Gå til innhold

Har jeg kjønnsvorter ?

Anbefalte innlegg

Gjest Smillla

Hei,

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3 år.Nå har jeg fått noen rare små "tapper" i underlivet, som klør, sammen med en hvitaktig veske jeg først trodde var sopp. Men det ble ikke borte med Canesten. I tillegg er det svært tørt.

Kan dette være kjønnsvorter?

Hvordan blir jeg kvitt det?

Hvordan har jeg fått det? Har kun hatt samme partner i 3 år. Betyr det at han kan ha vært utro?

På forhånd takk for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106622-har-jeg-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er vanskelig å stille noen sikker diagnose bare på grunnlag av en kort beskrivelse. Men det høres ikke usannsynlig at du har kjønnsvorter. Selv om den vanliugste måten den overføres (dvs. smitte med papillomavirus) er ved direkte kontakt, dvs. sex, men det forekommer også beviselig at overføring kan skje indirekte, f. eks. via et håndkle eller lignende. Så det kan ikke brukes som noe bevis for utruskap. For å stille en sikker diagnose bør du vise til en lege. Er det typisk kan de fleste leger stille diagnosen, er den ikke helt typisk er det sikrest med en gynekolog. Mange tilfeller responderer godt på behandling med podofylin. Det finnes flere preparater, f. eks. Wartex

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...