sandra1365380284 Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Jeg har aldri stekt ris før, men hadde tenkt å prøve nå...hvordan går du frem? En plass står det at risen skal ligge 30 min i lunka vann før du har den på stekepanna. Hvordan gjør dere det? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Aner ikke hvordan det skal gjøres sånn profesjonellt, men jeg pleier av og til å hive kald kokt ris i stekepanna og frese det i olje sammen med litt mais og/eller paprika. Nammis. 0 Siter
sandra1365380284 Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Skrevet 13. mai 2003 Aner ikke hvordan det skal gjøres sånn profesjonellt, men jeg pleier av og til å hive kald kokt ris i stekepanna og frese det i olje sammen med litt mais og/eller paprika. Nammis. Ok, det kan jeg jo prøve Takk skal du ha! 0 Siter
En_Mamma Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Stekt ris blir typisk laget av reste-ris. Kok ris som vanlig. Stek tilbehøret; reker, erter, skinke, paprika etc, tilsett risen og stek alt litt sammen så det blir varmt og blandet. Serveres med soyasaus. 0 Siter
Gjest annette Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Ok, det kan jeg jo prøve Takk skal du ha! ps!du får kjøpt ferdige bokser med blanding av mais og rød paprika på Rema 1000.Så vet du det til en annen gang :)Man kan ha oppi krydder også(karri.feks),kylling,ananas osv 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Stekt ris blir typisk laget av reste-ris. Kok ris som vanlig. Stek tilbehøret; reker, erter, skinke, paprika etc, tilsett risen og stek alt litt sammen så det blir varmt og blandet. Serveres med soyasaus. Dæh! Så jeg gjør det riktig altså? Du store verden. ) 0 Siter
En_Mamma Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Dæh! Så jeg gjør det riktig altså? Du store verden. ) Riktigere enn du selv aner ja 0 Siter
Vincent Skrevet 13. mai 2003 Skrevet 13. mai 2003 Du har fått utmerkede tips - jeg vil kun tilføye et par ting: bruk gryte/kjele/kasserolle i stedet for panne når du føler ting er varmt nok (IKKE reker) - kakk et (rått) egg eller tre oppi. Rør - som en "gal" etter et minutt eller så. Så kan du ha i reker - om du har. La de såvidt bli varme - og servér. Husk godt salt på bordet. (Kun Maldonsalt duger til bordsalt) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.