Gå til innhold

Vente lenge med å få barn?

Anbefalte innlegg

Gjest verpesjuuk
Skrevet

Hei!

Er 31 år og merker at jeg begynner å bli veldig klar for å få barn.

Er sammen med en kar jeg er forelsket i, men vi har bare vært sammen siden februar.

Vi har visst om hverandre og vært betatt av hverandre i et par år, men jeg var i et annet forhold.

Han har også lyst på barn, gjerne om et par år. Med meg!:)

Det er nok litt i tidligste laget å vite om forholdet vårt er sterkt nok til å klare våkenetter, ungeskrik, bleieskift..

Men dette er tydeligvis et problem blant dem som har vært sammen i årevis også...

Altså, hvor lenge er det "obligatorisk" å kjenne hverandre før man setter i gang?

Hvor lenge ventet DU?

serendipity
Skrevet

Vi hadde vært sammen i 5 år. Kjente da ikke hverandre fra før. Det har jo både sine positive og negative sider ved å få barn tidlig. Om man fortsatt er "stormende" forelsket kan jo det gjøre det enklere å takle våkenetter osv. Men det det kan også være drepen for et forhold som driver å utvikler seg.

Gjest selje
Skrevet

Vi hadde vært sammen i 5 år. Kjente da ikke hverandre fra før. Det har jo både sine positive og negative sider ved å få barn tidlig. Om man fortsatt er "stormende" forelsket kan jo det gjøre det enklere å takle våkenetter osv. Men det det kan også være drepen for et forhold som driver å utvikler seg.

Jeg visste hvem han var lenge før vi ble kjent, men fra vi traff hverandre sånn egentlig og til vi flyttet sammen, gikk det 2 måneder. Året etter hadde vi barn.

Da var jeg 32.

;)

serendipity
Skrevet

Alder har jo også litt å si. Jeg var ikke fyllt 19 da vi ble sammen. Fikk barn da jeg var 24 år.

Skrevet

En ting som kanskje bør være med i betraktningene er at kvinnen fertilitet daler betydlig i den alderen du er nå; når man er 35 er man gjennomsnittlig bare halvparten så fruktbar som man er tidligere i livet.

Skrevet

Hmm...jeg har nok ikke "ventet" så lenge.

Jeg giftet meg da jeg var 17 år ( hadde kjent han i 6 mnd) og hadde 2 babyer da jeg var 19 år!

Så traff jeg en ( etter skillsmisse) , og jeg ble gravid etter vi hadde kjent hverandre i 4 måneder !

Ikke planlagt , og sikkert ikke å anbefale , men for oss gikk det bra ! (sistnevnte)

Skrevet

Jeg var jo mye yngre enn det du er nå da(ble 21 år det året det er snakk om), men vi traff hverandre for første gang i midten av april og ble planlagt gravide i begynnelsen av oktober samme år. Resultatet blir 12 år nå i juni og vi foreldrene har det fortsatt minst like bra sammen(mange fler barn har vi fått også ;-) ). :-)

Det er jo helt umulig å spå hvordan dere vil få det sammen enten dere nå får barn eller ikke, men hvor lenge en har vært sammen før en får barn er ikke alfa og omega for hvordan det går.

Gjest vi ventet noen måneder..
Skrevet

Vi ventet ikke lenge.. Vi visste det skulle være oss da vi møttes, og alt mellom oss stemte. Litt etter et år etter at vi møttes var vi både gift og hadde en liten baby:) Vi opplevde mye på få år; dårlig økonomi, jeg var sliten og gravid, vi måtte bo hos foreldre 1-2 måneder, vi flyttet, mannen min måtte få seg ny jobb... Men vi klarte det; han holdt (holder..) ut humøret mitt når det blir lite søvn. Dere må selv bestemme når det passer for dere. Vi var begge klare, og ønsket barn om jeg skulle bli gravid..

Gjest vi var i midten av 20-årene u/t
Skrevet

Vi ventet ikke lenge.. Vi visste det skulle være oss da vi møttes, og alt mellom oss stemte. Litt etter et år etter at vi møttes var vi både gift og hadde en liten baby:) Vi opplevde mye på få år; dårlig økonomi, jeg var sliten og gravid, vi måtte bo hos foreldre 1-2 måneder, vi flyttet, mannen min måtte få seg ny jobb... Men vi klarte det; han holdt (holder..) ut humøret mitt når det blir lite søvn. Dere må selv bestemme når det passer for dere. Vi var begge klare, og ønsket barn om jeg skulle bli gravid..

.

Skrevet

Jeg synes det er obligatorisk å vente til man har BODD sammen i minst ett år, kanskje to, før man setter i gang med barn. Men når det er sagt, andre har kastet seg ut i det eller blitt gravide ved uhell, mye tidligere.

Selv ventet jeg et par år etter at forholdet startet før vi planla barn, og barnet ble født tre år etter at forholdet startet. Jeg var 33 år da barnet ble født.

Det er ikke mulig å gi noe fasitsvar her:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...