Gå til innhold

FU: hvilken hunderase er penest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

6

• vin

4

• flisa

3

• molli

2

Mest aktive i denne tråden

Ja, er ikke du sånn kattemann? :-)

Jeg ønsker meg undulat -men det passer dårlig når vi reiser vekk omtrent hver helg, - må innrømme at jeg orker ikke ansvaret.....kanskje jeg kan stoppe ut en? .)

Jeg skulle gjerne ha hatt en hund (Rotweiler:-), men har desverre ikke tid og anledning til det som kreves.

Da er det lettere med katter siden de ikke krever like mye "personlig oppfølging" - og i hvert fall ikke hvis du har to.

Egentlig skulle jeg gjerne hatt begge deler - samtidig:-)

Men jeg får klare meg med bare katter så lenge jeg er i jobb - og da er Main Coon et selvfølgelig valg.

"Storebror" veier god over 8 kg nå, og "lillebror" har nådd 4 kg før han er 20 uker gammel:-) Bestefaren veier 12.....så det skal bli morsomt å se hvor stor han blir.

Godt med katter det går an å ta litt ordentlig i og "slåss litt med" :-)

Annonse

Gjest nickenick

Litt enig med deg der ; men heller mer for den litt mere elegante ; altså Dobermannen !

Rotweilwer kommer som nummer 2 her ;o)

Kroppsmessig og bevegelsesmessig (muskelspill) så er disse på topp. Men de mangler det litt 'søte' som dufinner hos retrieverene.

Pappa Bjørn

Labrador og Golden. Vi hadde et kull på den ene labradoren vår for endel år siden. Det var utrolig morro.

Skal jeg ha en litt mindre hund ville jeg hatt en Spaniel. Så har jeg dvergpincheren til Moder`n på besøk til tider. 2,6 kilo rent raseri, men skrekkelig morsom.

Annonse

Dobermannen er også en veldig flott hund - og kanskje min "nr. 2".

Men det som gjør at Rotweileren er nr. 1 for meg er ikke bare det fysiske, men også det "mentale". En hund som er "tryggere på seg selv" skal du lete lenge etter:-)

Dette er selvfølgelig også individuelt og avhengig av opplæring/miljø, men jeg tror det er svært få hunderaser som har et så godt gemytt som Rotweilerne.

Eller så har jeg bare vært veldig heldig med alle de jeg har "kjent"?

Jeg hadde blant annet en som var min store lekekamerat og "barnepasser" fra jeg var 3 til jeg var 10 år hver eneste sommerferie på hytta.

Det er kanskje mitt beste barneminne:-)

Jeg "kjente" også en av disse da jeg var barn, og den var farlig og folkestygg så jeg har aldri likt dem.

Jeg så verdens nydeligste collie her om dagen. Jeg trodde de bare var brune og hvite, men denne hadde også endel svart i pelsen. Nydelig var den :-)

De finnes i tre fargevarianter, faktisk.

Blue Merle, Black & Tan (trefarget), og Sobel&Hvit. Det er den siste som er den "typiske Lassie-fargen", altså lys gyldenbrun med hvit krage.

I tillegg finnes det en korthåret variant av collie,6 men den ser helt snodig ut:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...