Gå til innhold

Hjelp

peni1

Anbefalte innlegg

Heisann,jeg som skriver dette er kommet i en ganske frustrenende situasjon.

Jeg har i de 2 siste årene hatt mer og mer framtredende symptomer på psoriasis artritt:

Jeg har hatt psoriasis i ca. 15 år.

Morgenstivhet.

Generelle smerter og stivhet i leddene ved bevegelse.

Hevelse og/ eller varmeøkning i ledd.

Trykkømhet over ledd, muskler og senefester.

Tretthet og slapphet

Jeg har dessuten fått påvist antigenet HLA-B27 av reumatolog.

Problemet er imidletid att min nåværende reumatolog hos Martina Hansens hospital

syntes å være opptatt av andre områder av min sykdom,slik att han ikke har gitt meg noen

skriftlig diagnose.

Jeg har vært hos denne reumatologen flere ganger,tatt absolutt alt som er av prøver,har fått konstatert

denne sykdommen både av fastlege og av fysioterapeut og til og med vært lagt inn på Martina Hansen

uten att det har skjedd noen progresjon i denne saken.

Dette begynner å bli ett problem,både for å få opprettholdt mine trygderettigheter(går på med.rehab mnd.5) og

selvfølgelig for å få konstantert en gang for alle att det er snakk om Psoriasis Artritt.

Hva kan det være slags årsak til att denne reumatologen vegrer seg for å skrive en diagnose på meg?

Jeg har selvfølgelig gravd og spurt mye om dette til legen,men får til svar att "det kan jo være andre ting også"

Er veldig takknemlig for råd fra noensom kansje har samme problem.

På forhånd takk

Per Ibenfeldt Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-penil

Nå må jeg med engang understreke at jeg ikke er reumatolog, så mine kommentarer blir mer av generell art. Med psoriasis og pos. vevstype HLA-B27, er det naturlig at man tenker på en Psoriasis artritt eller Bechterew. Annen reumatisk sykdom kan heller ikke utelukkes. Og det er vel nettopp slik legen på Martina Hansen har tenkt når han ikke er helt konkret med diagnosen. Behandlingen følger også stort sett de samme prinsippene. Men ta kontakt med legen der for en konsultasjon slik at du kan få luftet dine frustrasjoner. Legen vil helt sikkert prøve å gi deg tilfredsstillende svar, så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...