Gå til innhold

psoreasis i muskelfester? , vonde ledd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg her en ung mann på 31 år, som har hatt psoriasis sidne jeg var 14 år. Jeg har hatt vekslende mengde, fra skorper til små rød irriterende flekker. Alle flekkene er små og er spredd i mindre klynger. Dette pleier jeg med medikamenter (apotekets bade olje, Daivonex flytende og Dermovat flytende. M.mer)

Hel siden jeg har vært liten har jeg hatt knirkende og knakende ledd. Det begynte egentlig i hendene (tomlen) Og har spredd seg sakte til andre ledd, som for eksempel. Begge knær, ankler, håndledd og nå sist (og verst) nakken.

Det sistenevnte har vært så vondt at jeg har måtte bruke alle mye metoder for å få dagene til å gå. Da metoder som, massasje osv. dette har gitt en kortvarig men litt virkende effekt.

Men hvis jeg er ute og går tur eller handler, får jeg 2 veldig ømme knær.

Jeg ble av min hud lege (Per Thune) henvist til Hans Petter Vatne , en spesialist/”revatolog” . Der tok vi blodprøver og røntgen for å se om et var noe Psoriasis Artritt, men han fant (heldigvis) ikke noe der. Han ”konkluderte” i at det jeg hadde var med stor sikkerhet Psoriasis i muskel festene. Og at psoriasisen genererte ”betennelser” i muskelfestene.

Når det gjaldt behandlinger, fantes/fins det ikke noen medisin for dette, men man kunne forebygge smerter og betennelse med Diverse medikamenter, som for eksempel: IBUX.

Jeg har aldri hørt om dette med Psoriasis i muskelfestene så jeg lurte litt om det finner noe mer informasjon om dette?

Når det gjelder knekking og knaking er dette en meget ubehagelig ting, det er ømhet i musklene, og jeg lurer på om det fins noen ting jeg kan gjøre for å sjekke ut hva dette ”egentlig” er og/eller om det fins noen behandlings form mot slikt.

Håper noen kan gi meg noen råd på hva jeg kan gjøre videre. (hvilken lege, sted, medikamenter, linker, osv)

Vennlig hilsen

Eddie

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...