Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært au pair i Sveits. Skulle være ute i et år, men dro hjem etter 5 mnd.

Har alt å si hvordan familien du kommer i er, både arbeidstider, lønn osv varierer veldig. Det jeg syntes var verst, var bl.a. merkelige arbeidstider, jobbing på kort varsel, brutte avtaler osv. Ikke regn med å disponere tida di selv - det er regler for hvordan man kan jobbe, men det betyr ikke at arbeidstidene er logiske i det hele tatt (Jeg jobbet f.eks. noen timer på formiddagen, så hadde jeg 2 timer fri, og så jobbet jeg lenge utover ettermiddagen). Jeg satt barnevakt nesten hver lørdagskveld (hadde vel 2 eller 3 lørdager fri i løpet av de 5 mnd). Tror det vi hadde krav på, var å ha minst annenhver søndag fri, ellers jobber man når det passer familien.

Hvis jeg skulle reist ut nå, ville jeg heller hareist som student. Men selvfølgelig KAN du jo være knallheldig med familien og få det helt topp, ble da kjent med noen som hadde det også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106548-au-pair/#findComment-623268
Del på andre sider

Det kan bli både en positiv og negativ opplevelse, sørg bare for å ha et BYRÅ i ryggen, IKKE svare på personlige AU-PAIR annonser!

Har selv aldri vært Au-Pair, men kjenner mange som har vært det, noen har hatt positive, andre har hatt det helt for jævligt!!!

En av mine venninner kom til en familie der hun fikk egen "fløy"!?! hun jobbet kun når ungene var hjemme fra Kindergarden, husarbeidet ble gjort av tjenerene,hun hadde egen biltil disposisjon, og fikk bruke tiden akkurat slik hun ville når hun ikke passet barna et par timer for dag, kveldene ville foreldrene bruke kvalitetstid med barna!

En annen venninne av meg, hun trodde ting gjikk bra, hun gjikk ut på date med en type, da hun kom hjem stod koffertene hennes pakket og hun fikk 35 dollar og beskjed om å komme seg ut!!!

Dette var i Las Vegas, hun måtte ( eneste hun viste om) "haike" til Miami, der en annen venninne av henne var på språkskole!!! Åssen vil hun idag fortsatt ikke si!!!

Man kan være uheldig, så det er kansje viktig å skjekke ut familiene først før du bestemmer deg om du vilvære der!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106548-au-pair/#findComment-623307
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Vært au pair, ja. Kjempekjekt! Men laaange dager, og kjipt om moren er hjemmeværende og du må gjøre alt husarbeidet!! Så kan hun trene og gå til lunsj... Fikk også dårlig betalt, så det er en fordel om du har noe ekstra å rutte med. Ellers anbefales det! Spennende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106548-au-pair/#findComment-623349
Del på andre sider

Annonse

Var Au-pair for en "evighet"(13-14 år) siden. Stortrivdes. Jeg gjorde det "alle" sier du ikke skal gjøre, jeg svarte på en annonse i Aftenposten og hoppet i det. Angret ikke et sekund. Har fortsatt kontakt med familien jeg jobbet hos.

Tror nok veldig mye avhenger av familien en er hos, og ens egen innstillig. Jobb som Au-pair må helt klart betraktes som en _jobb_ og ikke en ferie med litt barnevakter.

Du kan ha mye moro(jeg traff bl.a han som nå er mannen min i løpet av det året og vi er nå snart halvveis til sølvbryllup ;-) ), men om du _ikke_ liker å stelle barn og gjøre husarbeid(du trenger ikke elske det), så bør du satse på noe annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106548-au-pair/#findComment-623368
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...