Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at Dol som nettforum for et såpass utrolig bredt spekter av helsespørsmål o.a. samt den (nesten) like viktige sosiale biten vil kunne inkludere så mange hvis alle måtte oppgi telefonnr. el.l.

Er litt usikker på kutyme rundt omkring i andre foraer?

Litt av poenget med nettet kan man jo si, er jo at folk kan forbli anonyme uten å kunne spores.

Det gikk opp for meg i stad hvorfor mitt nick ble hardt belastet i går... jeg var rett og slett en av de første på 'åstedet' og ropte opp med en gang. Hadde jeg kommet til i dag var det nok ingen som hadde hengt seg opp i mitt nick. _Så_ jæ... interessant er jeg ikke :)

Men man er jo selvsagt anonym for hverandre. At eierne av forumet vet ens identitet vil da bare medføre økt sikkerhet for oss som brukere, da f.eks. de verste truslene som enkelte brukere her har opplevd, ikke ville forekommet.

Personlig ser jeg null problem med at eierne av forumet vet hvem jeg er. De må man tross alt kunne stole på. Vi snakker tross alt om et seriøst forum her.

En slik løsning ville i hvert fall sørget for at de verste idiotene uteble herfra.

En annen løsning må være at man kan utestenge pc'er, og ikke bare brukernavn. Men et sånt system går jeg ut fra at folk som kan data lett vil klare å lure.

Det siste året synes jeg det har blitt så mye tull her at det snart ikke er morsomt lenger, og jeg har forstått det sånn at jeg ikke er den eneste som synes det har blitt for mye tull her.

Noen enkle håndvendinger ville ordnet opp i dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105941-utrolig/page/3/#findComment-617765
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

7

• favn

5

• laguna1365380434

5

• Bassisten

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Men man er jo selvsagt anonym for hverandre. At eierne av forumet vet ens identitet vil da bare medføre økt sikkerhet for oss som brukere, da f.eks. de verste truslene som enkelte brukere her har opplevd, ikke ville forekommet.

Personlig ser jeg null problem med at eierne av forumet vet hvem jeg er. De må man tross alt kunne stole på. Vi snakker tross alt om et seriøst forum her.

En slik løsning ville i hvert fall sørget for at de verste idiotene uteble herfra.

En annen løsning må være at man kan utestenge pc'er, og ikke bare brukernavn. Men et sånt system går jeg ut fra at folk som kan data lett vil klare å lure.

Det siste året synes jeg det har blitt så mye tull her at det snart ikke er morsomt lenger, og jeg har forstått det sånn at jeg ikke er den eneste som synes det har blitt for mye tull her.

Noen enkle håndvendinger ville ordnet opp i dette.

Jeg rygger litt ved tanken på at de som driver et forum skal sitte med personlige opplysninger - selv om brukerne ikke vet noe mer om hverandre enn det som legges igjen av tull og alvor hver dag her. Vel, overalt på nettet blir man jo bedt om å legge igjen ditten og datten, men det er vel ingen som gjør det? Ikke jeg ihvertfall. Men så er jeg nok over gjennomsnittlig paranoid også. Og da har jo ikke Dol-folka noen 'sikkerhet' i forhold til meg uansett - hvis jeg skjønte poenget ditt.

Etpar fugler har sunget om at Webmasterne også frekventerer forumet. Det er ikke rart og det plager overhodet ikke meg. Men da faller igjen poenget ditt med at 'kun' de som driver forumet vet hvem du er bort.

Når det gjelder tekniske muligheter ser jeg at det har kommet forslag fra brukerne i en annen tråd. Håper noen klekker ut en fin idé - hvis ikke brukerne for framtiden greier seg med en gentlemans agreement?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105941-utrolig/page/3/#findComment-617781
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...