Gå til innhold

Mye snakk om møkkajobber her i kveld

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest kroka

Ungene er nok greie, det er nok heller du som er en drittperson. Makan, fatter ikke at sånne som deg tenker tanken på å jobbe med barn.

Når ungene er møkkete og jeg også, det høljer ned og vi må på død og liv være ute med ungene og trøste dem når de griner. Ja så har jeg virkelig en møkkajobb. Det er lov å bli lei å jobbe med unger, det er lov å bli syk av det. Om ungene er "greie" eller ikke er ikke aktuelt i denne sammenhengen. Jeg betrakter ikke deg utfra innlegget ditt som drittperson, men som svært enkel, lite intelligent person med liten forståelse for andres tanker, sorger og ikke minst humor for den eier du ikke. Hvis du har en unge så krever du sikkert at alle er liker den sånn som du gjør, det er umulig men det forstår ikke du.

Gjest bebba

Finn deg en annen jobb. Jeg synes oppriktig synd på barna du jobber med, når du har den holdninga!!!!!!!

Det er mange utbrente pedagoger rundt om kring. Når kroka svarer så mener hun at hun er lei jobben og da blir det en møkkajobb for henne. Det er ikke dermed sagt at hun er slem mot ungene.

Gjest Raffine

Når ungene er møkkete og jeg også, det høljer ned og vi må på død og liv være ute med ungene og trøste dem når de griner. Ja så har jeg virkelig en møkkajobb. Det er lov å bli lei å jobbe med unger, det er lov å bli syk av det. Om ungene er "greie" eller ikke er ikke aktuelt i denne sammenhengen. Jeg betrakter ikke deg utfra innlegget ditt som drittperson, men som svært enkel, lite intelligent person med liten forståelse for andres tanker, sorger og ikke minst humor for den eier du ikke. Hvis du har en unge så krever du sikkert at alle er liker den sånn som du gjør, det er umulig men det forstår ikke du.

Hvis du synes det er fælt å være ute med ungene når det regner, og trøste dem når de gråter, har du ingenting i en barnehage å gjøre, spør du meg. De to tingene er en vesentlig del av det å jobbe med barn.

De fleste utbrente pedagoger pleier å se seg om eter en jobb høyere i hierarkiet. Hva med en styrerjobb? Da mister du mye av kontakten med barna til fordel for papirarbeid. Kommunen har også kanskje bahov for å ansette noen ved f.eks. barnehagekontoret?

Jeg synes at når du går til det skrittet at du kaller barna for drittunger, så fortjener du ikke å jobbe med dem!

Barn ER barn, og de slutter ikke å være barn fordi du er lei. De kommer i alle tider til å være møkkete, de vil alltid trenge trøst og omsorg, og det er sunt for barn å være ute i all slags vær!

Så her mener jeg at det er DEG det er noe galt med, ikke jobben. Den har vært slik den har vært helt siden du startet.

Gjest kroka

Hvis du synes det er fælt å være ute med ungene når det regner, og trøste dem når de gråter, har du ingenting i en barnehage å gjøre, spør du meg. De to tingene er en vesentlig del av det å jobbe med barn.

De fleste utbrente pedagoger pleier å se seg om eter en jobb høyere i hierarkiet. Hva med en styrerjobb? Da mister du mye av kontakten med barna til fordel for papirarbeid. Kommunen har også kanskje bahov for å ansette noen ved f.eks. barnehagekontoret?

Jeg synes at når du går til det skrittet at du kaller barna for drittunger, så fortjener du ikke å jobbe med dem!

Barn ER barn, og de slutter ikke å være barn fordi du er lei. De kommer i alle tider til å være møkkete, de vil alltid trenge trøst og omsorg, og det er sunt for barn å være ute i all slags vær!

Så her mener jeg at det er DEG det er noe galt med, ikke jobben. Den har vært slik den har vært helt siden du startet.

Nei det har ikke vært slik siden jeg begynte, men jeg har lov å si møkkajobb om en jobb jeg er lei, like mye som den som sitter på kassa i Rimi. Drittunger finnes i alle sammenhenger og er et slanguttrykk brukt av pedagogisk personale både i skole og barnehage. Offisielt ville en sagt barn som har det vanskelig og gjør det vanskelig for andre. Det er i ordets fulle betydning en møkkajobb å være ute i regnvær med våte, skitne unger på fanget.

Clue1365380406

Finn deg en annen jobb. Jeg synes oppriktig synd på barna du jobber med, når du har den holdninga!!!!!!!

Å bli kynisk i forhold til jobben og det den innebærer er ofte et av tegnene på utbrenthet.

En blir også fortere utbrent i en jobb hvor det kreves mye omsorg.

Kanskje det er slik for deg, kroka?

Forøvrig kunne jeg aldri ha tenkt meg å jobbe i barnehage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...