Gå til innhold

Konsentrasjonsproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest Tversigjennom

Hei!

Jeg føler jeg har ganske store konsentrasjonsproblemer. Siden jeg både har fast jobb og går på skole, er dette et stort problem for meg. Jeg merker det mest på skolen. Jeg tar meg stadig i å tenke på helt andre ting, og mister mye av undervisningen. Selv om jeg tenker at "nå må jeg følge med" sklir det ut igjen. Finnes det noe som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106367-konsentrasjonsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såfremt konsentrasjonsvanskene ikke skyldes en psykisk lidelelse, tror jeg meditasjon kan gi deg bedre konsentrasjonsevner. Det er da viktig å meditere regelmessig over en viss tid.

Det fins en rekke ulike meditasjonstradisjoner. ACEM er en organisasjon som er godt etablert i Norge og som arrangerer kurser. En kan også lære seg grunnleggende meditasjonsteknikk gjennom bøker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...