Åsemor Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Noen som har operert ut visdomstenner og har en ca-pris å gi meg? Koster det mye mer enn å trekke en visdomstann? Koster det mer å operere ut visdomstann hos kjevekirurg enn hos vanlig tannlege? 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Mener den totale prisen jeg betalte var ca 1700 kroner for å operere ut visdomstann hos kjevekirurg i 1999. (Inkludert spesialrøntgen, mye bedøvelse OG vival ;-)) 0 Siter
soleil Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Jeg sa jeg hadde sinnsykt skrekk for å trekke tennene og fikk trekt alle 4 på sykehuset under narkose. Det var gratis, ellers betalte jeg en egenandel, men jeg var under 18, da. 0 Siter
fresja Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Jeg tror vi får dekket en del av trygdekontoret når vi trekker/opererer visdomsjeksler. Det vet i så fall tannlege/trygdekontor. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Skrevet 13. mai 2003 Jeg tror vi får dekket en del av trygdekontoret når vi trekker/opererer visdomsjeksler. Det vet i så fall tannlege/trygdekontor. Ah, kjekt å vite. Skal spørre tannlegen. Skal nemlig trekke den ene visdomstanna og operere ut en annen... Skattepengene får nok bein å gå på uansett hvor mye tannlegen koster.... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Min visdomstann kostet 600 kr å trekke. jeg trakk den i august, ikke var det vondt heller.. Hos vanlig tannlege..) 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Skrevet 13. mai 2003 Min visdomstann kostet 600 kr å trekke. jeg trakk den i august, ikke var det vondt heller.. Hos vanlig tannlege..) Ok. Skal trekke den ene og operere ut den andre. Regner med at operasjonen er litt dyrere, men nå har jeg noe å gå ut fra iallefall. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Jeg tror jeg betalte 2-3000 for å operere ut to og trekke de to andre. Operasjon hos kjevekirurg dekkes til en stor grad av folketrygden. Det var de to som "bare" måtte trekkes som kostet flesk. Ironisk nok, for det var gjort på maks 10sek per tann.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Ok. Skal trekke den ene og operere ut den andre. Regner med at operasjonen er litt dyrere, men nå har jeg noe å gå ut fra iallefall. Ja det koster vel en del mere.. Men det var ikke så jævlig å trekke som enkelte påstår.. det bare knaket litt.. Hvorfor må du operere den ut? Kinkig rotstilling eller noe sånt? Uansett, du får ha lykke til hos tannlegen! ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Skrevet 13. mai 2003 Ja det koster vel en del mere.. Men det var ikke så jævlig å trekke som enkelte påstår.. det bare knaket litt.. Hvorfor må du operere den ut? Kinkig rotstilling eller noe sånt? Uansett, du får ha lykke til hos tannlegen! ) Fordi den ikke har kommet fram, ligger halvveis under tannkjøttet. Han kikka på røttene på røntgenbildene, men jeg veit ikke om det hadde noe med saken å gjøre. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Ah, kjekt å vite. Skal spørre tannlegen. Skal nemlig trekke den ene visdomstanna og operere ut en annen... Skattepengene får nok bein å gå på uansett hvor mye tannlegen koster.... Vi kan jo håpe at det er bedre refusjonsordninger fra trygdeetaten nå. Da jeg opererte ut tror jeg at det kun var en 300-400 kroner av beløpet som ble refundert fra folketrygden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.