Gå til innhold

Jeg føler meg urettferdig behandlet.

Anbefalte innlegg

Gjest bcdefg

Jeg har vært sykemeldt lenge, og nå har jeg hatt møte med attføringskonsulenten og rektor på skolen hvor jeg jobber. Rektor kommer med påstander om at jeg ikke duger som lærer og jeg føler meg til de grader urettferdig behandlet. Hun har ikke lagt fram noen dokumentasjon, hun sier at noen har sagt noe. Jeg vet ikke hvem som har sagt hva. Jeg har sagt at jeg vil gå videre med dette og at jeg finner meg ikke i det. Tillitsvalgt var tilstede og fagforeningen kommer til å jobbe med dette. Jeg har vært mye syk og er klar over at jeg ikke har vært den samme som før. Jeg har lang fartstid fra skolen og i min villeste fantasi ville jeg aldri ha trodd at jeg skulle oppleve noe i denne retningen. Selvtilliten er på null i øyeblikket og jeg føler meg helt alene i verden. Jeg har drevet med videreutdanning i sykemeldingsperioden og har høy universitetsutdanning fra før. Jeg står midt i livet, og nå føler jeg at de prøver å få meg til å sette meg på et sentralbord eller gå på datakurs, noe jeg hardnakket har nektet.

Jeg har hatt kollegaer på besøk i sykemeldingsperioden, og en av dem er blitt en av mine beste venninner siden hun også er sykemeldt. Jeg har jobbet kort tid på denne skolen og når rektor begynner med de påstandene om at andre lærere har sagt føler jeg at de må ha sagt noe som jeg ikke vet. Jeg føler sterkt at noe foregår bak ryggen på meg som jeg ikke forstår og ikke har oppfattet. Jeg føler at jeg må ha mistet selvinnsikten og at jeg kan ikke duge til noen ting. Er dette enestående tilfelle, eller er dette noe flere havner i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105167-jeg-f%C3%B8ler-meg-urettferdig-behandlet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke bare la rektor sitte og komme med slike svevende påstander. Herregud menneske, forlang å få vite KONKRET hva som er sagt! Vil ikke rektor ut med noe mere spesifikt enn "noen har sagt noe, du duger ikke som lærer", så kan du saksøke rævva av vedkommende.

Ikke sitt som et fjols og ta i mot sånt. Reis deg opp og slå neven i bordet!!

Gjest om du kan nå!!

Du skal ikke bare la rektor sitte og komme med slike svevende påstander. Herregud menneske, forlang å få vite KONKRET hva som er sagt! Vil ikke rektor ut med noe mere spesifikt enn "noen har sagt noe, du duger ikke som lærer", så kan du saksøke rævva av vedkommende.

Ikke sitt som et fjols og ta i mot sånt. Reis deg opp og slå neven i bordet!!

Begynn å jobbe igjen og vis dem at du er en god lærer!

Dette er ikke noe enestående og i disse tider hvor det blir mer og mer arbeidsledighet vil de som er syke bli skviset ut. Ingen arbeidsgiver er interessert i å ha en som er mye borte i arbeid når de kan få noen som er oppegående og friske.

Synd men sant. Jeg har selv blitt skviset fra kommunal stilling men for meg var det greit selv om jeg helst ville ha bestemt det selv. Jeg fikk nemlig helt sjokk med en gang. Jeg hadde kun hatt en lang sykemeldingsperiode og ble skviset etter 12 dager tilbake på jobb. Og jeg lover, jeg gjorde ikke en dårlig jobb.

Annonse

Gjest bcdefg

Så du blir ikke værende der du var?

Nei, jeg har legeattest på at forholdene der har gjort meg syk. Rektor har tenkt å diskutere med legen om det er etisk riktig å skrive det i en attest. Jeg er ansatt i kommunen og de har tatt konsekvensen og skal finne et annet arbeidssted til meg. Det var resultatet av møtet.

hare1365380455

Nei, jeg har legeattest på at forholdene der har gjort meg syk. Rektor har tenkt å diskutere med legen om det er etisk riktig å skrive det i en attest. Jeg er ansatt i kommunen og de har tatt konsekvensen og skal finne et annet arbeidssted til meg. Det var resultatet av møtet.

Lykke til videre, håper du får en ny jobb du trives i!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...