Gjest Raffine Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Jeg har eksamen, men klarer ikke å motivere meg for å lese. Har allerede hatt tre, som gikk dårlig, nettopp av mangel på motivasjon. I fjor var jeg toppmotivert, leste hele dagen, og fikk også karakterer deretter. I år kommer det til å gå mye, mye verre..... Uff.. I dag har jeg stort sett sittet foran pc-en og sløvet, og nå er det fotball på TV. Jeg må skjerpe meg, men hvordan?? 0 Siter
soleil Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Hva med å bestemme deg for at du må lese i en time før du kan få en halvtime fri til å gå en tur, slappe av foran tv'n.. kose deg med avisen, skravle i telefonen etc. Å løse oppgaver er litt mer spennende enn å lese, syns jeg.. Hva om du finner fram oppgaver til det du leser om på skolen eller på nettet, eller får en lærer til å lage noen oppgaver til deg? Lykke til på examen! 0 Siter
Gjest Raffine Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Hva med å bestemme deg for at du må lese i en time før du kan få en halvtime fri til å gå en tur, slappe av foran tv'n.. kose deg med avisen, skravle i telefonen etc. Å løse oppgaver er litt mer spennende enn å lese, syns jeg.. Hva om du finner fram oppgaver til det du leser om på skolen eller på nettet, eller får en lærer til å lage noen oppgaver til deg? Lykke til på examen! Skal gjøre oppgaver ja, men føler det er best å ha litt bakgrunnskunnskaper først! I morra skal jeg begynne tidlig, og unne meg slike pauser som du sier. Så skal sambo få lov til å gjemme en eller annen kabel for meg slik at jeg ikke kommer inn på internett. Kanskje han skal gjemme en ledning fra tv`n også? Det som irriterer meg er at jeg tok eksamen så alvorlig i fjor, men i år driter jeg liksom i det. Gikk inn på sida som viser fjorårets resultater, for å kanskje bli litt mer motivert, men neida... 0 Siter
Zirine Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Du reiser deg opp, slår av tv'en og skrur av pc'en, så enkelt er det. Det er bare å bestemme seg og har du bittelitt selvkontroll så klarer du det hvis du vil. 0 Siter
fresja Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Kanskje du kan få tak i gamle eksamensoppgaver som du kan trene på. Noen foretrekker å lese andre steder enn hjemme. Hjemme finner man så mye å hefte seg av med, både PC og TV, som du nevner, og sikkert andre ting også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.