Gå til innhold

Din erfaring med hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hormonspiral kan sitte i fem år. Således er det en rimelig prevensjonsform, som man kan glemme straks den er satt inn. Mange opplever småblødninger over tid de første månedene, men så kan mensen forsvinne enten helt eller minske veldig.

Den er effektiv og virker som prevensjonsmiddel straks den er satt inn. Ingen "ventetid" altså.

Hormonspiralen koster vel mellom 1200-1300 kr, men som sagt, den kan sitte i hele 52 år.

Hormonspiral kan sitte i fem år. Således er det en rimelig prevensjonsform, som man kan glemme straks den er satt inn. Mange opplever småblødninger over tid de første månedene, men så kan mensen forsvinne enten helt eller minske veldig.

Den er effektiv og virker som prevensjonsmiddel straks den er satt inn. Ingen "ventetid" altså.

Hormonspiralen koster vel mellom 1200-1300 kr, men som sagt, den kan sitte i hele 52 år.

Den kan ikke sitte i 52 år !! Det var 5 år jeg mente, så klart! *he-he*

Wow ! 52 år ! Det kaller jeg billig prevensjon ja.

Annonse

Bare gode erfaringer! Det var litt vondt å sette den inn, livmoren trakk seg sammen, akkurat som ved sterke menstruasjonssmerter.

Men etter det, var det bare fryd og gammen, har aldri menstruasjon, vil ikke høre på dem som sier at kroppen har "godt av" mensen..Tror mer på legen min..

Jeg hadde den første i syv år, før jeg byttet den ut. "Glemte" hele greien..

Lykke til!

mvh

Gjest har også hormonspiral

Bare gode erfaringer! Det var litt vondt å sette den inn, livmoren trakk seg sammen, akkurat som ved sterke menstruasjonssmerter.

Men etter det, var det bare fryd og gammen, har aldri menstruasjon, vil ikke høre på dem som sier at kroppen har "godt av" mensen..Tror mer på legen min..

Jeg hadde den første i syv år, før jeg byttet den ut. "Glemte" hele greien..

Lykke til!

mvh

Vet du hvordan det virker på kroppen å ikke ha mensen?

Vet du hvordan det virker på kroppen å ikke ha mensen?

Tror ikke det har noe å si. Jeg hadde ikke mensen da jeg brukte p-pillen Synfase. Legen sa ingenting på det, tvertimot. Det var bare bra for meg, fordi da slapp jeg å ha så lav blodprosent. Har aldri hatt så fin blodprosent jeg, som da jeg brukte den pilla.

Gjest har også hormonspiral

Tror ikke det har noe å si. Jeg hadde ikke mensen da jeg brukte p-pillen Synfase. Legen sa ingenting på det, tvertimot. Det var bare bra for meg, fordi da slapp jeg å ha så lav blodprosent. Har aldri hatt så fin blodprosent jeg, som da jeg brukte den pilla.

Skal ikke kroppen kvitte seg med eggene? (Er det ikke det som skjer når man har mensen?)

"Hvor lang tok det før den virket?" Jeg fikk beskjed om ikke å ha samleie de første 10 dagene etter innsetting, men det var på grunn av infeksjonsfaren, den er sikker fra første dag.

"Hvordan er mensen din nå?" Jeg hadde småblødninger de 3 første mnd og etter det hadde jeg bittesmå menser med et par mnds (?) mellomrom, men det var så lite at det holdt lenge med disse kombinerte truseinnlegg og bind-greiene.

"Hvor lenge kan man ha den?" 5 år.

"Andre ting?" Den hemmer eggløsning og kan dermed også dempe sexlysten. Den gjorde det hos meg, men alikvel følte jeg at jeg var mer lett-tent med spiralen enn på p-pillen.

Spiral anbefales helst til de kvinner som har fått minst 1 barn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...