Gå til innhold

Hva gjør jeg med venninna mi?

Anbefalte innlegg

Gjest lis@bet

Er vel egentlig ikke så mye jeg kan gjøre. Hun har vært bestevenninna mi i snart 15 år (vi er 26), og her er saken:

Hun har vært sammen med en fyr i ca et år. De har hatt det utrolig bra sammen, men nå har han plutselig funnet ut at han ikke vet hva han vil, derfor har de pause (det er ikke slutt.) Min venninne har hittil vært den som har dumpet den andre i sine parforhold, så dette er litt nytt for henne..

Hun har dessuten ikke vært trofast i de andre forholdene, men med han siste har hun det. Og hun påstår at hun vil vente til han har bestemt seg for hva han vil, for hun elsker ham så mye.

Hun er ei jente med enormt høy stolthet, så å gå slik "på gress" sier en del om hvor glad hun er i ham.

MEN. Nå var vi ute og tok noen deppe-øl i går kveld, og hun ble full som vanlig. Og da kikker hun rundt seg etter kjekke menn - som vanlig. Jeg prøvde å banke inn i huet hennes at om hun er utro nå så mister hun _hvertfall_ kjæresten. Det er jo det dummeste hun kan gjøre hvis hun ønsker å bli ordentlig smmen med han igjen!

Til ingen nytte. Jeg kan jo ikke dra henne hjem etter håret heller, hun er ei voksen, intelligent (i edru tilstand) jente som bestemmer over seg selv. Så jeg gikk hjem, orket ikke sitte der med ei dritings venninne som er faen så sta, og se henne gjøre kur til den ene etter den andre.

Jeg vet også at hun kommer til å være skamfull og klage til meg over hvor dum hun er. Problemet er nemlig at hun VET så godt hva hun gjør, men likevel følger hun impulsene mer enn fornuften .. Vet ikke om det ble noe tull på henne i går kveld, men jeg regner nesten med det.

Hva skal man si til slike håpløse tilfeller??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104924-hva-gj%C3%B8r-jeg-med-venninna-mi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun kommer til deg å klager, og bærer seg, så si rett ut at hun kan takke seg selv. Dvs. hvis hun har gjort noe annet enn å flørte for å trøste seg selv.

Pause tyder forresten på at typen hennes ikke er så veldig interessert i henne, og du skal ikke se bort ifra at han er ute å snuser etter andre. Du kjenner vel kanskje til hvordan han er, men pause tyder aldri på noe godt.

Når det er sagt, syntes jeg ikke venninna di høres så veldig smart ut - som du skal ha det til. Når hun vet hvordan hun blir i fylla, for det regner jeg med at hun gjør? Så går man ikke ut og drikker trøstepils, og gjør dumme ting - hvis hensikten er å få typen tilbake.

Du burde kanskje ha avstått fra å bli med henne du også?

Gjest lis@bet

Hvis hun kommer til deg å klager, og bærer seg, så si rett ut at hun kan takke seg selv. Dvs. hvis hun har gjort noe annet enn å flørte for å trøste seg selv.

Pause tyder forresten på at typen hennes ikke er så veldig interessert i henne, og du skal ikke se bort ifra at han er ute å snuser etter andre. Du kjenner vel kanskje til hvordan han er, men pause tyder aldri på noe godt.

Når det er sagt, syntes jeg ikke venninna di høres så veldig smart ut - som du skal ha det til. Når hun vet hvordan hun blir i fylla, for det regner jeg med at hun gjør? Så går man ikke ut og drikker trøstepils, og gjør dumme ting - hvis hensikten er å få typen tilbake.

Du burde kanskje ha avstått fra å bli med henne du også?

Problemet er nettopp det at hun _er_ vanvittig intelligent - overfor alt annet enn sin egen oppførsel. Og hun vet det så godt.

"Når hun vet hvordan hun blir i fylla, for det regner jeg med at hun gjør? Så går man ikke ut og drikker trøstepils, og gjør dumme ting - hvis hensikten er å få typen tilbake."

Nemlig. Det er det som er så utrolig latterlig. Men hun forbeholder seg retten til å gjøre som hun vil. Og er også fullt klar over at det vil få konsekvenser.

"Du burde kanskje ha avstått fra å bli med henne du også?"

Jeg avstår ikke fra å treffe min bestevenninne som er i tårer etter at kjæresten har satt henne på vent. Hun hadde drukket øl uansett, det er ikke noe jeg kunne fått henne fra.

Som du kanskje skjønner, hun er individualist til fingerspissene, og vet så godt hva som er dumt å gjøre - likevel følger hun impulsene. Sta og stolt, hun har alltid vært sånn. *sukk*.

Gjest ikke signatur

Hun må da bli voksen, og om hun blir ute av kontroll når hun drikker så må hun drikke mindre. Et par øl for kosen. Det burde hun klare. Og er hun glad i denne gutten skulle hun ikke flørte med andre, langt mindre være utro!! De må jo stole på hverandre og være ærlige. Hva om han hadde oppført seg slik mot henne? Snakk med venninnen din; si hun kan ikke oppføre seg slik. Om dere skal ut, hva med å gå på kino først så hun ikke rekker å bli så dritings? Eller nytter ikke det? Hun har selvsagt lov til å se på andre gutter, men ikke kline med dem.

Gjest lis@bet

Hun må da bli voksen, og om hun blir ute av kontroll når hun drikker så må hun drikke mindre. Et par øl for kosen. Det burde hun klare. Og er hun glad i denne gutten skulle hun ikke flørte med andre, langt mindre være utro!! De må jo stole på hverandre og være ærlige. Hva om han hadde oppført seg slik mot henne? Snakk med venninnen din; si hun kan ikke oppføre seg slik. Om dere skal ut, hva med å gå på kino først så hun ikke rekker å bli så dritings? Eller nytter ikke det? Hun har selvsagt lov til å se på andre gutter, men ikke kline med dem.

Det er nettopp dette jeg forteller henne.. Og hun vet det godt.

Likevel gjør hun det. Og det er _der_ problemet ligger.

Annonse

Gjest lis@bet

La henne være håpløs, så lenge det ikke går utover deg. Det er hennes underliv..

Redd jeg må det.. Selv om det går jo på en måte utover meg også, hun er jo min aller beste venninne som jeg er fryktelig glad i.

Kan visst bare støtte henne uansett hva hun måtte finne på, selv om jeg ikke er enig i hennes valg.... Ellers mister jeg henne, og det vil jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...