Gå til innhold

Drikker du/dere på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Og hvor mye? Tar du et glass vin til maten, eller starter du med pils kl. 12 og fortsetter ut kvelden til du slokner? (Og har du barn?)

Jeg møter familien i byen 10.30, drar søstern ut av barnetoget, setter oss en plass og spiser litt og tar noen pils.. Så møter vi (sambis og jeg) noen venner og spiser litt til og fester til vi har fått nok..

Pleier å bli litt bedugget utover dagen som regel, men ikke dritings da..

Hva med dere? Synes jeg ser drita foreldre (særlig fedre, ikke for å være slem nå altså) med barna sine i byen hvert år, og synes det er utrolig trist! Hadde jeg hatt barn hadde jeg nok holdt meg edru, kanskje drukekt litt vin eller en pils. Men det tar seg dårlig ut når foreldra sjangler rundt, mens unga subber etter med flagget i bakken og is i ansiktet.

Så hvordan er dine drikkevaner den 17. mai?

Ha en hyggelig feiring alle sammen! Drikk med måte ; )

Skrevet

Drikker ikke 17 mai.. Den dagen er barnas dag..

Synes forresten ikke 17 mai er det samme lenger etter at jeg flyttet til byen..

Toget går mye tidligere og aktivitetene på skolen er mye dårligere enn da jeg var lita.. Pluss at kl to er de også ferdige..

Lang dag igjen for oppspilte barn ennå da, men har planene klare for resten av dagen også..

:o)

Skrevet

Før jeg/vi fikk barn, så ble det vel tatt et par pils utpå kvelden, men ikke noe mer enn det.

Nå når vi har barn, så holder jeg meg til brus/kaffe/te

Skrevet

Verken den dagen, eller andre dagar...

Føler ikkje behov for kunstig stimuli for å ha det gøy..

(bortsett fra kaffi da..)

Ha ei fin feiring!

mvh

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Før vi fikk barn hendte det vi festet den 17, men oftest ble det en fest 16. mai. Er enig med deg, fulle foreldre på dagen 17. mai er _veldig_ trist.

mariaflyfly
Skrevet

Før vi fikk barn, dro vi gjerne til byen med venner og tok et par øl. I tillegg var det gjerne fest på kvelden.

Etter vi fikk barn, tar vi et par øl til grillmaten på kvelden.

Skrevet

Jeg drikker svært sjeldent på 17 mai. Jeg drikker aldri før på ettermiddagen i tilfelle og da er det bare snakk om ett glass eller to med øl eller vin til maten.

Fyll denne dagen har jeg ikke sansen for, på grunn av barna.

Nå kan jeg jo nevne at jeg er veldig måteholden med alkohol ellers i året også og har ikke vært full på ca. 15 år. Men jeg drikker det meste, men med måte.

Skrevet

Drikker ikke så mye i det hele tatt jeg. Og jeg er helt enig med deg. Å se stakkars unger sammen med bedugga foreldre skjærer i hjertet! Men jeg ser ikke noe galt i at foreldrene tar seg en øl, eller en drink så lenge de kan kontrollere seg og holde det til den ene. Jeg syns det er viktig å være forbilder for barna.

Unger er veldig vare for foreldrenes alkoholpåvirkning. De merker det på oss før vi merker det på oss selv. Og da mener jeg...hva i all verden er vitsen?? Vi vil jo ikke gjøre ungene våre utilpass uansett om det er 17. mai eller ikke. Og dersom trangen til å ta den tredje og fjerde pilsen eller drinken veier tyngre enn hensynet overfor barna - ja da ser jeg det som et alkoholproblem faktisk!

Og uansett....SÅ godt smaker det jo ikke!! og så går det jo an å drikke alkoholfritt også!

Her i huset passer vi i alle fall på at ungene er på overnatting borte hos besteforeldre etc. dersom vi skal på fest og har planer om beduggelse :)

Skrevet

Jeg og sambisen tar en øl eller et glass vin til maten, det er alt. Vi har barn, så vi drikker oss selvfølgelig ikke fulle på 17 mai. Kan heller ikke si at jeg noen gang har sett fulle foreldre ute på 17 mai sammen med barna sine. Det er kanskje bare i byen foreldrene er sånn? Vi her ute på bondelandet er nok litt mer omsorgsfulle, ja, det er nok sånn det er. ;-)

Skrevet

Jeg og sambisen tar en øl eller et glass vin til maten, det er alt. Vi har barn, så vi drikker oss selvfølgelig ikke fulle på 17 mai. Kan heller ikke si at jeg noen gang har sett fulle foreldre ute på 17 mai sammen med barna sine. Det er kanskje bare i byen foreldrene er sånn? Vi her ute på bondelandet er nok litt mer omsorgsfulle, ja, det er nok sånn det er. ;-)

Ja, Jane, det er sånn det er ;-)

Vi som bor i byen, skal drikke som vanlig - det er jo lørdag, og da drikker vi oss ALLTID dritings. Men siden det er 17. mai har vi en god grunn for å starte tidligere enn vanlig.

Eneste gangen jeg har sett mange berusede personer 17. mai, var det året jeg var med på den norske feiringen i Spania (Benidorm-området). Men også her var det variasjoner. Antakelig var det de som opprinnelig kom fra bondelandet som var edru.

Skrevet

Jeg tror det at de som drikker seg full på 17. mai, samtidig som de har små barn, ikke svarer i denne tråden...Ikke så lett å forsvare det, nei, verken for seg selv eller andre.

Vi pleier å spise lunch hos svigers, de sereverer rødvin til maten, da tar jeg gjerne et glass, etterpå går vi på arrangement på skolen, tanken på meg ravende rundt i bunaden, dritings, på skoleplassen, er ikke så fristende: så, nei, jeg drikker lite på 17. mai.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke drukket på dagen nei. Men har tenkt å drikke litt vin sammen med venninnen min etter barnetoget. Vi tar den på verandaen mens ungene er ute og leker. Kjempekjedelig dag forøvrig. Ungene gleder seg og så skjer det ingenting.

serendipity
Skrevet

Drikker vin til maten, griller ofte med neboer eller venner sånn kl. 18.00. Og så blir det kanskje litt mer utover kvelden når barna er i seng.

Før vi fikk barn tok vi ofte en pils eller tre etter barnetoget sammen med venner.

Men dette er ikke en fyllefest dag. Er jo liksom barnas dag.

Gjest ikke sign
Skrevet

Jeg drikker ikke, nei. Mannen min tar seg nok en øl eller to om kvelden. Vi har barn. Før jeg fikk mann/barn festet jeg helst 16.mai, og var ikke helt i form 17.mai.... Kjedelig, men sant.

Skrevet

Ja, Jane, det er sånn det er ;-)

Vi som bor i byen, skal drikke som vanlig - det er jo lørdag, og da drikker vi oss ALLTID dritings. Men siden det er 17. mai har vi en god grunn for å starte tidligere enn vanlig.

Eneste gangen jeg har sett mange berusede personer 17. mai, var det året jeg var med på den norske feiringen i Spania (Benidorm-området). Men også her var det variasjoner. Antakelig var det de som opprinnelig kom fra bondelandet som var edru.

Lørdag????

Skrevet

Lørdag????

Du har selvfølgekig helt rett. Sånn er det når man har kalender som starter uka på søndag, og avslutter på lørdag (S for saturday).

Jeg skal uansett jobbe den 18 mai, så det blir ikke så mye. 3-4 øl.

Skrevet

Lørdag????

Ja, her hvor jeg bor, faller 17. mai på en lørdag i år :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...