

laguna1365380434

Jo, fordi de sørger for at folk som kjører den strekningen alltid har kort. Det er f.eks. alltid kontroll på Grønland hver fredag i rushtiden etter jobb. Stortinget har også ofte kontroller. Jeg vet at stoppet der jeg bor er startstedet for de fleste kontroller på den banen, der er det kontroller hele tiden.

Sikkert riktig det du sier.. Jeg kjører nesten aldri T-bane lenger..I gamledager husker jeg at Tøyen var et utsatt stopp..

Jeg bruker egentlig bare trikkene øst-vest og der er det ALLTID kontroll på Hausmann og aldri andre steder.. det er jo litt påfallende.. :o)

Det må foresten ha vært surt å glemme månedskortet, når du alltid pleier å passe på..

Jeg betaler hver eneste tur. Jeg har nemlig ikke mage til slike uærligheter som å snike. Blir helt dårlig av det, føler at det står et stempel i panna på meg:"EN UÆRLIG SNIK!"

MEN...det har ved et par tilfeller hendt at jeg faktisk har og reist i flere dager med god samvittighet. Men så har jeg oppdaget at f.eks. ukes-kortet har gått ut noen dager før.... Da blir jeg helt skjelven ved å tenke tilbake...tenk om jeg hadde blitt tatt! *grøss*

Masse kontroller på 37 bussen nå. Mange som har blitt tatt. Lønner seg nok å betale hvis man tar den bussen i disse dager...

Kanskje starte en likn om hvor kontrollørene befinner seg...?

For øvrig har jeg mndkort, jeg tar 21 bussen og den er enkel buss. Men i det siste har det ofte vært ledd-buss, og mange kontroller... Trodde ikke provokasjon er lovlig i norge..

Annonse

laguna1365380434

Det er litt langt å reise for å snike på trikken i Hovedstaden.

Men de få gangene jeg har tatt trikken i Hovedstaden i løpet av de siste årene har det vært som betalende.

Imidlertid har jeg en fryktelig fortid som sniker i samme Hovedstad.

Jeg har også historie som notorisk trikkesniker..

Men er nå lykkelig innehaver av sykkel, og har dessuten utviklet mer skamfølelse (etter pinlig affære med overføring til rød buss med påfølgende bot og hardt tilsnakk), og sniker derfor kun som akutt pengelens og utenfor sykkelsesong..:o)

mariaflyfly

Åhh, du tenker på kommunisttaxi? Nei, slikt ferdes man da ikke i når man er bilist. :-)

*Misunnelig*

D´ække alle som har tilgang på parkeringsplass i sentrum, vettu, conan. Hadde jeg hatt det, hadde jeg nemlig ikke kjørt T-bane en eneste dag til!

petter smart

Eller de kunne hatt anstendige bilettpriser i utgangspunktet..?

Nå sniker jeg ikke så ofte..(Men var notorisk tidligere), jeg sykler gjerne i stedet for å trikke..

Mat&hvitvarer betaler jeg kontant, men det gjør nok lite fra eller til..Mine kriminelle tilbøyeligheter er massive, jeg skulker og sniker på trikk.. Jeg øller til og med på Kuba om sommern Og det er det er forbudt det..!;)

Dessuten har jeg fått bot av politiet for rågjengeri.. Det er faktisk ikke ende på kjeltringstrekene.. Så huff&forby om alle skulle være som meg..:o)

Liker du ikke prisene (synes selv de er latterlig høye og ikke står i stil til tjenesten de tilbyr) så ikke ta trikken.

En kan ikke stjele matvarer fordi en synes prisene er for høye. Det blir akkurat det samme. Pussig at så mange gladelig sniker på trikken, men synes nasking i butikker er fy-fy.

Annonse

Liker du ikke prisene (synes selv de er latterlig høye og ikke står i stil til tjenesten de tilbyr) så ikke ta trikken.

En kan ikke stjele matvarer fordi en synes prisene er for høye. Det blir akkurat det samme. Pussig at så mange gladelig sniker på trikken, men synes nasking i butikker er fy-fy.

Det er ikke alltid det passer å ta bilen da vet du og drosje de to holdeplassene jeg sniker koster flesk.

Pappa Bjørn

*Misunnelig*

D´ække alle som har tilgang på parkeringsplass i sentrum, vettu, conan. Hadde jeg hatt det, hadde jeg nemlig ikke kjørt T-bane en eneste dag til!

Prøv Daihatsuen min! Jeg har kjøpt en sånn liten lærdings til mobiltelefon du kan ha i beltet. Der kan jeg parkere uten problem.

petter smart

Det er ikke alltid det passer å ta bilen da vet du og drosje de to holdeplassene jeg sniker koster flesk.

Så fordi det ikke passer å kjøre bil og alternativet er dyrt så er det greit å stjele? For det er jo det du gjør. Liker du ikke prisen så ordne deg på annet vis.

Ellers blir det det samme som å stjele i matbutikker, "fordi det er dyrt med mat og enda dyrere å spise på restaurant".

Hvordan skal de kunne sette ned prisene så lenge mange sniker? Det er på samme måte som at prisene i butikken er 10 % høyere enn de kunne vært, pga butikktyveri. At du sniker går ut over alle som faktisk betaler på trikken.

Så fordi det ikke passer å kjøre bil og alternativet er dyrt så er det greit å stjele? For det er jo det du gjør. Liker du ikke prisen så ordne deg på annet vis.

Ellers blir det det samme som å stjele i matbutikker, "fordi det er dyrt med mat og enda dyrere å spise på restaurant".

Hvordan skal de kunne sette ned prisene så lenge mange sniker? Det er på samme måte som at prisene i butikken er 10 % høyere enn de kunne vært, pga butikktyveri. At du sniker går ut over alle som faktisk betaler på trikken.

Nei, jeg synes sporveien har lurt meg. Jeg hadde gratis trikk før men det tilbudet mistet jeg så jeg har ikke dårlig samvittighet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...