Gå til innhold

Det svir og brenner.


acsm

Anbefalte innlegg

Jente på 28 år. For 5 uker siden fikk jeg sopp i underlivet, hverken canesten, diflucan eller pevisone krem hjalp. Tok prøver, de vist litt sopp og ekoli- bakterier eller hva det het...noe som også finnes vanligvis i tarmen.. Gått igjennom 2 antibiotike kurer som ikke har tatt knekken på det. Det brenner og svir ille hele døgnet. Nå er jeg helt fortvilet, livet er bånn, likedan ekteskapet. Har også prøvd en krem som heter Apolsar med dekvalon. Kan du hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har hvite blemmer der nede hvor det svir og brenner så kan det være herpes.

Det fins ingenting som kurerer herpes, men medisiner for 1500 kr på resept skal visstnok forkorte utbruddet. (Anbefales ikke)

Legen kan kun bestemme om du har herpes når du har utbrudd.

Ei jeg kjenner med sykdommen kjøper Xylocain salve som demper svien. Denne er uten resept. Litt bedøvende og kløestillende. Ellers kanskje Eurax kan brukes nedentil?

Ved sopp er det ofte tykk, kornet utflod og svie/rødhet i slimhinnen. Canesten stikkpille og krem er da egnet behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hvite blemmer der nede hvor det svir og brenner så kan det være herpes.

Det fins ingenting som kurerer herpes, men medisiner for 1500 kr på resept skal visstnok forkorte utbruddet. (Anbefales ikke)

Legen kan kun bestemme om du har herpes når du har utbrudd.

Ei jeg kjenner med sykdommen kjøper Xylocain salve som demper svien. Denne er uten resept. Litt bedøvende og kløestillende. Ellers kanskje Eurax kan brukes nedentil?

Ved sopp er det ofte tykk, kornet utflod og svie/rødhet i slimhinnen. Canesten stikkpille og krem er da egnet behandling.

Det er ikke herpes, for jeg har ingen blemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hvite blemmer der nede hvor det svir og brenner så kan det være herpes.

Det fins ingenting som kurerer herpes, men medisiner for 1500 kr på resept skal visstnok forkorte utbruddet. (Anbefales ikke)

Legen kan kun bestemme om du har herpes når du har utbrudd.

Ei jeg kjenner med sykdommen kjøper Xylocain salve som demper svien. Denne er uten resept. Litt bedøvende og kløestillende. Ellers kanskje Eurax kan brukes nedentil?

Ved sopp er det ofte tykk, kornet utflod og svie/rødhet i slimhinnen. Canesten stikkpille og krem er da egnet behandling.

Fikk svar i dag at legen fant E.Coli bakterier i underlivet. Og hvordan får man disse tilbake der de hører hjemme?? (i tarmen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hvite blemmer der nede hvor det svir og brenner så kan det være herpes.

Det fins ingenting som kurerer herpes, men medisiner for 1500 kr på resept skal visstnok forkorte utbruddet. (Anbefales ikke)

Legen kan kun bestemme om du har herpes når du har utbrudd.

Ei jeg kjenner med sykdommen kjøper Xylocain salve som demper svien. Denne er uten resept. Litt bedøvende og kløestillende. Ellers kanskje Eurax kan brukes nedentil?

Ved sopp er det ofte tykk, kornet utflod og svie/rødhet i slimhinnen. Canesten stikkpille og krem er da egnet behandling.

Fikk svar i dag at legen fant E.Coli bakterier i underlivet. Og hvordan får man disse tilbake der de hører hjemme?? (i tarmen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar i dag at legen fant E.Coli bakterier i underlivet. Og hvordan får man disse tilbake der de hører hjemme?? (i tarmen)

Jeg vet ikke hvordan du har fått tarmbakterier i skjeden og hvordan du skal bli frisk av denne "infeksjonen"

Vet ikke om dette er overflødig informasjon, men..:

Det er viktig at når du er på toalettet så tørker du deg forover når du tisser og bakover når du bæsjer.

Viktig å ikke tørke med seg fra baken og forover..

Det samme gjelder i forhold til sex.. Ikke putt noe som har vært i 2'ern i ener'n.

Mot svie og kløe kan du bruke Xylocain, det hjelper mot symptomene, men løser ikke det egentlige problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvordan du har fått tarmbakterier i skjeden og hvordan du skal bli frisk av denne "infeksjonen"

Vet ikke om dette er overflødig informasjon, men..:

Det er viktig at når du er på toalettet så tørker du deg forover når du tisser og bakover når du bæsjer.

Viktig å ikke tørke med seg fra baken og forover..

Det samme gjelder i forhold til sex.. Ikke putt noe som har vært i 2'ern i ener'n.

Mot svie og kløe kan du bruke Xylocain, det hjelper mot symptomene, men løser ikke det egentlige problemet.

er alltid nøye med åssen jeg tørker meg etter do-besøk og har heller aldri anal sex. Så åssen de har kommet dit, vet ikke jeg. Har noen vært i samme situasjon som meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er alltid nøye med åssen jeg tørker meg etter do-besøk og har heller aldri anal sex. Så åssen de har kommet dit, vet ikke jeg. Har noen vært i samme situasjon som meg??

Det er jo tett mellom hullene, så det kan sikkert fort skje.

Hvis du tar et søk på det røde feltet oppe til høyre her, så kan det hende du kan lese om andre med samme problem. Om du får noen treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CatePus

er alltid nøye med åssen jeg tørker meg etter do-besøk og har heller aldri anal sex. Så åssen de har kommet dit, vet ikke jeg. Har noen vært i samme situasjon som meg??

Det var da noen rampete bakterier, da!

Fikk du ikke resept på noe av legen?

Hvis ikke må du jo ringe tilbake og si at du ikke vil ha sånne bakterier løpende rundt hvor de ikke hører hjemme, og få vite hvordan du får kustus på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar i dag at legen fant E.Coli bakterier i underlivet. Og hvordan får man disse tilbake der de hører hjemme?? (i tarmen)

Ved urinveisinfeksjon får man vanligvis Selexid - tabletter eller lignende.

Det er sjelden det går over av seg selv om det har gått så langt at du har smerter.

Men er det slik at du har en infeksjon i skjeden ikke urinveiene? Ja, da vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for eksempel

Jeg vil anbefale deg at du går på helsekosten og kjøper grapefruktkjerne ekstrakt. Den er effektiv på sopp og mange typer bakterier, bla E coli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg kan gi bare relativt generelle kommentarer, men desverre ingen konkret behandlingsforslag. Candida er sannsynligvis den vanligste infeksjonen i underlivet. Infeksjonen kommer som regel fra tarmen hvor disse sopp forekommer normalt. De typiske symptomer er hvitlig utflod, kløe og syrlig lukt. Det svir ofte. De medisiner du nevner er vanligvis effektive mot Candida, men det som ofte svikter er gjennomføringen av kuren. Canesten f. eks. finnes i forskjellige former, bl.a., pudder, liniment, krem og sk. vagitorier. Mange tror mer på sistnevnte. Det praktiseres også noe forskjellige lengder på behandlingen. Ved sviktende effekt kan det hende at behandlingen ikke varte lenge nok. Mange anbefaler 6 dagers kur og så gjenta den etter noen dager. Og så et viktig poeng: sexpartneren må også (undersøkes og) behandles. Du har helt rett om det du sier om E. coli bakterier. De kan være til stede i vagina, særlig hvis det er noen grunnlidelse hjelper til, men de forårsaker ikke symptomer. Hvis grunnlidelsen behandles blir de også borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...