Gå til innhold

Er det risky å legge igjen kontonr på internett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går ut frå at du meiner kredittkortnummer.

VISA Norge har registrert svært få tilfelle av misbruk av kort på nettbutikkar, men til samanlikning har dei hatt hundrevis av tilfelle av misbruk ved betaling med VISA på restaurantar, etc.

Bruk nettvett. Dersom butikken verkar seriøs er det ingen fare, og uansett kan du få refundert tapet dersom du mot alle odds skulle bli lurt.

Ulv I Faarikaal

Jau!

Selvsagt mener jeg kreditkortnummer!

:-)

Det er ikke "farlig" og jeg har ikke hørt om noen som er blitt lurt på den måten.

Kredittkortsvindel går andre veien, det er kundene som lurer butikkene. De har lært etter hvert.

Du kan som regel betale på forskudd via bank, utenlandsbetaling også.I Skandiabanken er det gratis å sende penger til utlandet.

Men som Bassisten skriver, må du se om det er et seriøst firma. Amazon.com tror jeg neppe tar sjansen på å miste sin VISA-avtale, mens en useriøs kan ta et "rush" og stikke av med så mye som mulig før de blir stoppa av VISA. Som oftest tar det bare noen dager før de ikke får mer penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...