Gå til innhold

FU: Ville du bygd garasje til en muslim?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Når alle som har uttalt seg mener det samme, tilsier min ryggmargrefleks at jeg bør ta til motmæle. Det blir litt vanskelig i denne saken, og jeg kan etter noe nøling i og for seg slutte meg til de himmelfalne utsagnene i denne saken.

Likevel går jeg ut i fra at vedkommende entrepenør kan imøtese stigende ordreinngang i tiden fremover.

petter smart

Fyren virker ikke helt god.

Men hva om det var de ansatte som nektet, mot hans vilje? Hvordan hadde saken stillt seg da.

Og har han ikke lov å takke nei til en jobb på hvilket som helst grunnlag?

Dette blir jo kallt rasisme, noe som stemmer (bortsett fra at det gjelder religion og ikke hudfarge). Men hvor mange kristne jobber i innvandrerbutikker? Er ikke det rasisme?

Men hva om det var de ansatte som nektet, mot hans vilje? Hvordan hadde saken stillt seg da.

Dette blir jo kallt rasisme, noe som stemmer (bortsett fra at det gjelder religion og ikke hudfarge). Men hvor mange kristne jobber i innvandrerbutikker? Er ikke det rasisme?

Man blander gjerne sammen rasisme og diskriminering. Lovteksten gjelder diskriminering og lyder:

"Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som i erhvervsmessig eller liknende virksomhet, på grunn av en persons trosbekjennelse, rase, hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse nekter han varer eller tjenester på de vilkår som gjelder for andre".

Det er derfor sannsynlig at entrepenøren opptrer i strid med loven. Det gir han vel fan i anyway, betaler bota, og imøteser den økende kundestrømmen.

Ulv I Faarikaal

Jeg tar avstand fra slikt, men dessverre viser det hva som gumler på grasrøttene i dette landet, og mer skitt kommer til å tyte opp etter som terrorister får ut sine budskap. Det blir som en nål i baken på de som hittil har sittet passive og mumlet. Frykten for terror sitter dypt, det ser vi på flypassasjerantallet som datt som en stein.

Det som er skremmende er at hvis vi står opp og fordømmer de som setter i verk slikt som byggmestern, blusser sympatien for disse klovnene opp andre steder hos andre klovner og ting blir verre. Pressen elsker slikt, og pressefriheten får fritt utløp. Ytringsfrihet og annen frihet blir satt høyere og får helt andre virkninger enn vi tror. Sensurtilhengerne tyter også fram, og foreslår å forby at informasjon nom slikt når fram til folk, og det samme skjer igjen: ville protester på grunn av trykkefrihet osv..

Ulv I Faarikaal

Man blander gjerne sammen rasisme og diskriminering. Lovteksten gjelder diskriminering og lyder:

"Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som i erhvervsmessig eller liknende virksomhet, på grunn av en persons trosbekjennelse, rase, hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse nekter han varer eller tjenester på de vilkår som gjelder for andre".

Det er derfor sannsynlig at entrepenøren opptrer i strid med loven. Det gir han vel fan i anyway, betaler bota, og imøteser den økende kundestrømmen.

Det er dessverre mye han kan gjøre for å la være å gjøre jobben.

En rettsak eller bot vil skape sympati hos andre klovner og trekke opp saken til et nivå og i en form som neppe gavner de som blir diskriminert.

Hvis jeg var "muslimen" ville jeg ikke gått til avisen med slikt. Media fungerer ikke slik veldig mange tror. Situasjonen blir bare verre.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Mestern kan trekke seg på mange måter så lenge kontrakten ikke er skrevet. Ingen kan tvinge han til å gjøre jobben. Spørs om "muslimen" nå vil ha han til det heller.

"Muslimen" vil nok bare hevne seg på fyren ved å henge han ut, og det er forståelig.

Mestern kan trekke seg på mange måter så lenge kontrakten ikke er skrevet. Ingen kan tvinge han til å gjøre jobben. Spørs om "muslimen" nå vil ha han til det heller.

"Muslimen" vil nok bare hevne seg på fyren ved å henge han ut, og det er forståelig.

Og som det nevnes, vil altså "hevnes" føre til økt ordreinngang og mer penger i kassen for entrepenøren.

Årsak og virkning er ikke alltid så enkelt.

Ulv I Faarikaal

Og som det nevnes, vil altså "hevnes" føre til økt ordreinngang og mer penger i kassen for entrepenøren.

Årsak og virkning er ikke alltid så enkelt.

Jeg vet ikke om mestern får så mange fler ordrer, men det skulle ikke forundre meg at han får et par sympatitelefoner i dag og vinflasker anonymt fra kolleger som trøst.

Hat-telefoner og trusselbrev blir nok fler, men jeg tror ikke det vil få særlig konsekvenser. Hvis han så går ut i pressen med hat-brev og historier om aggresjoner, begynner medie-snøballen å rulle, andre begynner å se på hvem kundene er og situasjonen blir verre.

Sannheten er jo at de fleste i bransjen har mer enn nok å gjøre.

Jeg vet ikke om mestern får så mange fler ordrer, men det skulle ikke forundre meg at han får et par sympatitelefoner i dag og vinflasker anonymt fra kolleger som trøst.

Hat-telefoner og trusselbrev blir nok fler, men jeg tror ikke det vil få særlig konsekvenser. Hvis han så går ut i pressen med hat-brev og historier om aggresjoner, begynner medie-snøballen å rulle, andre begynner å se på hvem kundene er og situasjonen blir verre.

Sannheten er jo at de fleste i bransjen har mer enn nok å gjøre.

På den annen side, og nå åpner det seg kanskje mulighet for diskusjon;

Hva hvis denne personen åpent var tilhenger av å innføre sharia-lover (eller hva det heter) her i landet? Er man da forpliktet moralsk eller juridisk?

Hva hvis vedkommende var bekjennende nazist?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...