Gå til innhold

Hva defineres som utro?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler du at din partner ikke ville likt at du møtte denne personen, så er et svik om du likevel gjør det, om ikke akkurat utroskap. Man SKAL kunne treffe venner over en kopp kaffe, -ogs når man har partner, ellers vil det ikke holde lenge. Men å oppsøke andre i smug, flirte etc. - det vipper over grensen, synes jeg.

Gjest ikke sign

Jeg mener at om man er sammen med en person skal man kunne stole på hverandre og være ærlige. Ikke holde ting skjult! Jeg mener man krysser grensen om man kysser en annen, ja. Går man lengre så er det også utroskap, selvsagt. Hvorfor kysse en annen om du har kjæreste?

Når du gjør noe du hadde misslikt sterkt at partneren din gjorde - eller du gjør noe som du vet partneren din ville misslikt sterkt (så fremt partneren din er "normal" - hvis ikke så bør du vel ikke ha vedkommende som partner..?), da kan det muligens defineres som utroskap.

Det er i hvert fall et godt utganspunkt for dine egne "vurderinger".

serendipity

Grensen for meg går ved det jeg selv ikke ville godtatt at min partner gjorde.

Selv ser jeg ingen betenkligheter i et kyss. Jeg kysser "mange" gutter. Men det kommer jo helt an på "settingen". Et nuss på munnen i "alles" påsyn er helt greit for meg. Om det skjer bak "lukkede" dører dvs. man må gjemme seg for å gi noen et kyss, så er det ganske mye mer suspekt.

Jeg er ikke sjalu av meg, og oppfatter også min partner som tolerant. Litt "frihet" må man ha for å ikke kveles mener nå jeg. Men som sagt så går grensen akkurat der man setter den selv!

Annonse

Gjest pep talk

Mange 'godtar' litt 'småklining' og tett dansing på fest. Godtar på den måten at forholdet ikke går over styr, uten at de akkurat er så fornøyd med at partneren gjør slikt.

Har venninner som mener kyssing med andre er helt ok. For partneren også altså. Jeg synes ikke det er HELT ok, men hadde vel ikke satt himmel og jord i bevegelse. Det en ikke vet har en ikke vondt av. Men la meg slippe og se det liksom. En får 'oppføre sg' når en er ute med partneren iallefall. En vet jo hvordan det foregår på feks julebord rundt omkring når aller er 'single' for kvelden!

Noen setter grensen først ved samleie. (Penetrering som en BB-ex så treffende sa det en gang i verden.)

Dette dilemmaet kommer an på hvor trygg en er på hverandre.

Noen synes det er verre at partneren er oppslukt verbalt av en annen en hel kveld, og ville heller foretrukket et raskt kyss og ferdig med det.

Vi oppfatter forskjellige ting som trusel tydeligvis.

Det skal veldig lite til før JEG blir urolig. Det er derfor jeg sier at 'skal du gjøre noe jheg ikke liker, så gjør det når jeg ikke er der'. Så hensynsfull kan en være mot hverandre. Jeg hadde ikke 'dødd' av at mannen min kysset andre, men jeg VIL ikke måtte sitte og betrakte det.

laguna1365380434

Utroskap er når du har sex med noen andre enn kjæresten.

Når det er sagt hadde jeg ikke nødvendigvis blitt mest sjalu for det..

Jeg hadde funnet det mye verre om typen likte personeligheten til en dame for godt, enn om han likte kroppen hennes..

Jeg skulle ikke hatt noe av noen slags ny, kvinnelig "sjelevenn".. Hadde han derimot kommet i fare for å feie over en snerten sak i fylla eller noe, tror jeg jeg kunne levd med det uten å føle meg spesielt truet..

Dessuten hadde jeg følt det som langt verre og mye mer utroskapsaktig om han hadde hatt sex med en stygg dame enn med en pen..

Den atraktive damen har jo åpenbare "der og da" kvaliteter.. En stygg dame hadde derimot plaget meg natt&dag, fordi jeg ikke hadde kunnet forstå hvorfor han ønsket å ha sex med henne.. Jeg hadde tolket dit at hun enten hadde andre og mer truende kvaliterer, eller så hadde jeg tatt det som en personelig fornærmelse mot mitt sexapeal..

Og det er vel slik jeg gradsdefinerer utroskap.. Men jeg møter ikke alltid forståelse for den..:o)

Utroskap er når du har sex med noen andre enn kjæresten.

Når det er sagt hadde jeg ikke nødvendigvis blitt mest sjalu for det..

Jeg hadde funnet det mye verre om typen likte personeligheten til en dame for godt, enn om han likte kroppen hennes..

Jeg skulle ikke hatt noe av noen slags ny, kvinnelig "sjelevenn".. Hadde han derimot kommet i fare for å feie over en snerten sak i fylla eller noe, tror jeg jeg kunne levd med det uten å føle meg spesielt truet..

Dessuten hadde jeg følt det som langt verre og mye mer utroskapsaktig om han hadde hatt sex med en stygg dame enn med en pen..

Den atraktive damen har jo åpenbare "der og da" kvaliteter.. En stygg dame hadde derimot plaget meg natt&dag, fordi jeg ikke hadde kunnet forstå hvorfor han ønsket å ha sex med henne.. Jeg hadde tolket dit at hun enten hadde andre og mer truende kvaliterer, eller så hadde jeg tatt det som en personelig fornærmelse mot mitt sexapeal..

Og det er vel slik jeg gradsdefinerer utroskap.. Men jeg møter ikke alltid forståelse for den..:o)

"Utroskap er når du har sex med noen andre enn kjæresten."

Det finnes de som har sex med andre enn partneren uten at de selv eller partneren definerer dette som utroskap.

Ergo - du kan ikke definere utroskap slik du gjør.

laguna1365380434

"Utroskap er når du har sex med noen andre enn kjæresten."

Det finnes de som har sex med andre enn partneren uten at de selv eller partneren definerer dette som utroskap.

Ergo - du kan ikke definere utroskap slik du gjør.

jo, jo selvfølgelig.. alle lager sine egne spilleregler..

I min verden er det vanlig at grensen går der.. Kaffekopper har jeg ikke hørt noen reagere på noengang..

Jeg svarte vel på hvordan jeg ville definere utroskap - selv om det kanskje ikke kom klart frem..

Jeg ville ansett at typen hadde vært utro om han hadde hatt seg med en annen dame, selvom jeg ikke ville oppfattet det som verdensundergang..

jo, jo selvfølgelig.. alle lager sine egne spilleregler..

I min verden er det vanlig at grensen går der.. Kaffekopper har jeg ikke hørt noen reagere på noengang..

Jeg svarte vel på hvordan jeg ville definere utroskap - selv om det kanskje ikke kom klart frem..

Jeg ville ansett at typen hadde vært utro om han hadde hatt seg med en annen dame, selvom jeg ikke ville oppfattet det som verdensundergang..

Jeg har ikke lest de andre innleggene du skrev over, så du ordla deg vel bare feil i akkurat det jeg leste ...

Uansett - nå er det ikkeno problem :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...