Gå til innhold

drikke til spekemat

Anbefalte innlegg

Gjest kosemus
Skrevet

Vi skal spise spekemat og potetsalat på 17-mai. Men hva skal jeg servere av drikke? Øl eller passer det med vin???

Skrevet

Øl hadde jeg villet foretrukket , men jeg vil gjette at noen vil ha både rødvin og hvitvin. Ta litt av hvert. Kanskje vurder litt ut fra hva du tror gjestene drikker mest av sånn til vanlig.

Pappa Bjørn
Skrevet

Det som er korrekt er akkevit og øl. Hva den enkelte liker er noe helt annet.

Skrevet

Kefir er nå det som smaker best til, men det ser nok unektelig litt dumt ut i selskap :-)

Øl, og vin er ok.

Skrevet

Øl og en kvass en er vel det som er "riktig" Jeg hadde kjøpt inn litt hvitvin også, siden jeg ikke liker øl selv

Skrevet

Øl og snaps.

Vin hører ikke hjemme til salt spekemat.

Pappa Bjørn
Skrevet

Kefir er nå det som smaker best til, men det ser nok unektelig litt dumt ut i selskap :-)

Øl, og vin er ok.

En 95 årgang kanskje? Sabla gode klumper det året.*L*

Skrevet

Øl.

Det finnes også en tørr sherry som egner seg glimrende til saltmat, den heter Tio Pepe. Kan drikkes som (hvit-)vin. Kjekk dersom du ønsker noe alternativ til øl!

Skrevet

En 95 årgang kanskje? Sabla gode klumper det året.*L*

Sparker i ræva!:-)

Kefir er godt det altså, men du har kanskje ikke skjønt at du skal riste på kartongen ;)

Jeg skrev nå hva jeg syntes er godt ved siden av, men jeg har rar smak, det er sant det:)

Gjest spretten
Skrevet

Skikkelig vikingmjød. Mørkt og sterkt. Spis med hendene, gnag på skinkebeina. Felegnikk og springar attåt.

Tjolahopp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...