Gjest mommi Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Jeg fikk sykepenger i april-mai ifjor.Får jeg feriepenger for det i år? Når? Hvordan regne ut hvor mye jeg skal ha? 0 Siter
tigertrollet Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Mener å huske det er 48 dager man maks får feriepenger av sykepenger (uten å ha sjekket med lovteksten) uansett hvor mange måneder man har vært sykemeldt. Utbetales normalt i juni. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Dette er klippet fra trygdeetatens web-side om vanlige spørsmål: ""Jeg har fått utbetalt sykepenger fra folketrygden. Har jeg rett til feriepenger og når blir feriepengene utbetalt, eventuelt kan jeg få forskudd?" Svar: Arbeidstakere har rett til feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret med 10,2 % av sykepengene. For arbeidstakere som har fylt 59 år før 1. september i opptjeningsåret er det 12,5 % av sykepengene.Utbetaling av feriepenger skjer i andre halvdel av mai måned etter opptjeningsåret og kommer automatisk.Som hovedregel utbetales det ikke forskudd på feriepenger. Her føres det en streng praksis. Unntak kan bare gjøres i spesielle tilfeller, for eksempel ved oppgjør av dødsbo." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.